Moi taasen olis aika ajatella kumpi parempi tankki tyhjänä vai täynnä?Tietenkin se kuuluisa lisäaine tankkiin kaadettuna ja sekoitettuna ja sitten kaasuttimiin ajettuna läpi:
Sitten mielipiteet siintä parempi pyörä tunkille nostettuna kokonaan ylös vai ilman tunkkia lattialla.
Ja vielä se autotallin oikea lämpötila joka on ihanteellinen säilytyslämpötila.
No tietenkin kaikki muuttuu jos vaikka käytän pyörääni kahden viikon välein n. 20 min kerrallaan vai onko väliä??
Akku tietenkin koko säilytyksen ajan irroitettuna.....
Säilytys tankki täynnä vai tyhjänä ylhäällä vai alhaalla
Re: Säilytys tankki täynnä vai tyhjänä ylhäällä vai alhaalla
Jos on plus asteiden puolella se säilytyspaikka, niin pesu ja akun lataus riittää
Keväällä akku uudestaan latinkiin ja baanalle, näin mulla ainakin toiminut aina
Jos kylmä säilytystila, niin akku sisälle ja samat lataukset. Jos nestejäähdytteinen kone, niin tarkistaa pakkaskestävyys.
Ei todellakaan muuta tarvitse tehdä. Eri asia, jos haluaa jotain huoltoa/tuunausta talven aikana suorittaa
Keväällä akku uudestaan latinkiin ja baanalle, näin mulla ainakin toiminut aina
Jos kylmä säilytystila, niin akku sisälle ja samat lataukset. Jos nestejäähdytteinen kone, niin tarkistaa pakkaskestävyys.
Ei todellakaan muuta tarvitse tehdä. Eri asia, jos haluaa jotain huoltoa/tuunausta talven aikana suorittaa
-independent-
-
- Viestit: 130
- Liittynyt: 04 Maalis 2014 19:17
- Moottoripyörä: Wild star 1600
- Oikea nimi: ville (harri) myllynen
Re: Säilytys tankki täynnä vai tyhjänä ylhäällä vai alhaalla
itse jätän kaasarit tyhjäksi ja akku lataukseen, lisäaineet on suoraan sanottuna perseestä.
Ei väkivalta mitään ratkaise mutta lopettaahan se vittuilun.
- Juice
- Viestit: 810
- Liittynyt: 24 Heinä 2010 01:54
- Yccf:n luottamustoimet: Rivimies
- Moottoripyörä: XVS 1300A
- Oikea nimi: Juha Leppälä
Re: Säilytys tankki täynnä vai tyhjänä ylhäällä vai alhaalla
Joskus ollu tankki täynnä, joskus tyhjänä. Joskus säilöntäaineet sisällä ja joskus ei. Aina kuitenkin akku talven ajan lämpösessä ja latauksessa, käyntiin on aina hörähtäny..
sanat: Juice
-
- Viestit: 306
- Liittynyt: 13 Syys 2009 10:37
- Yccf:n luottamustoimet: Länsi-Suomen kuvernöörineuvoston jäsen 2013-2014
- Moottoripyörä: Triumph Trophy SE 2013
Re: Säilytys tankki täynnä vai tyhjänä ylhäällä vai alhaalla
Alan lehdessä väitettiin, että nykyinen, varsinkaan 95-oktaaninen, bensiini ei kuukausikaupalla säily käyttökelpoisena olipa sitten lämmintä tai kylmää, ja siksi kehoittivat laittamaan sitä säilöntäainetta sekaan. Tankki kun on täynnä, niin sen sisäpinta ei ole ilman kanssa tekemisissä ja tämäkin on kuulemma enemmän hyväksi kuin tyhjä. Näinpä sitten tein. Samoin kehoittivat vaihtamaan vanhat öljyt pois, kun niissä on kaikenlaista jäämää, joka syö masiinaa (tässäkään ei lämpötilarajoitusta). Akkua on hyvä latailla älylaturilla joko paikoillaan ollen tai vielä parempi irrallaan.
Itte olen kanssa säilytelly mopojani talven yli plussan puolella olevassa tallissa, joskus "maha" täynnä, joskus vajaana, joskus uusilla öljyillä, joskus vanhoilla, ja aina on tosiaan käynnistyny, jos akussa on ollut riittävästi puhtia.
Itte olen kanssa säilytelly mopojani talven yli plussan puolella olevassa tallissa, joskus "maha" täynnä, joskus vajaana, joskus uusilla öljyillä, joskus vanhoilla, ja aina on tosiaan käynnistyny, jos akussa on ollut riittävästi puhtia.
KKo
"Sen se tekköö."
"Sen se tekköö."
-
- Viestit: 90
- Liittynyt: 14 Heinä 2013 17:48
- Moottoripyörä: Yamaha XVS 950 Bolt
- Oikea nimi: Timo Vuorelma
Re: Säilytys tankki täynnä vai tyhjänä ylhäällä vai alhaalla
Lennokkihommissa olen säilytellyt koneita talvet tankit tyhjänä, mutta bensana käytettykin pienkonebensaa, sitä saa ainakin Matinkylän Nesteestä ihan pumpusta ja hinta parikymmentä senttiä normi 95E:tä enemmän litralta. Huomattavasti siis edukkaampaa kuin niissä pöniköissä.