venttiilien säädöstä

Vaihteet, kytkin, venttiilinsäätö, kardaanit, remmit, ketjut...
Täältä löytyy apua, jos venttiilit nakuttaa, tai korkkasit öljyä vaihtaessasi ruuveista kierteet, tai jos kardaani tärisee tai remmi vinkuu.
Avatar
Oula
Viestit: 1053
Liittynyt: 08 Loka 2008 19:21
Moottoripyörä: Dnepr MT 10-36 Triumph 800 XRX

venttiilien säädöstä

Viesti Kirjoittaja Oula »

Voisittekosuomentaa minulle nää jutut
Hydraulic valve lifters
Since the hydraulic valve-lifting mechanism maintains a valve clearance of zero, periodic
valve clearance adjustments are unnecessary.
The advantages of this system as compared to conventional techniques include the following:
mechanical noise is reduced, the camshaft action on the valves remains unaffected by
engine speed or temperature, and the valve timing is kept stable.
Tämon vielä lekendaarisempaa !

Pietu
Viestit: 123
Liittynyt: 12 Touko 2010 19:15
Moottoripyörä: 1100 Virago

Re: venttiilien säädöstä

Viesti Kirjoittaja Pietu »

hydrauliset venttilin nostimet eivät kaipaa säätöä(ts.automattiset).mekaaniset möykät pitäisi olla pienemmät riippumatta koneen kierroksista tahi lämpötilasta.COOL :)

Avatar
Stefan
Viestit: 138
Liittynyt: 08 Loka 2008 18:44
Yccf:n luottamustoimet: Kansainvälisten asioiden hoitaja 2002-2004 (?), Etelän kuvernööri 2002 (?)
Moottoripyörä: Chang Jiang 750 -72, BMW K1200LT -06

Re: venttiilien säädöstä

Viesti Kirjoittaja Stefan »

...ja ainakin minulle uutta tietoa: venttiilivälykset pysyvät :o nollassa
A man gotta do what a man gotta do!

koff
Viestit: 12
Liittynyt: 18 Loka 2008 22:59

Re: venttiilien säädöstä

Viesti Kirjoittaja koff »

tarkoittaa että pysyvät paikoillaan.

Avatar
1883
Viestit: 60
Liittynyt: 08 Loka 2008 10:42
Moottoripyörä: Yamaha XVS 1100 dragstar custom -99

Re: venttiilien säädöstä

Viesti Kirjoittaja 1883 »

Hydrauliset nostajat pitävät muuten välykset ihan oikeasti nollassa. Ainakin näin opin lentokonemekaanikkokoulussa vuonna kivi ja miekka... pitäisi oikeesti olla kaikissa nykyaikaisissa moottereissa. Niiden perussäätö tehdään vaihtamalla nostimet aina silloin tällöin... tai ainakin putsaamalla huolellisesti. öljynvaihdot on taas oikeesti tehtävä kun kaikki ylimääräinen moska kerääntyy juuri sinne nostajiin...
Asenne on puolet tavoitteesta

Avatar
Oula
Viestit: 1053
Liittynyt: 08 Loka 2008 19:21
Moottoripyörä: Dnepr MT 10-36 Triumph 800 XRX

Re: venttiilien säädöstä

Viesti Kirjoittaja Oula »

Joo,tämä on tekniikkaa joka pitää huolensäädöistä ja silti jamahan huoltokirjassa on niin huono ohje ettei sitä ymmärretä
vaan hydraulisäädöstä huolimatta säädätetään ihmisten pyörien venttiilejä turhaan.
Arvatkaas kuka ne säädöt maksaa :cry:
Noo eihän se hullu ole joka pyytää ;)
Minä en :lol: :lol: :oops:
Tämon vielä lekendaarisempaa !

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Moottori ja voimansiirto”