Viragon värinä
-
- Viestit: 2
- Liittynyt: 10 Loka 2010 13:29
Viragon värinä
Mistä johtuu 535 värinä (aika voimakaskin), joka tuntuu etekin jalkapohjissa ja kämmenissä tossa 70-80 km:n vaudissa.
Onko pyörään kuuluva asia, vai kertooko se esim. alkavasta vijasta voimansiirossa tms.
Onko pyörään kuuluva asia, vai kertooko se esim. alkavasta vijasta voimansiirossa tms.
Re: Viragon värinä
Moikka Jovensuunmies.
Onko eturengas tasapainossa oikeat rengaspaineet,laakerit,entäs pinnat missä kunnossa.
Amatöörin vastaus.
Onko eturengas tasapainossa oikeat rengaspaineet,laakerit,entäs pinnat missä kunnossa.
Amatöörin vastaus.
-
- Viestit: 170
- Liittynyt: 28 Heinä 2010 16:53
- Yccf:n luottamustoimet: Hallituksen varajäsen -16. Messuvastaava MP-17, Messuvastaava MP-18. Hallituksen varapuheenjohtaja 17 -
- Moottoripyörä: Warrior xv1700 jaVirago 750 -93
- Oikea nimi: Kimmo Kärki
Re: Viragon värinä
Kuulostaa Viragolta
Re: Viragon värinä
Mulla ei Virago tärissy vanhoilla eikä tärise uusillakaan renkailla. Laitatin liikkeessä uudet.
Menee kuin juna kiskoilla aina 130 km/h saakka ja sit alkaa käymään jo keula kevyeks.
Menee kuin juna kiskoilla aina 130 km/h saakka ja sit alkaa käymään jo keula kevyeks.
-
- Viestit: 56
- Liittynyt: 12 Loka 2010 21:33
- Moottoripyörä: yamaha fjr 1300 ja xv1100
- Oikea nimi: Jari Lehtilä
Re: Viragon värinä
Kyllä munki 535 tärisi aika reippaasti! oli muistaakseni vm-94.
Silirimpsis sileä tie!
Re: Viragon värinä
terve,
mulla dragstarissa tämä on jotenkin sellanen ilmiö johon olen ollu erityisen kiintynyt (siis negatiivisessa mielessä). Olen koittanut kaikenlaista kaasareiden balanssin etsimisestä koneen kiinnityksen tarkastamiseen asti. Ongelma mulla on ollu siinä että olen saanut värinät kuriin, mutta jostain syystä aina jollain kierrosten osa-alueella tärisee sitten kuitenkin... kaasareiden balanssi on merkittävä tekijä, johon vaikuttaa muukin kuin pelkkä säätö: kun kaasarit kuluvat (ja nekin kuluvat ihan oikeasti) niin niiden balanssiin saaminen on jatkuvasti vaikeampaa. Yksi merkittävä tekijä on neulan ja sen reiän kuluminen tärinän seurauksena. Mulla on seuraavana neulojen vaihto uusiin (ja myös putken vaihto, siis se mihin pääsuuutinkin kierretään kiinni..)
luulisin että kun laittaa kaasarit kuntoon ja säätää balanssiin niin saadaan kaikki tärinät kuriin..
mulla dragstarissa tämä on jotenkin sellanen ilmiö johon olen ollu erityisen kiintynyt (siis negatiivisessa mielessä). Olen koittanut kaikenlaista kaasareiden balanssin etsimisestä koneen kiinnityksen tarkastamiseen asti. Ongelma mulla on ollu siinä että olen saanut värinät kuriin, mutta jostain syystä aina jollain kierrosten osa-alueella tärisee sitten kuitenkin... kaasareiden balanssi on merkittävä tekijä, johon vaikuttaa muukin kuin pelkkä säätö: kun kaasarit kuluvat (ja nekin kuluvat ihan oikeasti) niin niiden balanssiin saaminen on jatkuvasti vaikeampaa. Yksi merkittävä tekijä on neulan ja sen reiän kuluminen tärinän seurauksena. Mulla on seuraavana neulojen vaihto uusiin (ja myös putken vaihto, siis se mihin pääsuuutinkin kierretään kiinni..)
luulisin että kun laittaa kaasarit kuntoon ja säätää balanssiin niin saadaan kaikki tärinät kuriin..
Asenne on puolet tavoitteesta
Re: Viragon värinä
Omasta kokemuksesta virre 535 vm-92. Voimakhaat värinät sain aikaseksi vain ajamala isola vaihteela pienilä nopeuksila. Mie veikkaisin kuitenki renkhaitten tasapainotuksia tai vantheen vääntymistä.. Ittelä tärisi renkhaitten loppuvaiheila mopo aika pahasti, kumien vaihon jälkhiin liikheessä, ei enhään tärissy. Veikkaisin kuiteski, että liimapaino päätti lähtä omile teile.
Eturenkhaassa kuiteski pienonen "lommo".
Nykysessä mopossa.. dragusa, on pieniä värinöitä tietylä kierosaluheela, mutta molen viitanu kinthaala moisele.. Mikhään mopo täyvellinen ole. Mie niijen kanssa ala taajomhaan, huollan mopn aina itte, joten tiän tasan tarkhaan millon mitäki on vaihettu, huolossa saattaapi joku suodatin jäähä vaihtamatta tai peräöljyt ja kuiteski perrii täyvestä huolosta, mitä olen kuulu.. mutta muile sanottuna.. huhupuhheet on huhupuhheita.
Eturenkhaassa kuiteski pienonen "lommo".
Nykysessä mopossa.. dragusa, on pieniä värinöitä tietylä kierosaluheela, mutta molen viitanu kinthaala moisele.. Mikhään mopo täyvellinen ole. Mie niijen kanssa ala taajomhaan, huollan mopn aina itte, joten tiän tasan tarkhaan millon mitäki on vaihettu, huolossa saattaapi joku suodatin jäähä vaihtamatta tai peräöljyt ja kuiteski perrii täyvestä huolosta, mitä olen kuulu.. mutta muile sanottuna.. huhupuhheet on huhupuhheita.
Viina tappaa hithaasti, mutta kellä pirula on kiire.
-
- Viestit: 2
- Liittynyt: 10 Loka 2010 13:29
Re: Viragon värinä
moi vaan ja kiitti vastauksesta. olen ittekin ajatellut tota kone kiinnitystä ja jostain sain kuulla, että startin pulttien löystyminen vois myös aiheuttaa tota kutittavaa tärinää, mut kaasari jaa a, misk ei, viragossa on jo 40th. mailia takana ja kaasareille,ei ole juuri tehty mitäänm mtu täytyy talven aikana tutkistella asiaa.1883 kirjoitti:terve,
mulla dragstarissa tämä on jotenkin sellanen ilmiö johon olen ollu erityisen kiintynyt (siis negatiivisessa mielessä). Olen koittanut kaikenlaista kaasareiden balanssin etsimisestä koneen kiinnityksen tarkastamiseen asti. Ongelma mulla on ollu siinä että olen saanut värinät kuriin, mutta jostain syystä aina jollain kierrosten osa-alueella tärisee sitten kuitenkin... kaasareiden balanssi on merkittävä tekijä, johon vaikuttaa muukin kuin pelkkä säätö: kun kaasarit kuluvat (ja nekin kuluvat ihan oikeasti) niin niiden balanssiin saaminen on jatkuvasti vaikeampaa. Yksi merkittävä tekijä on neulan ja sen reiän kuluminen tärinän seurauksena. Mulla on seuraavana neulojen vaihto uusiin (ja myös putken vaihto, siis se mihin pääsuuutinkin kierretään kiinni..)
luulisin että kun laittaa kaasarit kuntoon ja säätää balanssiin niin saadaan kaikki tärinät kuriin..
Re: Viragon värinä
itellä 750 virre ja siitä kuuluu outo klonkotus, käytin arvioituttamassa äänen ja vastaus oli : eiku baanalle. Jos sinun värinät on samaa luokkaa
Mopolla kuuhun