Dragstar 1100 tyhjäkäynti.
Dragstar 1100 tyhjäkäynti.
Kenelläkään ajatusta mikä voisi olla syynä kun vaihteen laittaa päälle niin tyhjäkäynnin kierrokset hieman nousee ja kun vaihtaa taas vapaalle niin kierrokset palautuu normaaliksi, Keväällä tehty perushuolto plus akun vaihto. Hieman häiritsee varsinkin risteysajossa kun haluais vedättää minimi kierroksilla, Pyörä on -07 mallia.
Re: Dragstar 1100 tyhjäkäynti.
Moikka,
Sytytyksen ohjauksessa voi olla häikkää.
Tyhjäkäynnillä alipaine systeemissä on eri kuin veto päällä. Eli Suomeksi, tyhjäkäynnillä ja isolla vaihteella vedätettäessä pienillä kierroksilla imusarjassa on suurin alipaine jolloin sytytysennakko on suurin. Kun paine pienenee niin sytytys säätyy myöhäisemmälle. Jos järjestelmässä (kaasari / ruisku / putsari) on vuotoja niin sytytys ei toimi kuten pitää.
Lisäys : juttelin kaverin kanssa asiasta. Yksi syy tyhjäkäynnin muuttumiseen voi olla myös kuluneet kytkinlevyt ja/tai kytkimen jousi.
-Vesa
Sytytyksen ohjauksessa voi olla häikkää.
Tyhjäkäynnillä alipaine systeemissä on eri kuin veto päällä. Eli Suomeksi, tyhjäkäynnillä ja isolla vaihteella vedätettäessä pienillä kierroksilla imusarjassa on suurin alipaine jolloin sytytysennakko on suurin. Kun paine pienenee niin sytytys säätyy myöhäisemmälle. Jos järjestelmässä (kaasari / ruisku / putsari) on vuotoja niin sytytys ei toimi kuten pitää.
Lisäys : juttelin kaverin kanssa asiasta. Yksi syy tyhjäkäynnin muuttumiseen voi olla myös kuluneet kytkinlevyt ja/tai kytkimen jousi.
-Vesa
-
- Viestit: 49
- Liittynyt: 13 Touko 2022 09:40
- Moottoripyörä: Xvs650
- Oikea nimi: SS
Re: Dragstar 1100 tyhjäkäynti.
Milläs tapaa nuo kytkinlevyt vaikuttavat tuohon? Ihan mielenkiinnosta, koska itsellähän alkoi kytkin luistaa tuossa kesällä, ja nyt jäi jo vaihteitakin jumiin, eli levyjen vaihto itselläkin edessä kunhan saapuvat. Mutta pointti tässä kyselyssä on se, että kun nyt tarkemmin mietin niin tyhjäkäynti alkoi heitellä juurikin tuossa vaiheessa kun luistaminen alkoi. Saattoi siis sammua kun vaihdoin vapaalle ennen pysähdystä. (Jalkakytkin itsellä siis ja käsivaihdevipu)
Re: Dragstar 1100 tyhjäkäynti.
Moikka.,
Kytkimen luistaessa vaihde päällä paine imusarjassa on eri kuin vapaalla kierrätettäessä. Moottorin "air intake system / air intake pressure sensor" haistelee imusarjan painetta ja säätää sytytysennakkoa sen perusteella.
Eli, jos paine imusarjassa muuttuu, niin sytytysennakko muuttuu vastaavasti. Ja se vaikuttaa vastaavasti kierroksiin.
edit : kannattanee vilkaista ne kytkinlevyt ja/tai kytkimen vaijeri, että ovat kunnossa. Huoltomanuaalista, ja tältä foorumilta, löytyy kyllä ohjeita.
Lisäksi allekirjoittaneelta. Autan jos vaan voin.
-Vesa
Kytkimen luistaessa vaihde päällä paine imusarjassa on eri kuin vapaalla kierrätettäessä. Moottorin "air intake system / air intake pressure sensor" haistelee imusarjan painetta ja säätää sytytysennakkoa sen perusteella.
Eli, jos paine imusarjassa muuttuu, niin sytytysennakko muuttuu vastaavasti. Ja se vaikuttaa vastaavasti kierroksiin.
edit : kannattanee vilkaista ne kytkinlevyt ja/tai kytkimen vaijeri, että ovat kunnossa. Huoltomanuaalista, ja tältä foorumilta, löytyy kyllä ohjeita.
Lisäksi allekirjoittaneelta. Autan jos vaan voin.
-Vesa
-
- Viestit: 49
- Liittynyt: 13 Touko 2022 09:40
- Moottoripyörä: Xvs650
- Oikea nimi: SS
Re: Dragstar 1100 tyhjäkäynti.
Eipä ole tullutkaan mietittyä asiaa tuon kytkimen kannalta koskaan tuossa mielessä. Hyvää tietoa pitää mielessä. Monesti tulee tutkiminenkin ongelmatilanteessa aloitettua niistä "yleisistä" syistä, vaikka ratkaisuun voisi olla selkeä syy jo olemassa.