Virago saastejärjestelmän poisto.

Vaihteet, kytkin, venttiilinsäätö, kardaanit, remmit, ketjut...
Täältä löytyy apua, jos venttiilit nakuttaa, tai korkkasit öljyä vaihtaessasi ruuveista kierteet, tai jos kardaani tärisee tai remmi vinkuu.
Heimo
Viestit: 80
Liittynyt: 16 Heinä 2010 22:24
Moottoripyörä: Virago 1000 -85, Jawa 350 -57

Virago saastejärjestelmän poisto.

Viesti Kirjoittaja Heimo »

Meinasin repiä tuosta 1000 viragosta tuon AIS järjetelmän pois putkien vaihtoa ajatellen, ettei ala paukkumaan turhia. Meneekö homma yksinkertaisuudessaan niin, että kaikki muut alipaine ja ilmaletkut poistetaan/ tukitaan paitsi puolille menevä alipaineletku? Sitähän se tarvitsee sytkän ajoitukseen?

Avatar
akkipaa
Viestit: 166
Liittynyt: 23 Huhti 2009 14:32
Moottoripyörä: Yamaha XVS 650 Drag Star Classic

Re: Virago saastejärjestelmän poisto.

Viesti Kirjoittaja akkipaa »

Pistäppä AIS tuonne hakukenttään, tästä on keskusteltu aikaisemminkin. Seikkaperäisiä ohjeita löytyy myös googlaamalla, samalla löytyy myös se että tämä(iin) on suhteellisen riidelty aihealue. Ottamatta kantaa puoleen ja toiseen, tein juuri niin (DS650). Kaikki letkut irti, sylinterin reiät tukin normivesijohtoliittimillä (kun en enää netistä löytänyt silloin sievempiä, nyt ne ovat miehekkäät), kaasarin alipainenippoihin letkut, liittimet ja tukot. Ihan en ymärtänyt tuota "puolille menevää alipainetta sytkän ajoitukseen", mutta se on kyllä ihan oma syyni. Ite pidän niitä tukossa ja kun synkronoin kaasarit niin letkunipat on hyvin tarjolla. Jätin muuten AIS-Boxin paikalleen ja tungin sinne noin 4 relettä valoja ohjaamaan.

Heimo
Viestit: 80
Liittynyt: 16 Heinä 2010 22:24
Moottoripyörä: Virago 1000 -85, Jawa 350 -57

Re: Virago saastejärjestelmän poisto.

Viesti Kirjoittaja Heimo »

Jep, kaikki "ylimääräiset" letkut ja systeemit on nyt siirretty Viragosta tallin pöydälle. Sen yhden pienen alipaineletkun jätin kun ajattelin että se liittyy jotenkin tohon sytkän ennakon säätöön kun kerran menee kipinä osastolle. Jos parin päivän sisään saisi putket kiinni niin voi kokeilla että vieläkö käynnistyy :P

Avatar
Ves@
Viestit: 1675
Liittynyt: 14 Loka 2008 00:23
Moottoripyörä: XV 1100

Re: Virago saastejärjestelmän poisto.

Viesti Kirjoittaja Ves@ »

Se aparaatti minne pieniletku menee on Pressure Sensor.
FTW
Pr of CH´s

Rappio-Riku
Viestit: 15
Liittynyt: 30 Kesä 2010 11:07
Yccf:n luottamustoimet: Euroopan omistaja,aurinkoinen isä...
Moottoripyörä: Virago 1000-87

Re: Virago saastejärjestelmän poisto.

Viesti Kirjoittaja Rappio-Riku »

Mikähän lienee tuon pressure sensorin lopullinen tehtävä?Ehtiikö se mitata ennakoita kun kone kiertää reippaammin???Vai mittaako se ennakkoa käynnistysvaiheessa,minulla tuntuu olevan vaikeuksia päästä puristuksen yli,akku on"uusi"???

Heimo
Viestit: 80
Liittynyt: 16 Heinä 2010 22:24
Moottoripyörä: Virago 1000 -85, Jawa 350 -57

Re: Virago saastejärjestelmän poisto.

Viesti Kirjoittaja Heimo »

Muistaakseni se moottorijarrutuksessa myöhästyttää sytytystä.

Rappio-Riku
Viestit: 15
Liittynyt: 30 Kesä 2010 11:07
Yccf:n luottamustoimet: Euroopan omistaja,aurinkoinen isä...
Moottoripyörä: Virago 1000-87

Re: Virago saastejärjestelmän poisto.

Viesti Kirjoittaja Rappio-Riku »

Heimo on oikeassa,pressure sensor vähentää "moottorijarrutuspauketta".

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Moottori ja voimansiirto”