XVS650:n uuden/käytetyn takapyörän metsästys

Täältä löytyy apua, jos mielii isomman takarenkaan alle laittaa, tai jos etuhaarukan jousitus tuntuu löysältä, tai tarttis saada taakse lyhyemmät ja jäykemmät jouset.
Lex
Viestit: 32
Liittynyt: 29 Maalis 2012 00:37
Moottoripyörä: Dragstar XVS650 1998

XVS650:n uuden/käytetyn takapyörän metsästys

Viesti Kirjoittaja Lex »

Moi!

Kävipä sitten niin, että renkaan vaihdon yhteydessä paljastui takapyörän keskiö ruosteiseksi romuksi. Vaikuttais siltä, että helpoiten menee kun vaihtaa koko takapyörän uuteen tai käytettyyn vanteineen päivineen. Voihan sen pelkän keskiönkin vaihtaa, mutta sit tarvii tilailla kasa erinäisiä osia ja viedä pinnapajalle rihtaukseen ym. säätöä. Kysymys kuuluukin, että mistä löytäisin käytetyn takapyörän kaikkine osineen? Korvanto tsekattu, AVK tsekattu, Ebay tsekattu vaan ei oikein löydy tai sitten en osaa googlata. Uuden takapyörän hinta lienee tähtitieteellinen, joten käytetty ensisijaisesti hakusessa.

Kyseessä '98 650 Dragstarin normiversio, ei Classic-versio. Tuli kalliiksi tämänkertainen renkaanvaihto. Päähän ottaa ja kukkaroon.

neville

Re: XVS650:n uuden/käytetyn takapyörän metsästys

Viesti Kirjoittaja neville »

040 4848048 MP-Maailma.
Purkaamo Askaisissa, kysyppa tuolta.

neville

Avatar
kari60
Viestit: 200
Liittynyt: 02 Joulu 2008 16:18
Moottoripyörä: YAMAHA DRAGSTAR 1100 -99

Re: XVS650:n uuden/käytetyn takapyörän metsästys

Viesti Kirjoittaja kari60 »

No älä vaivu vielä epätoivoon,Onko laakerit jumissa akselissa vai pyöriikö laakerit"pesässä" kun pyörität akselia.
Ei heti kannata heittää kirvestä kaivoon mutta ei tietenkään vähentää turvallisuutta.Missä vika oikein on niin olen ainakin itse selvinnyt paljon kukkaroa säästämällä,sillä että öljykylpy(2 vrk),irroitus ja puhdistaminen on aika kova juttu. Taka-pyörän kokonaan uusiminen on kallista hommaa ja siihen hintaa uhraisin hieman enemmän tarkastelua missä on vikaa ennenkun ostasin uutta.Mutta tämä on vain neuvo tai ohje ei poista vikaa. :oops:

Avatar
J.J.
Viestit: 1211
Liittynyt: 09 Touko 2011 16:59
Yccf:n luottamustoimet: Yccf.n järkkäri, Hallituksen varajäsen 2013, Hallituksen jäsen 2014-15, Pr-vastaava 2014-17, Puheenjohtaja 2015-17, EAK-kouluttaja 2019-
Moottoripyörä: XVS 1300A -07
Oikea nimi: Janne Jylhä

Re: XVS650:n uuden/käytetyn takapyörän metsästys

Viesti Kirjoittaja J.J. »

Ebay on pullollaan kaikkea sälää mitä yleensä voi myydä...
Esimerkiksi tuolla.. 650 vanteet ja hilut vanteeseen

Lex
Viestit: 32
Liittynyt: 29 Maalis 2012 00:37
Moottoripyörä: Dragstar XVS650 1998

Re: XVS650:n uuden/käytetyn takapyörän metsästys

Viesti Kirjoittaja Lex »

kari60 kirjoitti:No älä vaivu vielä epätoivoon,Onko laakerit jumissa akselissa vai pyöriikö laakerit"pesässä" kun pyörität akselia.
Ei heti kannata heittää kirvestä kaivoon mutta ei tietenkään vähentää turvallisuutta.Missä vika oikein on niin olen ainakin itse selvinnyt paljon kukkaroa säästämällä,sillä että öljykylpy(2 vrk),irroitus ja puhdistaminen on aika kova juttu. Taka-pyörän kokonaan uusiminen on kallista hommaa ja siihen hintaa uhraisin hieman enemmän tarkastelua missä on vikaa ennenkun ostasin uutta.Mutta tämä on vain neuvo tai ohje ei poista vikaa. :oops:
Yritän olla vaipumatta epätoivoon. Olivat pajalla alkaneet renkaanvaihdon ja kuulemma todella jumissa oli akseli. Kun saivat sen irti niin siinä kohtaa huomasivat, että kardaaninpuoleinen laakeri pyörii siellä pesässä ja lähti sormilla nypäten irti. Ruostettakin aikalailla joka paikassa. Jarrunpuoleinen istuu pesässään napakasti, se puoli pyörästä on ookoo. Uusivat kuitenkin kardaaninpuoleisen laakerin ja laittoivat uuden kumit alle.

Vaihtoehdot ilmeisesti ovat joko uuden keskiön hankinta ja sen sovittaminen vanhaan vanteeseen tai sitten kokonaan uuden takapyörän etsiminen. Kiitos rohkaisevasta viestistä. Toivon todellakin, että selviän hommasta koko pyörää uusimatta. Kyllähän värkillä vielä nurkissa pyörii, mutta mihinkään pidemmälle ei uskalla lähteä ennen kuin voi olla varma, että pyörä on kunnossa.

Ja kiitos J.J. noista Ebay-itemeistä. Ovat kuitenkin sen verran uusia, että pitää selvitellä käyvätkö vanhempiin malleihin. Olettaisin, että mallit ei kauheesti oo muuttuneet vuosien varrella, joten siinä mielessä noi vois käydäkin. Tutkinpa asiaa.

Avatar
Fale
Viestit: 55
Liittynyt: 07 Kesä 2012 18:09
Moottoripyörä: Yamaha XVS650A - Mad Star 2006/2013
Oikea nimi: Ville Toikkanen

Re: XVS650:n uuden/käytetyn takapyörän metsästys

Viesti Kirjoittaja Fale »

http://www.yamaha-motor.eu/fi/services/ ... index.aspx

Varaosakirja löytyy yllä olevasta linkistä. Varaosanumeroiden perusteella ainakin ihan samat osat ovat uusissa ja vahoissa takapyöränosalta. Vertasin piruttain 1998 Custom ja 2006 Classic XVS650 dragstarin takapyörän keskiötä, sama härpätys.

Lex
Viestit: 32
Liittynyt: 29 Maalis 2012 00:37
Moottoripyörä: Dragstar XVS650 1998

Re: XVS650:n uuden/käytetyn takapyörän metsästys

Viesti Kirjoittaja Lex »

Fale kirjoitti:http://www.yamaha-motor.eu/fi/services/ ... index.aspx

Varaosakirja löytyy yllä olevasta linkistä. Varaosanumeroiden perusteella ainakin ihan samat osat ovat uusissa ja vahoissa takapyöränosalta. Vertasin piruttain 1998 Custom ja 2006 Classic XVS650 dragstarin takapyörän keskiötä, sama härpätys.
No hemmetti... eipä tullu mieleen vertailla tuon katalogin avulla. Kiitos paljon! Tämä auttaa kummasti.

Lex
Viestit: 32
Liittynyt: 29 Maalis 2012 00:37
Moottoripyörä: Dragstar XVS650 1998

Re: XVS650:n uuden/käytetyn takapyörän metsästys

Viesti Kirjoittaja Lex »

Eipä ole vielä takapyörää löytynyt. Kysyin piruuttani uusien osien hintaa niin nousi pelkät osat melkein tonniin. Haha!

Ajattelin kokeilla jos laakerilukitteella pysyis paikoillaan. Onko kellään jotain muita kikkakolmosia jakaa aiheesta? Ehkä kokeilla jos jostain löytyis aavistuksen isompi laakeri? Heitto tosin taitaa olla niin pieni, että ainakaan suoraan oikeankokoista laakeria ei välttämättä ihan heti löydy.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Renkaat, jarrut ja jousitus”