Kylmän kelin vaikutus?

Yllä oleviin kategorioihin sopimaton kustomointiin, säätöön ja korjaukseen liittyvä keskustelu, kuten tallin varustus, huolto-ohjeet, työkalut, nostimet, omaviritelmät ym. huoltovempeleet.
Pietu
Viestit: 123
Liittynyt: 12 Touko 2010 19:15
Moottoripyörä: 1100 Virago

Kylmän kelin vaikutus?

Viesti Kirjoittaja Pietu »

Näin syksyn tullen oon huomannu seuraavaa,käyntiin lähtee tietysti hyvin ryyppy päällä ja kun ajamaan lähtee niin pikkuhiljaa ryyppyä vähennetään.Mutta vaikka oon ajanu vaikka sanotaan 5 minsaa kotoo pikkutietä "kone lämmin" ja siinä välissä jo ryypyn kokonaan poistanut jolloin käy jo tyhjääkin hyvin.Mutta kun tuun isolle tielle niin eipäs kärsikään kiihdytystä juuri ollenkaan ja alkaa nykiin ja kakomaan ja paukuttaan niin perskeleesti.tästä kun vaan sitkeesti jatkaa ja antaa koneen lämmitä lisää muutamien paukutteluitten kera niin alkaa toimimaan normaalisti.viime syksynä ei tätä muistaakseni tehnyt ollenkaan.oisin vähän sitä mieltä että tämä alko kun annoin vähän reippaammin kaasua kylmänä ryyppy päällä jokin aika sitten ja paukautti pirusti pari kertaa putkeen.viime syksynä tätä ei muistaakseni tehnyt ollenkaan.oliskos nyt tämä joutava kylmänä kiihdytys esim.kalvon tms sellasen hajottanu.kaikki muut putket ja letkut on kaasareista katottu että on paikoillaan.voiko ne kalvot ylipäätään hajota paukutellessa tai jotain muuta.

Avatar
Ves@
Viestit: 1675
Liittynyt: 14 Loka 2008 00:23
Moottoripyörä: XV 1100

Re: Kylmän kelin vaikutus?

Viesti Kirjoittaja Ves@ »

Lienee laihalla, ei mulla pauku eikä rytkää.
Näillä keleillä ryyppyä tarttee ehkä sen ekan 5 sekuntia, käypi omillaan.
FTW
Pr of CH´s

762
Viestit: 200
Liittynyt: 07 Loka 2008 23:09
Moottoripyörä: FJR 1300 2008

Re: Kylmän kelin vaikutus?

Viesti Kirjoittaja 762 »

Näillä keleillä ryypyn tarvii kuski!

Avatar
Ves@
Viestit: 1675
Liittynyt: 14 Loka 2008 00:23
Moottoripyörä: XV 1100

Re: Kylmän kelin vaikutus?

Viesti Kirjoittaja Ves@ »

Kännis ajaminen lienee pikkuisen niinku kiellettyä :mrgreen:
Tietty jos ei jää kiinni...
FTW
Pr of CH´s

Avatar
1527
Viestit: 382
Liittynyt: 10 Loka 2008 21:44
Moottoripyörä: yamaha xv 1100

Re: Kylmän kelin vaikutus?

Viesti Kirjoittaja 1527 »

Niin mulla oli Virako 5 -6 vuatta se ei koskaan valittanu muusta kuin tarttimootorin penrikslaite oli parikertaa kuralla. Kun panin virakon pois mittarissa oli n.95000 km Mun miälestä Virako 1100 toimii hyvin jos sen hualtta säännöllisesti eikä kynsi sitä turhaan.

Niin se vaan on.
M Y S L I

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Muu korjaamokeskustelu”