Drag Star 1100 "tikitys"...

Vaihteet, kytkin, venttiilinsäätö, kardaanit, remmit, ketjut...
Täältä löytyy apua, jos venttiilit nakuttaa, tai korkkasit öljyä vaihtaessasi ruuveista kierteet, tai jos kardaani tärisee tai remmi vinkuu.
Rägsteri2000
Viestit: 18
Liittynyt: 28 Joulu 2012 20:12
Moottoripyörä: Dragstar 1100 Classic

Drag Star 1100 "tikitys"...

Viesti Kirjoittaja Rägsteri2000 »

Eilisen lenkin jälkeen ilmestyi tyhjäkäynnillä tikittävä ääni :shock: :shock: . Ei kuulu heti kylmäkäynnistyksen jälkeen mutta heti kun lämpenee niin ääni muistuttaa kaappikelloa :? . Kun antaa vähänkin runtua niin häviää, tikittääkö muilla vai onko tää nyt ...levetin motin lopun alkua... :?: :!: :?: :!: onko kaasarissa läppä joka vois antaa ko. Äänen tyhjäkäynnillä... :?:

-M

Avatar
Petri
Viestit: 644
Liittynyt: 08 Loka 2008 18:21
Yccf:n luottamustoimet: Onhan noita tullut tehtyä.
Moottoripyörä: Wild Star
Oikea nimi: petri.matalalampi(miumau)gmail.com

Re: Drag Star 1100 "tikitys"...

Viesti Kirjoittaja Petri »

Drag Starissa on ventiilien nakutusta.
Kylmät öljyt venttiilit ei nakuta, lämpimät öljyt venttiilit nakuttaa.
Ventiilien välykset kun säätää minimiarvoon niin hiukan voi tikitystä lähteä pois mutta äänettömäksi niitä ventiilejä ei saa.

Rägsteri2000
Viestit: 18
Liittynyt: 28 Joulu 2012 20:12
Moottoripyörä: Dragstar 1100 Classic

Re: Drag Star 1100 "tikitys"...

Viesti Kirjoittaja Rägsteri2000 »

Tarkistamassa venttiilien välyksiä toistamiseen ja rupesi epäilyttämään asia, jota en viimeksi huomannut kun tarkistin väläyksen pelkällä nokka akselin merkillä... :? Tarvitseeko välittää merkkien natsaamisesta.. :?: :?: :?: Takimmaisen pytyn molemmat merkit kohdallaan yläkuolo kohdassa, mutta etummaisen pytyn merkeissä heitto :evil: :!: Siis kun kampiakselin merkki kohdallaan, niin nokkaketjun merkki heittää noin hampaan... Venttiilien välyksessä ei toisaalta ole heittoa etummaisessa pytyssä, kääntääpä sitten jommankumman merkeistä kohdalleen, lieneekö motissa hampaan verran toleranssia :lol: ja kone käy siististi " tikitystä " lukuunottamatta...

Nimimerkillä: tänään kasaan...

Rägsteri2000
Viestit: 18
Liittynyt: 28 Joulu 2012 20:12
Moottoripyörä: Dragstar 1100 Classic

Re: Drag Star 1100 "tikitys"...

Viesti Kirjoittaja Rägsteri2000 »

Do Dii... Juu, no nyt se putken sinistyminenkin varmaan ratkesi, eli etummaisen pytyn ajoitus hampaan verran pielessä ( myöhäisellä..) :evil: :evil: :evil: suurinpiirtein normikäynti mahdollista mutta nostaa juuri tuota pakokaasun lämpötilaa... Ollut jo tehtaalta, koska ei ole auottu aiemmin :| Jupp, eli nyt vaan kikkailemaan ketju kohdallens, notta pääsöö ajeleennnn... kele :cry: :x :oops:

Kotkan Mara
Viestit: 212
Liittynyt: 07 Loka 2008 23:37
Moottoripyörä: XV 1600 A Wild Star 2004
Oikea nimi: Martti Herrala

Re: Drag Star 1100 "tikitys"...

Viesti Kirjoittaja Kotkan Mara »

Vaihdoin kahteen, XVS 1100 Classic , startin vapaakytkimet.
Kummassakaan ei etummaisen pytyn ketjumerkki ollut kohdallaan.
Molemmissa kaksi hammasta vajaa.
040-5891856

Rägsteri2000
Viestit: 18
Liittynyt: 28 Joulu 2012 20:12
Moottoripyörä: Dragstar 1100 Classic

Re: Drag Star 1100 "tikitys"...

Viesti Kirjoittaja Rägsteri2000 »

Aaha... :shock: Mitenhän tuo nyt sitten lienee, kun manuaali toteaa että ko. merkkien oltava kohdakkain... Ootko Mara kysyny asiaa koskaan Yamahalta? :ugeek:

- Markus 0505555802

Rägsteri2000
Viestit: 18
Liittynyt: 28 Joulu 2012 20:12
Moottoripyörä: Dragstar 1100 Classic

Re: Drag Star 1100 "tikitys"...

Viesti Kirjoittaja Rägsteri2000 »

Kiitos Kotkan Mara puhelusta!!! Kannet kiinni ja kaasua... :mrgreen: :mrgreen: Ihan mielenkiinnosta kysyn tuota maanantaina Yamahalta... ;)

-M

kane67
Viestit: 126
Liittynyt: 02 Tammi 2014 20:42

Re: Drag Star 1100 "tikitys"...

Viesti Kirjoittaja kane67 »

"Tappy valves are happy valves", niinhän tuolla ameriikan maalla puhutaan. Eli rakenteesta johtuen voipi huolestua jossei ne pikkaisen naputa....jees. Mutta tulipa yllätyksenä kun otin AIS palikat ja putket pois. Jumangegga kylmänä ei naputa ollenkaan ja lämpöisenä se normi hento naputus mikä kuuluukin.
Aiemmin naputti kylmänä ja kuumana, liekkö ollut vuotoa (?) ilmaputkien liitoksissa... en tiedä.

Ja tulppina reikiin käy .45 kaliiberin hylsyt. Sopii kuin nenä päähän.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Moottori ja voimansiirto”