varoitus. syytä lukee!!!!

Täältä löytyy apua, jos mielii isomman takarenkaan alle laittaa, tai jos etuhaarukan jousitus tuntuu löysältä, tai tarttis saada taakse lyhyemmät ja jäykemmät jouset.
neville

Re: varoitus. syytä lukee!!!!

Viesti Kirjoittaja neville »

Virre 1100 pinnat soi kirkkaasti kuin kantele eli ei ongelmaa vaikka mittarilukema yli 50000. Paa asia etta tuli kilkuteltua, ilman Tyrwaan keskustelun avausta ois varmasti jaany tekematta, iso kiitos sulle Tyrwaa.

Avatar
tyrwää
Viestit: 388
Liittynyt: 08 Loka 2008 09:05
Moottoripyörä: Yamaha Virago 750 vm.96. mopoilua v. 1968
Oikea nimi: jokke mäkinen

Re: varoitus. syytä lukee!!!!

Viesti Kirjoittaja tyrwää »

dodiiin. mutta toi kilkuttelu pitäs suarittaa usseemman kerran ajokaudessa :shock: itellä soi kans kauniisti virres 60 000km
vois aina, kun kamun näkee... ni kilauttaa kamun pinnoja noin niinku tervehdykses :P :P
annoin pikkurillin, mutta piru vei koko miehen

Avatar
Nea
Viestit: 784
Liittynyt: 09 Loka 2008 07:23
Moottoripyörä: Honda VT750 vm 2006

Re: varoitus. syytä lukee!!!!

Viesti Kirjoittaja Nea »

Loistava idea :D
sanonta : kilauta kaverille muuttuu muotoon: kilautan kaverilta 8-)

Tästä lähtien, aina kun tapaan kamun, lupaan kilautella, ja mun pärrääkin saa kilauttaa.
Mahtaa se olla aikamoinen näky esim. vuoden 2010 Kuvernöörissä :P
Järki on sydämen ajokoira

Avatar
Oula
Viestit: 1053
Liittynyt: 08 Loka 2008 19:21
Moottoripyörä: Dnepr MT 10-36 Triumph 800 XRX

Re: varoitus. syytä lukee!!!!

Viesti Kirjoittaja Oula »

Petteri PunaMusta selvisi pelkällä pinnojen kiristyksellä, vanne on ok. Samalla laitettiin uusi nakki alle. Kyllä nyt hymyilyttää
Yhtä todennäköistä on että pinnat kiristettiin huolimattomasti jopa väärin.
Willen huolto-ohjeissa kehotetaan 6000km välein tarkastamaan pinnojen kireys .
Oletteko varmoja että määräaikaishuolloissa tuo tehdään huolellisesti.
Jos pinnat nojaavat aina kaksi yhteen niinkuin useissa rihlauksissa nojaa ,eivät ne soi .
Tärkeämpää on kokeilla jokaista pinnaa ja katsoa onko se löysällä.
Kiristettäessä on tarkkailtava että nippeli ei ole tarttunut kierteisiin vaan että se todella pyörii kierteessä .
Ei vähäpäitönen juttu ollenkaan .
Ja nimimerkillä kaikki pinnaukset löystyy joskus ,aivan varmasti.
Viimeksi muokannut Oula, 26 Elo 2009 20:12. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Tämon vielä lekendaarisempaa !

Avatar
stigupk
Viestit: 1021
Liittynyt: 08 Loka 2008 17:47

Re: varoitus. syytä lukee!!!!

Viesti Kirjoittaja stigupk »

Onni on omistaa valuvanteet, ei tartte kuin Eevan pinnaa kiristää ;)
-independent-

Avatar
tyrwää
Viestit: 388
Liittynyt: 08 Loka 2008 09:05
Moottoripyörä: Yamaha Virago 750 vm.96. mopoilua v. 1968
Oikea nimi: jokke mäkinen

Re: varoitus. syytä lukee!!!!

Viesti Kirjoittaja tyrwää »

oula:)
kyllä mulla soi ja nojaa 2 toisiinsa. pling ja ilosesti. jos pinna on löysä niin ei se kilahda. ja sillon voi miettiä jatkotoimia.

ja muoks. tää mun konsti on semmonen jonka tekkee jokainen vaikka peukku keskellä kämmentä. :o
oula :o mun pinnoilla vois soittaa ukkonooan jos virittäs. ommeinaan kauniita pling ääniä, ja merkki siitä ettei oo löysiä :P
muoks3. mää tiiän että tän viestiketjun takia alkaa herneitä menneen nennään usseemmalla joita asia ei näytä koskevan/kiinnostavan...mutta kun mun lähi toveripiirisä on nyt 5- tapauksia joisa takapää muljaa ja melkein pyärä irtoo liitoksistaan pinnojen löysyyden tai poikkinaisten pinnojen takia...niin asia on VAKAVA ja mitä usseempi nää kirjotukset lukkee niin voipa henkiä säästyä :o
Viimeksi muokannut tyrwää, 31 Elo 2009 20:55. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
annoin pikkurillin, mutta piru vei koko miehen

Avatar
Oula
Viestit: 1053
Liittynyt: 08 Loka 2008 19:21
Moottoripyörä: Dnepr MT 10-36 Triumph 800 XRX

Re: varoitus. syytä lukee!!!!

Viesti Kirjoittaja Oula »

no sanotaan sitten tuota kolahdusta vaikka soimiseksi jos se siittä on kiinni.
Willessä onkin sellaset pinnat että pitäs varmaan puikoiksi nimittää.
Tämon vielä lekendaarisempaa !

Avatar
Ves@
Viestit: 1675
Liittynyt: 14 Loka 2008 00:23
Moottoripyörä: XV 1100

Re: varoitus. syytä lukee!!!!

Viesti Kirjoittaja Ves@ »

Kyllä mullakin jopa takana pinnat soi, vaikka melkoista jöötiä ovatkin.
FTW
Pr of CH´s

timppa1
Viestit: 34
Liittynyt: 08 Loka 2008 11:19
Yccf:n luottamustoimet: Itä-Suomen kuvernöörineuvoston jäsen.
Moottoripyörä: Yamaha Dragstar 1100 2006

Re: varoitus. syytä lukee!!!!

Viesti Kirjoittaja timppa1 »

Hyvä että tämmöinen asia tuli yleensä puheeksi.En ollut itse edes ajatellut moisia juttuja mutta luettuani viestin päätin kokeilla oman DS:n pinnoja...ja löysällähän niistä on yllättävän moni. Mitenkähän tuon kiristyksen kanssa, pystyykö sen tekemään itse ja onko kiristysjärjestyksellä merkitystä vai voiko vaan kiristellä löysät ja sillä hyvä?
Onhan näitä juttuja.....

Avatar
Oula
Viestit: 1053
Liittynyt: 08 Loka 2008 19:21
Moottoripyörä: Dnepr MT 10-36 Triumph 800 XRX

Re: varoitus. syytä lukee!!!!

Viesti Kirjoittaja Oula »

Varoen pitää kiristää koska muuten saat sen viereisen pinnan löystymään .
Pikkuhiljaa vaiheittain ja samalla tarkkailet ettei vanteeseen synny heittoa ei sivuttain eikä säteittäin.
Tämon vielä lekendaarisempaa !

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Renkaat, jarrut ja jousitus”