Xj900 -83 ja sen uusi elämä.
Xj900 -83 ja sen uusi elämä.
Loppukesästä 2014 tuli hommattua ensimmäinen oma MP. Hintaa pyörälle jäi 800e, kilsoja mittarissa jotain 120tkm tai enemmän ja kammottava, suorastaan hirvittävä ulkomuoto. Eli juurikin sopivaa rälläkänruokaa. Tekniikan piti olla kuitenkin kunnossa.
Heitin mopolla muutaman lyhyehkön lenkin ja kaikki tuntui pelittävän ok hyvin. Mitänyt kytkin luisti, valot ei oikein skulannu ja jos stongasta päästi irti niin tämä vanha japanilainen maantiivistäjä ravisteli selästään. Valoja tutkinkin oikein kunnolla. Isoin ongelma oli että takavalo ei pelittänyt. Tsekkasin polttimot, syynäsin piuhat ja sulakkeet, tanssin ripaskaa ja lauloin samalla Mamban Vielä On Kesää Jäljellä, tarkistin liittimet ja kaiken mutta ei. Lopulta zägällä kaveri huomasi takavalon vilkahtavan kun koskin virtalukkoon. No siinähän se vika oli, virtalukko oli entinen.
Kun olin saanut tarpeeksi hyväillä tätä kuvankaunista vimpainta olin päättänyt varata sille ajan kauneusleikkaukseen.
Tätä ennen olin kerennyt hommata muutaman osan kuten Suzuki Gsx750 inazuma tankin, Heidenau k67 triali kumit ja jotain sälää.
Aikani mopoa pilkottua alkoi sen uusi olomuoto vihdoin hahmottua. Penkkikin oli jo puoliksi tehty vanhasta Anttilan kaiteeseen hinkatusta dekistä.
Loppupeleissä päätin että on saatava kyllä uudet korkeammat iskarit taakse. Ebayn mahtavasta valikoimaista löytyikin komeat kiinalaiset Öhlinsit. Takuuvarmasti todella laadukkaat. Noh tärkeintä ei ollut laatu vaan tietenkin halpa hinta ja tyylikäs ulkonäkö. Koska uudet tolpat olivat noin 100mm pidemmät olisi niiden vääntäminen vanhaan takahäkkiin ollut mahdotonta. Vaikka tämä olisi onnistunut olisi pyörästä tullut vähintäänkin kammottava MäntsäläFightteri järkyttävine ajoasentoineen. Joten säilyttääkseni kardaanin asennon samassa oli tehtävä uusi takahäkki.
Osia tuli tilailtua pilvin pimein. Uudet mittarit, stonga, tupit, kaikki valot, vilkut, pakoputki, kytkimen osat, putsarit ja vaikka mitä. En edes muista kaikkea. Penkin päällystyskin oli valmis ja siitä tuli tälläinen. Tuttu verhoili, ite veistelin vaan muodon armaflexistä dekin päälle.
Takalokarin väänsin IV-käyrästä ja siitä tuli ihan hyvä, ainakin takaa katsottuna.Niinhän ne monet muutkin jutut. Sivuprofiiliin en ollut tyytyväinen ja tämäntakia koko homma meni uusiksi. Tein pellistä sellasen "Cafe perän" mutta loppujenlopuks en tykänny siitäkän joten näillä näkymin lokarin virkaa toimittaa rek.kilpi.
Tällähetkellä koko pyörä on täysin palasina. Osia on maalailtu ja kasailtu. Runko on pulverimaalaamossa ja moottori pukilla. Seuraava homma onkin kasaus, oikeestaan ainut duuni ennen sitä on vanteiden putsaus. Loput kuvat on huonoja mutta saa niistä jotain selkoa kun laittaa kärsän kiinni ruutuun ja monokkelin silmään.
Kun siivosin tota konetta maalausta varten niin meinasin menettää järkeni. Voiko olla enempää ahterista tollasten sylinteriryhmien välien hinkkaus, on öljyä, hiekkaa, mutaa ja muuta schaissea joka kolo pullollaan. Putsasin kaikella mahdollisella ja mahdottomalla tavalla mutta silti tuntu et se sonta ei vaan irtoo. Ostin jopa kiväärinputsaussetin tämän takia Olisin jo heti aluks kiikuttanu tän soodapuhallukseen mutta kun sitä oli hemmetin vaikee työntää ton moottoripukin kanssa farmariautoon ja kaiken lisäksi mun polvi oli just leikattu niin en viittiny alkaa painii. illalla sitten kotona muutaman viisaan jälkeen tajusin et Mätänetistä saa tollasen kotisoodapuhalluspurkin ja heti aamulla ammuin hakemaan sellasen. Sanotaanko nyt vaikka niin että olis kannattanu hakee heti alussa. Meni puol tuntii ja kaikki shitti oli irronnu koneesta. Tässä edustava kuva. (vähän tuppaa olee pölystä hommaa sisällä)
Täytyy päivittää tätä vähän parempien kuvien kanssa ku saan pyörää vähän läjään. Ideana olis että siitä syntyis sellanen Scramberi/Trackkeri vielä jonain päivänä. Mieluiten ennen kesää.
Palaillaan!
Heitin mopolla muutaman lyhyehkön lenkin ja kaikki tuntui pelittävän ok hyvin. Mitänyt kytkin luisti, valot ei oikein skulannu ja jos stongasta päästi irti niin tämä vanha japanilainen maantiivistäjä ravisteli selästään. Valoja tutkinkin oikein kunnolla. Isoin ongelma oli että takavalo ei pelittänyt. Tsekkasin polttimot, syynäsin piuhat ja sulakkeet, tanssin ripaskaa ja lauloin samalla Mamban Vielä On Kesää Jäljellä, tarkistin liittimet ja kaiken mutta ei. Lopulta zägällä kaveri huomasi takavalon vilkahtavan kun koskin virtalukkoon. No siinähän se vika oli, virtalukko oli entinen.
Kun olin saanut tarpeeksi hyväillä tätä kuvankaunista vimpainta olin päättänyt varata sille ajan kauneusleikkaukseen.
Tätä ennen olin kerennyt hommata muutaman osan kuten Suzuki Gsx750 inazuma tankin, Heidenau k67 triali kumit ja jotain sälää.
Aikani mopoa pilkottua alkoi sen uusi olomuoto vihdoin hahmottua. Penkkikin oli jo puoliksi tehty vanhasta Anttilan kaiteeseen hinkatusta dekistä.
Loppupeleissä päätin että on saatava kyllä uudet korkeammat iskarit taakse. Ebayn mahtavasta valikoimaista löytyikin komeat kiinalaiset Öhlinsit. Takuuvarmasti todella laadukkaat. Noh tärkeintä ei ollut laatu vaan tietenkin halpa hinta ja tyylikäs ulkonäkö. Koska uudet tolpat olivat noin 100mm pidemmät olisi niiden vääntäminen vanhaan takahäkkiin ollut mahdotonta. Vaikka tämä olisi onnistunut olisi pyörästä tullut vähintäänkin kammottava MäntsäläFightteri järkyttävine ajoasentoineen. Joten säilyttääkseni kardaanin asennon samassa oli tehtävä uusi takahäkki.
Osia tuli tilailtua pilvin pimein. Uudet mittarit, stonga, tupit, kaikki valot, vilkut, pakoputki, kytkimen osat, putsarit ja vaikka mitä. En edes muista kaikkea. Penkin päällystyskin oli valmis ja siitä tuli tälläinen. Tuttu verhoili, ite veistelin vaan muodon armaflexistä dekin päälle.
Takalokarin väänsin IV-käyrästä ja siitä tuli ihan hyvä, ainakin takaa katsottuna.Niinhän ne monet muutkin jutut. Sivuprofiiliin en ollut tyytyväinen ja tämäntakia koko homma meni uusiksi. Tein pellistä sellasen "Cafe perän" mutta loppujenlopuks en tykänny siitäkän joten näillä näkymin lokarin virkaa toimittaa rek.kilpi.
Tällähetkellä koko pyörä on täysin palasina. Osia on maalailtu ja kasailtu. Runko on pulverimaalaamossa ja moottori pukilla. Seuraava homma onkin kasaus, oikeestaan ainut duuni ennen sitä on vanteiden putsaus. Loput kuvat on huonoja mutta saa niistä jotain selkoa kun laittaa kärsän kiinni ruutuun ja monokkelin silmään.
Kun siivosin tota konetta maalausta varten niin meinasin menettää järkeni. Voiko olla enempää ahterista tollasten sylinteriryhmien välien hinkkaus, on öljyä, hiekkaa, mutaa ja muuta schaissea joka kolo pullollaan. Putsasin kaikella mahdollisella ja mahdottomalla tavalla mutta silti tuntu et se sonta ei vaan irtoo. Ostin jopa kiväärinputsaussetin tämän takia Olisin jo heti aluks kiikuttanu tän soodapuhallukseen mutta kun sitä oli hemmetin vaikee työntää ton moottoripukin kanssa farmariautoon ja kaiken lisäksi mun polvi oli just leikattu niin en viittiny alkaa painii. illalla sitten kotona muutaman viisaan jälkeen tajusin et Mätänetistä saa tollasen kotisoodapuhalluspurkin ja heti aamulla ammuin hakemaan sellasen. Sanotaanko nyt vaikka niin että olis kannattanu hakee heti alussa. Meni puol tuntii ja kaikki shitti oli irronnu koneesta. Tässä edustava kuva. (vähän tuppaa olee pölystä hommaa sisällä)
Täytyy päivittää tätä vähän parempien kuvien kanssa ku saan pyörää vähän läjään. Ideana olis että siitä syntyis sellanen Scramberi/Trackkeri vielä jonain päivänä. Mieluiten ennen kesää.
Palaillaan!
Sen minkä putki heittää niin eriste peittää...
- riku
- Viestit: 742
- Liittynyt: 10 Loka 2008 11:06
- Yccf:n luottamustoimet: Länsi-Suomen kuvernöörineuvoston jäsen 2007 -2010
- Moottoripyörä: ROYAL STAR 1300 A TOUR CLASSIC -97 + perävaunu McAvec
- Oikea nimi: RISTO SALO
Re: Xj900 -83 ja sen uusi elämä.
Onhan kundilla yritystä...rispektiä runsaasti ainaskin meikikseltä
Re: Xj900 -83 ja sen uusi elämä.
Joo onnea vaan matkalle itsekkin pitäis vähän muokata tota omaa kikotinta mut kun ei oo mestaa mis duunaa mut jos tos duunissa keväällä pystyis jtn. tekee ja loput parkkiksella
Re: Xj900 -83 ja sen uusi elämä.
Upea prätkä tulossa!
Re: Xj900 -83 ja sen uusi elämä.
Kiitoksia vaan ja kyllä se tästä alkaa muodostumaan! Nyt varmaankin tässä seuraavien viikkojen aikana alkaa pyörä menemään kasaan.
Uusi pienempi akku pitäis bongata jostakin sekä suunnitella tankin maalaus.
Uusi pienempi akku pitäis bongata jostakin sekä suunnitella tankin maalaus.
Sen minkä putki heittää niin eriste peittää...
Re: Xj900 -83 ja sen uusi elämä.
Nyt tuli tehtyä sellanen lupaus että pyörä on dynossa kuukauden sisään. Kävin siis alustavasti kysyy aikaa dynopenkkiin ja vähän selvittelemässä että millanen jumppa on säätämisessä. Löyty onneks todella asiallinen pulju ihan kotikaupungista ja sain melkeinpä lupauksen että pyörä on mahdollista saada johonkin säätöihin
Tilasin tänään Dynojetin satsin Ameriikasta niin voipi olla edes hieman iisimpi säätää. Hieman kyllä kauhistuttaa noi tarinat noitten alipainekaasarien säädöistä vaparifilsujen kanssa mutta luotan ammattimiehen sanaan
Eilen tuli alotettua kasauskin ja etupää ja takapää olis jarruja myöten läjässä. Käytännössä kone paikalleen ja vois sähköt viritellä kuntoon.
Kyl tää tästä etenee...
Tilasin tänään Dynojetin satsin Ameriikasta niin voipi olla edes hieman iisimpi säätää. Hieman kyllä kauhistuttaa noi tarinat noitten alipainekaasarien säädöistä vaparifilsujen kanssa mutta luotan ammattimiehen sanaan
Eilen tuli alotettua kasauskin ja etupää ja takapää olis jarruja myöten läjässä. Käytännössä kone paikalleen ja vois sähköt viritellä kuntoon.
Kyl tää tästä etenee...
Sen minkä putki heittää niin eriste peittää...
Re: Xj900 -83 ja sen uusi elämä.
Iltapuhteina tuli jumpattua kone paikalleen. Aika helposti meni paikalleen eikä mitään ylimääräistä painimista tarvinnut juurikaan suorittaa. Painava möhkäle.
Heittelin malliksi vähän penkkiä ja tankkia kiinni samalla.
Heittelin malliksi vähän penkkiä ja tankkia kiinni samalla.
Sen minkä putki heittää niin eriste peittää...
- xl8r
- Viestit: 485
- Liittynyt: 26 Helmi 2012 19:18
- Yccf:n luottamustoimet: Webmaster 2013-2015
Webtiimin jäsen 2015- - Moottoripyörä: 1993 XV250 Virago
- Oikea nimi: Mikko Virtanen
Re: Xj900 -83 ja sen uusi elämä.
Ohos, kylläpäs on tulossa komea vekotin!
Yccf webmaster
Pärinää!-blogi! http://parinaa.xl8r.com
Pärinää!-blogi! http://parinaa.xl8r.com
Re: Xj900 -83 ja sen uusi elämä.
Kiitoksia vaan! Parhaani mukaan yritän saada siitä sen näkösen että kehtaa pysähtyessä ottaa kypärän pois päästäxl8r kirjoitti:Ohos, kylläpäs on tulossa komea vekotin!
Alkaa olee jo aika läjässä koko vehje. Sähköt tehty ja käytännössä kaikki kiinnitetty minkä voi kiinnittää. Puuttuu vielä pakarin tiivisteet ja se Dynojetin suutinsatsi. Ne kun tulee niin vois ottaa ekat savut pihalle Toki on siinä vielä hommaa ku maalailee tankin ja etuloksun ja sen sellasta...
Sen minkä putki heittää niin eriste peittää...
Re: Xj900 -83 ja sen uusi elämä.
Sen minkä putki heittää niin eriste peittää...