Asia vilipitön. Kannattaa suosiolla siis hankkia uusi suutinsarja.
Kiitän neuvoista.
Suomju_3440
Virago 535 suorat putket / suuttimet
-
- Viestit: 5
- Liittynyt: 21 Huhti 2016 19:00
Re: Virago 535 suorat putket / suuttimet
Moro,
nyt sitten on suorat putket. Merkistä en aivan varma, Italialais-valmisteiset. Äänet aivan eri luokkaa, ei hirvittävän jyrisevän matalat mutta moottoripyörän, twinin äänet.
Suuttimista: Ajelin alkuperäisillä ilman mitään säätöjä. Toimi loistavasti eikä käyrätkään tuntuneet lämpenevän. Vaihdoin kuitenkin Dynojetin sarja, asennus ja säädöt ohjeiden mukaan. Ensin isommat suuttimet (DJ130), kone ei ottanut kierroksia. Alakierrkoksilla kävi ok, mutta kun lisäsi kaasua alkoi käydä todella epätasaisesti eikä kierrokset nousseet normaalisti, roiski ja pätki niin perkeleesti. Ei auttanut seosruuvien säätö kumpaankaan suuntaan. Vaihdoin sarjan pienemmät pääsuuttimet (DJ126), aivan sama tulos. En käynyt edes koeajolla. Vaihdoin alkuperäiset pääsuuttimet (137.5), kone otti kierroksia normaalisti. Koeajossa ei oikein kulkenut normaalin oloisesti, vähän tukkoinen ja tietyllä kierrosalueella, 5-vaihde 80-90 km/h, hieman nykivä tai heijjaava. Vaihdoin myös alkuperäiset ilmasuuttimet (DJ160 -> 170) ja neulat ja seosruuvien säädöt alkuperäisiksi. Meno normaalia. Kulkee hyvin ilman ongelmia. Kulutuksessakaan en ole vielä huomannut muutosta.
Jos joku on saanut 535:n Viragonsa toimimaan paremmin tolla Dynojetin sarjalla niin millä säädöillä, neulojen ja seosruuvien asento? Toiset Dynojetin pääsuuttimet on tarkoitettu jos käyttää alkuperäisiä pakoputkia. Kerran meikäläisen putkilla toimii alkuperäiset suuttimet ja säädöt niin voisi olettaa, että ne Dynojetin sarjan suuttimet jotka tarkoitettu alkuperäisille pakoputklille pitäisi toimia myös noilla putkilla... Vaan kun ei.
Pyörä ns. Suomi-pyörä -97, täydet 34 kW.
Suomju
nyt sitten on suorat putket. Merkistä en aivan varma, Italialais-valmisteiset. Äänet aivan eri luokkaa, ei hirvittävän jyrisevän matalat mutta moottoripyörän, twinin äänet.
Suuttimista: Ajelin alkuperäisillä ilman mitään säätöjä. Toimi loistavasti eikä käyrätkään tuntuneet lämpenevän. Vaihdoin kuitenkin Dynojetin sarja, asennus ja säädöt ohjeiden mukaan. Ensin isommat suuttimet (DJ130), kone ei ottanut kierroksia. Alakierrkoksilla kävi ok, mutta kun lisäsi kaasua alkoi käydä todella epätasaisesti eikä kierrokset nousseet normaalisti, roiski ja pätki niin perkeleesti. Ei auttanut seosruuvien säätö kumpaankaan suuntaan. Vaihdoin sarjan pienemmät pääsuuttimet (DJ126), aivan sama tulos. En käynyt edes koeajolla. Vaihdoin alkuperäiset pääsuuttimet (137.5), kone otti kierroksia normaalisti. Koeajossa ei oikein kulkenut normaalin oloisesti, vähän tukkoinen ja tietyllä kierrosalueella, 5-vaihde 80-90 km/h, hieman nykivä tai heijjaava. Vaihdoin myös alkuperäiset ilmasuuttimet (DJ160 -> 170) ja neulat ja seosruuvien säädöt alkuperäisiksi. Meno normaalia. Kulkee hyvin ilman ongelmia. Kulutuksessakaan en ole vielä huomannut muutosta.
Jos joku on saanut 535:n Viragonsa toimimaan paremmin tolla Dynojetin sarjalla niin millä säädöillä, neulojen ja seosruuvien asento? Toiset Dynojetin pääsuuttimet on tarkoitettu jos käyttää alkuperäisiä pakoputkia. Kerran meikäläisen putkilla toimii alkuperäiset suuttimet ja säädöt niin voisi olettaa, että ne Dynojetin sarjan suuttimet jotka tarkoitettu alkuperäisille pakoputklille pitäisi toimia myös noilla putkilla... Vaan kun ei.
Pyörä ns. Suomi-pyörä -97, täydet 34 kW.
Suomju
Re: Virago 535 suorat putket / suuttimet
Mulla toimii Dragon pipesit Dynojetin kanssa. Paikalla siis se 130 suutin ja neula ohjeen mukaan. Seosruuvi ohjeessa oli muistaakseni 2,5 kierrosta auki, mutta mulla ei ainkaan kestäny aukasta ihan noin paljon. Alkoi "prötäämään matalilla kierroksilla". En tiedä sitten johtuuko siitä että itsellä vanhempi (1988) virago ja siinä on molemmat alkuperäiset suuttimet on 135. Testasin myös vakioputkilla ja 126 suuttimilla ja hyvin pelasi niilläkin.
Kuvailemiesi oikreiden perusteella sanoisin että sulla käy liian rikkaalla jos alkaa korkeilla kierroksilla röpeltämään. Se miksi ei sitten käy 126 suuttimilla jos vakiot kerran toimii hyvin on ???.
Kaasuttimen perusteista (jonka varmaan tiedätkin) seosruuvi, neula ja suutin vaikuttavat eri kierrosalueilla.
Olisko sulla linkkiä millaisesta putkistosta on kyse?
Kuvailemiesi oikreiden perusteella sanoisin että sulla käy liian rikkaalla jos alkaa korkeilla kierroksilla röpeltämään. Se miksi ei sitten käy 126 suuttimilla jos vakiot kerran toimii hyvin on ???.
Kaasuttimen perusteista (jonka varmaan tiedätkin) seosruuvi, neula ja suutin vaikuttavat eri kierrosalueilla.
Olisko sulla linkkiä millaisesta putkistosta on kyse?