DRAGSTAR STARTTI
Re: DRAGSTAR STARTTI
Omaan pyörään löysin ebaysta vapaakytkimen 150e toimitettuna. Paketti tuli briteistä joten ei tarvinnut tullia tai alvia maksaa.
Re: DRAGSTAR STARTTI
Potilas on Dragstar 1100 vm. 1999 ja ajettuna n. 110 tkm. Startti on vaihtunut huoltokirjan mukaan jokunen vuosi sitten (77 tkm) ja osanumeroiden mukaan ns. vahvistettuun malliin. Startin pultit suorassa edelleen. Vapaakytkin kolahteli startatessa koko viime ajokauden (n. 5000 km). Kylmänä ja kuumana(tankilla) ei yleensä ollenkaan mutta aina kun oli lähdössä duunista kotiin ja oli seissyt sen 8-9 tuntia. Loppukaudesta alkoi oirehtia myös kylmänä aamuisin kotipihalla. Ensin pyöritti, sitten hyytyi ja kuului laahava ääni, sitten pyöritti taas jne. kunnes käynnistyi. Tällaisena pyörä jäi talliin seisomaan joulukuun puolivälissä viimeisen töissäkäynnin jälkeen.
Mennä lauantaina pukkasin pyörän ulos ja koetin käyntiin. Nyt kuului vasemman posken takaa voimakkaita kolahduksia, sellaisia ei ole aiemmin kuulunut. Ei lähtenyt käyntiin vaan paukahduksia seurasi klassinen Dragstar-surahdus startilta, yhteys oli poikki. Muutaman kerran kokeilin vielä ja aloitti pyörittäämään konetta mutta sitten surisi taas.
Täytyy lähteä tilaamaan osia sitten. Olen katsellut noita varaosapaketteja ja huomannut että osa(halvempia) on ilman sitä ratasta jota ilmeisesti "idler gear" nimellä kutsutaan. Se lienee kuitenkin tärkeä osa pakettia? Onko juuri siihen osaan rakennettu sisään se vaimennustoiminto ja estää takapotkun startatessa?
Tuo yocracing-linkin takaa löytyvä osakokonaisuus on nyt jo niin kallis että otan varmaan E-bay:n kautta, löytyy myös Britanniasta jolloin välttää tullit jne. Mutta minne viedä potilas keväällä hoitoon pääkaupunkiseudulla/Uudellamaalla jahka mäkistartilla sen käyntiin saan? Star Service? Paljonko (300€?) työ kustantaa noin?
Mennä lauantaina pukkasin pyörän ulos ja koetin käyntiin. Nyt kuului vasemman posken takaa voimakkaita kolahduksia, sellaisia ei ole aiemmin kuulunut. Ei lähtenyt käyntiin vaan paukahduksia seurasi klassinen Dragstar-surahdus startilta, yhteys oli poikki. Muutaman kerran kokeilin vielä ja aloitti pyörittäämään konetta mutta sitten surisi taas.
Täytyy lähteä tilaamaan osia sitten. Olen katsellut noita varaosapaketteja ja huomannut että osa(halvempia) on ilman sitä ratasta jota ilmeisesti "idler gear" nimellä kutsutaan. Se lienee kuitenkin tärkeä osa pakettia? Onko juuri siihen osaan rakennettu sisään se vaimennustoiminto ja estää takapotkun startatessa?
Tuo yocracing-linkin takaa löytyvä osakokonaisuus on nyt jo niin kallis että otan varmaan E-bay:n kautta, löytyy myös Britanniasta jolloin välttää tullit jne. Mutta minne viedä potilas keväällä hoitoon pääkaupunkiseudulla/Uudellamaalla jahka mäkistartilla sen käyntiin saan? Star Service? Paljonko (300€?) työ kustantaa noin?
Re: DRAGSTAR STARTTI
Kotkan Maralle kysymys:Kotkan Mara kirjoitti:Vastaus Meryjyr Kysymykseen . Mistä vapaakytkin DS 1100 ??
Ketjussa paljon keskustelua vapaakytkinasiasta.
http://www.yocracing.com, täältä hintaan tulee myös uudet tiivisteet.
Varaosanumero 99999-03908-00 Starter one-way assembly. Vuosimalliin 2000.
Päivän hinta nyt 328,79 USD.
Itse olen vaihtanut kahteen pyörään osat.
Ps. voit soittaa, annan "ohjeita".
Kotkan Mara
040-5891856
Oma pyörä vielä melko vähän ajettu ( 22 000km), mutta pieni kolahdus kuuluu startatessa aina joskus ja myös sammutettaessa kone.
Eli jossain vaiheessa tuota starttia ja vapaakytkintä joutunee laittamaan. ( Oma pyörä vm. 2002)
Onko tässä oleva sarja se, jolla ko. ongelman saa päivitettyä? Vai onko hommattava vielä jotain lisää?
Pystyykö tuon osien kuluneisuuden tarkistamaan kopan aukaisemalla helposti? Meneekö tiiviste joka aukaisulla uusiksi?
http://www.ebay.co.uk/itm/Big-Roller-VS ... SwBahU274c
Onko Kairo muuten vielä hengissä Kotkassa?
Tuli siellä opiskeluaikoina joskus käytyä...
Re: DRAGSTAR STARTTI
Minulla on tuo täysin sama sarja(Ideal) kotona autotallissa odottamassa että vien pyörän jonnekin osien asennukseen. Tuo setti tuli kotiovelle toimitettuna n. 280e hintaan ja alle viikossa tilauksesta, ja Briteistä siis. Itsellä alkoi kolahdus kuulua ensin sammutettaessa, sitten se pikkuhiljaa tuli mukaan starttaamiseenkin ja se vika paheni koko ajan. Kuitenkin menin koko viime kauden(4-5000km) kolahdusten kera ennen vapaakytkimen lopullista antautumista mennätalven koestartilla.
-
- Viestit: 3
- Liittynyt: 07 Touko 2015 21:02
- Moottoripyörä: Yamaha XVS 1100
- Oikea nimi: Petri Tiihonen
Re: DRAGSTAR STARTTI
Moro
'99 XVS 1100 aj. 23 000. Tuli ongelma startin kanssa. Starttaa kylmänä ilman ongelmia, mutta lämpöisenä startatessa kuuluu naksaus ja toisella yrittämällä starttaa normaalisti. Ongelma satunnainen. Vapaakytkin menossa vai sähköongelma?
'99 XVS 1100 aj. 23 000. Tuli ongelma startin kanssa. Starttaa kylmänä ilman ongelmia, mutta lämpöisenä startatessa kuuluu naksaus ja toisella yrittämällä starttaa normaalisti. Ongelma satunnainen. Vapaakytkin menossa vai sähköongelma?
Re: DRAGSTAR STARTTI
Oma Dragstar taas kunnossa. Osat 280€ eBaysta ja työ sis. öljynvaihdon (ei suodatinta kun ns. väliöljynvaihto) Star Servicessa 350€ eli yhteensä 630€. Työ tuolla tehtiin nopeasti ja asiakaspalvelu oli muutenkin erittäin hyvää. Kilsoja takana 110 tkm joten aika hyvinhän tuo ensimmäinen vapaakytkin kesti.
Omassa kun ongelmat alkoivat niin aina starttasi kylmänä hyvin ja ongelmat alkoivat ikäänkuin puolilämpimällä koneella. Oireina ei kuitenkaan koskaan ollut naksahdus vaan aina se pyöritti starttia, veto sitten päätyi vauhtipyörälle saakka vaihtelevalla menestyksellä. Oireesi siis eivät ole yhtenevät minun pyöräni oireisiin, saattaisi olla sähkövikakin? Enkös jostain lukenut että yksi tämän pyörän "tyyppivioista" on myös miinuskaapelin liitin runkoon joka voi olla hapettunut tai jokin vastaava virrankulkuun liityvä?
Omassa kun ongelmat alkoivat niin aina starttasi kylmänä hyvin ja ongelmat alkoivat ikäänkuin puolilämpimällä koneella. Oireina ei kuitenkaan koskaan ollut naksahdus vaan aina se pyöritti starttia, veto sitten päätyi vauhtipyörälle saakka vaihtelevalla menestyksellä. Oireesi siis eivät ole yhtenevät minun pyöräni oireisiin, saattaisi olla sähkövikakin? Enkös jostain lukenut että yksi tämän pyörän "tyyppivioista" on myös miinuskaapelin liitin runkoon joka voi olla hapettunut tai jokin vastaava virrankulkuun liityvä?
Re: DRAGSTAR STARTTI
Sain viikko sitten työn alle starttivikaisen Drag Starin ja koska Yamaha ei ole ennestään tuttu merkki niin eksyin myös tälle foorumille tietoa etsiessäni. Tilasin pyörään ebaysta täälläkin mainitun 150 € setin ja Kiinassa tehdyiksi osiksi ne vaikuttivat varsin hyvälaatuisilta. Asennus meni muuten sujuvasti mutta nokkaketjun ajoitus tuotti hiukan harmaita hiuksia. Ensinnäkin sen välitys on vähintäänkin omituinen, nokka-akselia pitää pyörittää viisi täyttä kierrosta että alarattaan merkki palaa siihen kohtaan mistä lähdettiin. Toiseksi joko tehdas oli mokannut tai sitten jonkun aikaisemman huollon yhteydessä ketju oli päässyt hyppäämään niin että alarattaan merkki ei missään vaiheessa kohdannut kampuran rattaan merkkiä. En viitsinyt purkaa jakopäätä kokonaan vaan päädyin asettamaan nokka-akselin merkin tehdasmanuaalin mukaan yläkuolokohtaan samoin kuin kampiakselin merkin varmistaen että takapytty on puristustahdilla. Tätä varten irrotin etupytyn pakoventtiilin säätöluukun ja pyöritin konetta kampuran päästä kunnes venttiili sulkeutui. Sitten vaan alarattaan merkistä välittämättä osat nippuun ja koppa kiinni, hyvin toimii. Hitto näissä härveleissähän moottorikin pyörii väärin päin eikä huoltoystävällisyyteen ole juuri panostettu - oli tasan ensimmäinen prätkä mistä olen joutunut purkamaan pakoputkiston päästäkseni käsiksi öljynsuodattimeen
-
- Viestit: 56
- Liittynyt: 11 Syys 2015 20:38
- Yccf:n luottamustoimet: Etelän Kuvernöörineuvoston jäsen 2016 -, Etelän Kuvernööri 2020 -
- Moottoripyörä: Yamaha XVS 1100 Dragstar Classic
- Oikea nimi: Heikki Mielonen
Re: DRAGSTAR STARTTI
Tulipa sitten vaihdettua Dragstar 1100 startin vapaakytkin + muut roippeet. Idealin satsi Englannista 207,00 £ sisälsi vapaakytkimen, kaksoisrattaan neulalaakereineen, tiivisteen ja vaihdeakselin stefan. Paketti tuli viikossa perille ja parin illan puuhastelun jälkeen osat vaihdettu ja nyt käynnistyy pehmeästi ilman kolahtelua. Vaihtotyössä ei ongelmia kunhan huolehtii jo aiemmissa viesteissä mainitut ajoituksen varmistuksen ja vaimenninjouset. Kunnollinen ulosvetäjä magneetolle ja momenttiavain tarvitaan tietysti, mitään erikoistyökaluja ei operaatiossa tarvita.
Kyseisellä pyörällä ajettu 45000 km ja loppukesällä alkoi startti kiukutella jumittaen ja kolahdellen, myös starttimoottorin pinnapultit jonniinverran vinossa. Nyt oli joutilasta aikaa päivittää osat uusiin ja suurin yllätys oli toimenpiteen helppous kun vaan uskaltautuu aloittamaan projektin!
Kyseisellä pyörällä ajettu 45000 km ja loppukesällä alkoi startti kiukutella jumittaen ja kolahdellen, myös starttimoottorin pinnapultit jonniinverran vinossa. Nyt oli joutilasta aikaa päivittää osat uusiin ja suurin yllätys oli toimenpiteen helppous kun vaan uskaltautuu aloittamaan projektin!
Re: DRAGSTAR STARTTI
Itelläkin kyseinen operaatio edessä. Ebaystäkö porukka on osat tilaillu? Omalla pärrällä mittarin mukaan ajettu 13000km ja välillä startatessa kolauttelee ja myöskin sammuttaessa.
Re: DRAGSTAR STARTTI
Tilasin osat eBaysta, osat tulivat tasan viikossa briteistä ja hintaa tuli 272€. Muutaman illan askartelun jälkeen osat vaihdettu ja startti toimii kun unelma eikä kolauttele enää..