Etupumppujen jäykkyys.
Etupumppujen jäykkyys.
Kyseessä on siis -85 1000cc virago jossa pystyy ilmanpaineella säätämään etupään korkeutta/jäykkyyttä. Nyt vaikuttaa siltä että järjestelmä ei enää pidä painetta kunnolla, onko kellään tietoa mistä se todennäköisimmin vuotaa? Ja onko korjaukseen olemassa mitään kikkaa vai pitääkö yksintein purkaa koko homma ja etsiä uusia osia.
-
- Viestit: 144
- Liittynyt: 13 Loka 2008 19:46
- Yccf:n luottamustoimet: Hallituksen jäsen 2009 - 2011
- Moottoripyörä: Yamaha XV 1600 A Wildstar -01
Re: Etupumppujen jäykkyys.
Moi!
Oma kokemus samaisesta etupäästä tosin 1100 cc virre -92, että ku vahingossa löi sisään 2 kiloo painetta ni stefat korkkas! Öljyä näkyvästi ulos, joten tiesi mitä korjata!
Onko sinulla myös öljyvuotoa niissä? Jos --> Stefat uusiks.
Sitten se yläpään rakennehan on mielenkiintoinen, eli siinä pitäs olla yläputkessa jonka ympärillä "mansetti" ja venttiilli, niin alla omissa urissaan o-renkaat. Varmasti jossain vaiheessa nekin haurastuvat. Ja sitten tietenkin itse venttiili, mulla ainakin oli ihan mallia renkaan venttiili eli normikamaa. Saattaa sen "sielu" olla mäsä. Rengasliikkeestä uusi, tod näk 1 euro!
Lisäksi ne ohuet ilmeisesti jotain alumiiniseosta olevat ilmaputket jotka näkyy yläkolmion alla saattaa ajan mittaan tärinästä haurastua, mutta on aika epätodennäköistä.
Eli ekaks katso stefat. Lisää varovasti ilmaa (max. 0,9 kg) muistaakseni?! ja tarkastele öljyvuotoja. Pumppausliikkeillä tuo selviää.
Talven jäljiltä oli omat aina tyhjät, eli aina sieltä vissiin hiukan ilmaa karkaa...
-Maxi 1647
Oma kokemus samaisesta etupäästä tosin 1100 cc virre -92, että ku vahingossa löi sisään 2 kiloo painetta ni stefat korkkas! Öljyä näkyvästi ulos, joten tiesi mitä korjata!
Onko sinulla myös öljyvuotoa niissä? Jos --> Stefat uusiks.
Sitten se yläpään rakennehan on mielenkiintoinen, eli siinä pitäs olla yläputkessa jonka ympärillä "mansetti" ja venttiilli, niin alla omissa urissaan o-renkaat. Varmasti jossain vaiheessa nekin haurastuvat. Ja sitten tietenkin itse venttiili, mulla ainakin oli ihan mallia renkaan venttiili eli normikamaa. Saattaa sen "sielu" olla mäsä. Rengasliikkeestä uusi, tod näk 1 euro!
Lisäksi ne ohuet ilmeisesti jotain alumiiniseosta olevat ilmaputket jotka näkyy yläkolmion alla saattaa ajan mittaan tärinästä haurastua, mutta on aika epätodennäköistä.
Eli ekaks katso stefat. Lisää varovasti ilmaa (max. 0,9 kg) muistaakseni?! ja tarkastele öljyvuotoja. Pumppausliikkeillä tuo selviää.
Talven jäljiltä oli omat aina tyhjät, eli aina sieltä vissiin hiukan ilmaa karkaa...
-Maxi 1647
*Sedät ajavat vain aurinkoisella säällä*
Re: Etupumppujen jäykkyys.
Pumput huollettiin viime keväänä korjaamolla, kun sylkivät silloin ölpät pihalle. Nyt ei enää ole näkyvää vuotoa. Helpoinhan tuo on kokeila uudella venttiilillä, jos ei asetu ni sitten tarkistelen ne o renkaat. Kiitokset neuvoista.
Re: Etupumppujen jäykkyys.
Jep jep. Ei kai tuo pidä ilmaa kun on koko järjestelmä pistetty paskaksi
Yhdysputki katkaistu ja yritetty tulpata, ei pidä enää, toisen pumpun putken kiinnityskohdasta lohkastu pala pois... Ei muuta ku uusia osia metsästämään!
Yhdysputki katkaistu ja yritetty tulpata, ei pidä enää, toisen pumpun putken kiinnityskohdasta lohkastu pala pois... Ei muuta ku uusia osia metsästämään!
-
- Viestit: 144
- Liittynyt: 13 Loka 2008 19:46
- Yccf:n luottamustoimet: Hallituksen jäsen 2009 - 2011
- Moottoripyörä: Yamaha XV 1600 A Wildstar -01
Re: Etupumppujen jäykkyys.
Just just! Olisivatko siellä liikkeessä tietämättään sohlannu? Vai onko joku tehny ilkivaltaa???
-Maxi
-Maxi
*Sedät ajavat vain aurinkoisella säällä*
Re: Etupumppujen jäykkyys.
Tod.näk edellisen omistajan tekosia. Toi on saksan tuonti, ostin viime vuonna kun halvalla sain... Pienellä riskillä tietenkin. On tos ollut muutakin ylläriä, esim bensavalo ei toimi, eikä ole koko sähköhanaa vaikka katkaisija löytyykin sarvesta. Siinä sitä sit oltiin tienposkessa kun menovesi loppu laakista.
-
- Viestit: 144
- Liittynyt: 13 Loka 2008 19:46
- Yccf:n luottamustoimet: Hallituksen jäsen 2009 - 2011
- Moottoripyörä: Yamaha XV 1600 A Wildstar -01
Re: Etupumppujen jäykkyys.
Viragossa bensavalon toimivuutta olen kovasti aikanaan tutkinut. Siinä(xv 1100) ei ole hanaa lainkaan! Homma toimii niin, että päätankin pohjassa on anturi (paineanturi) joka antaa signaalia kun p-aine on vähissä, jolloin bensavalo syttyy ja samalla bensapumpulta katkeaa virransyöttö. Kun sitten vaihtaa sen "ressukatkaisijan" res-asentoon, se syöttää virtaa ohi järjestelmän pumpulle, jolloin ne viimeiset 2 litraa jotka on ressutankissa satulan alla vasemman takaposken takana saadaan käyttöön. Koko järjestelmä on siis yhtä pakettia eli ressutankki on läpihuuhteleva...Itse vietin pitkät tovit tän ongelman kanssa, releen vaihdoin yms vaan ei auttanut. Ainoa toimiva ratkaisu oli lopulta ajella bensakatkaisin jatkuvasti res-asennossa ja tarkkailla trippiä! Toivottavasti löydät osia siihen keulaan, sinänsä kyseessä on ihan tavan ohut putki ja paineenkestävä liitos, luulisin että jopa jarrunesteputki kelpaisi varalle tähän tarkoitukseen vaikka hiukan paksumpaa kamaa onkin kuin tuo orkkispilli mikä siellä kulkee.
-Maxi
-Maxi
*Sedät ajavat vain aurinkoisella säällä*
Re: Etupumppujen jäykkyys.
Ai se bensajärjestelmä toimii noin! Luulin että siel olis ollu joku sähkö käyttönen hana/ venttiili. Toi ongelma ratkesi ku ostin 5l jerrykannun ja hirtin sen kuormaliinalla sissyyn kiinni, toista kertaa en virreä työntele bensapulan takia Kyl sen etupään saa viel fiksattua helpostikkin, jos se lohjennut puoli vaan pitää paineet sisällään.