Willen kytkin luistaa!

Vaihteet, kytkin, venttiilinsäätö, kardaanit, remmit, ketjut...
Täältä löytyy apua, jos venttiilit nakuttaa, tai korkkasit öljyä vaihtaessasi ruuveista kierteet, tai jos kardaani tärisee tai remmi vinkuu.
Abe
Viestit: 12
Liittynyt: 16 Loka 2008 11:59

Willen kytkin luistaa!

Viesti Kirjoittaja Abe »

Olisiko kahden viikon alppireissu (2 päällä) rasittanut Willen kytkintä, koska se on alakannu luistamaan. Öljyt ovat TB:n laautuöljyt, joita olen käyttänyt vuosia, joten tuskin se on ongelman syy ,öljy on 15W50. Pyörällä on ajettu n.85000km ja takuuvarmasti hyvin hoidettu ja huollettu. Onkohan kytkinlevyt entiset. En ole koskaan kuullut, että Willessä olisi jollain ollut kytkinongelmaa. :(

Avatar
Vesa
Viestit: 76
Liittynyt: 09 Loka 2008 07:25
Moottoripyörä: Wildstar

Re: Willen kytkin luistaa!

Viesti Kirjoittaja Vesa »

Aika yleinen vika Willessä.Ennenmin tai myöhemmin kytkimessä oleva jousi löystyy.
Mulla ekassa mopossa teki sen vähän 30 000 jälkeen.Tähän toiseen vaihdoin asetelma 50 000 ihan varoiks.
Olen usean muunkin Willen kytkimet vaihtanut.Yhteenkään en ole levyjä joutunut uusimaan.
Yleensä riittää kun asetelman vaihtaa Barnett tyyppiseksi.

Vesa

Juge
Viestit: 6
Liittynyt: 06 Syys 2010 00:43

Re: Willen kytkin luistaa!

Viesti Kirjoittaja Juge »

Oon yrittänyt etsiä noita Barnettin kytkinlevyjä ja jousisarjoja suomesta 1100 Drag Stariin. Olisko vinkkiä mistä löytyisi?

Jute
Viestit: 194
Liittynyt: 08 Loka 2008 09:47
Yccf:n luottamustoimet: Länsi-Suomen kuvernööri 2007-2009
Moottoripyörä: XV 1600 Wildstar -00
Oikea nimi: Juha Pihkanen

Re: Willen kytkin luistaa!

Viesti Kirjoittaja Jute »

Huudappa tuolta :

http://www.ebay.com/itm/BARNETT-YAM-VMA ... es&vxp=mtr

Mullakin on tommonen ja hyvin toimii, ei luista enää...

Juge
Viestit: 6
Liittynyt: 06 Syys 2010 00:43

Re: Willen kytkin luistaa!

Viesti Kirjoittaja Juge »

Tarvis saada tällä viikolla ja siksi etsin suomesta.

Piitis
Viestit: 78
Liittynyt: 09 Helmi 2012 17:41
Moottoripyörä: XVS650 Dragstar

Re: Willen kytkin luistaa!

Viesti Kirjoittaja Piitis »

Ettei kuitenkin olis öljyissä vika?

ihmettelin omassa mönkkärissä kytkimen luistamista kun joutu vetämään puukuormaa ylämäkeen. Mökkinaapuri vinkkas, et laitappa moottoripyörän öljyt, kun hänelläkin oli ilmennyt hondan mönkkärissä samainen vika "perus öljyillä" joita oli käyttäny iät ja ajat. Muistaakseni castrolilla oli jotkut mp-öljyt ainakin, niin lakkas kytkin temppuilemasta eikä tarvinnut alkaa isompaa remppaa tekemään. nyt jo 3v ollut samat prätkäöljyt mönkkärissä ja hyvin pelittää
- xvs 650 dragstar -99
- samurai 110cc -08 (saunan lämmitys mopo)
- 150cc kiinanihme... toimii vaan vuodesta toiseen ilman mitään vikoja. (mökkilelu / saunanlämmityslaite)
- 110cc kiinan mönkkäri (pojan mökkimönkkäri jolla iskäkin välillä kurvailee)

Juge
Viestit: 6
Liittynyt: 06 Syys 2010 00:43

Re: Willen kytkin luistaa!

Viesti Kirjoittaja Juge »

Ei kyllä mä oon aina käyttänyt prätkäöljyjä. Mutta kyllä se jousikin joskus väsyy... kohta 110.000km mittarissa :)

jmmv
Viestit: 97
Liittynyt: 24 Kesä 2012 22:59
Moottoripyörä: Yamaha Dragstar 650 -97

Re: Willen kytkin luistaa!

Viesti Kirjoittaja jmmv »

Jouset sanomassa ittensä irti sopimuksesta ;) Kuoleentuu pikkuhiljaa ja alkaa luistaan. Kilometrit ja ajotyyli vaikuttaa tähänkin asiaan ;) Itse vaikka aloittelija :roll:

Todennäköisesti kytkinpaketti uusiks ja menoks...Itse vaikka edelleen :roll: suosittelen ihan oikeita ölkkiä käyttämään ja niissä ei kannata säästellä kymppiä tai kahta ;)

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Moottori ja voimansiirto”