Viragon värinä

Vaihteet, kytkin, venttiilinsäätö, kardaanit, remmit, ketjut...
Täältä löytyy apua, jos venttiilit nakuttaa, tai korkkasit öljyä vaihtaessasi ruuveista kierteet, tai jos kardaani tärisee tai remmi vinkuu.
JOENSUUNMIES
Viestit: 2
Liittynyt: 10 Loka 2010 13:29

Viragon värinä

Viesti Kirjoittaja JOENSUUNMIES »

Mistä johtuu 535 värinä (aika voimakaskin), joka tuntuu etekin jalkapohjissa ja kämmenissä tossa 70-80 km:n vaudissa. :shock:
Onko pyörään kuuluva asia, vai kertooko se esim. alkavasta vijasta voimansiirossa tms. :?: :ugeek:

701
Viestit: 163
Liittynyt: 08 Loka 2008 16:01

Re: Viragon värinä

Viesti Kirjoittaja 701 »

Moikka Jovensuunmies.
Onko eturengas tasapainossa oikeat rengaspaineet,laakerit,entäs pinnat missä kunnossa.
Amatöörin vastaus.

spetz
Viestit: 170
Liittynyt: 28 Heinä 2010 16:53
Yccf:n luottamustoimet: Hallituksen varajäsen -16. Messuvastaava MP-17, Messuvastaava MP-18. Hallituksen varapuheenjohtaja 17 -
Moottoripyörä: Warrior xv1700 jaVirago 750 -93
Oikea nimi: Kimmo Kärki

Re: Viragon värinä

Viesti Kirjoittaja spetz »

Kuulostaa Viragolta :lol:

juuso60
Viestit: 2
Liittynyt: 21 Loka 2010 13:15

Re: Viragon värinä

Viesti Kirjoittaja juuso60 »

Mulla ei Virago tärissy vanhoilla eikä tärise uusillakaan renkailla. Laitatin liikkeessä uudet.
Menee kuin juna kiskoilla aina 130 km/h saakka ja sit alkaa käymään jo keula kevyeks.

häirikkö
Viestit: 56
Liittynyt: 12 Loka 2010 21:33
Moottoripyörä: yamaha fjr 1300 ja xv1100
Oikea nimi: Jari Lehtilä

Re: Viragon värinä

Viesti Kirjoittaja häirikkö »

Kyllä munki 535 tärisi aika reippaasti! oli muistaakseni vm-94.
Silirimpsis sileä tie!

Avatar
1883
Viestit: 60
Liittynyt: 08 Loka 2008 10:42
Moottoripyörä: Yamaha XVS 1100 dragstar custom -99

Re: Viragon värinä

Viesti Kirjoittaja 1883 »

terve,

mulla dragstarissa tämä on jotenkin sellanen ilmiö johon olen ollu erityisen kiintynyt (siis negatiivisessa mielessä). Olen koittanut kaikenlaista kaasareiden balanssin etsimisestä koneen kiinnityksen tarkastamiseen asti. Ongelma mulla on ollu siinä että olen saanut värinät kuriin, mutta jostain syystä aina jollain kierrosten osa-alueella tärisee sitten kuitenkin... kaasareiden balanssi on merkittävä tekijä, johon vaikuttaa muukin kuin pelkkä säätö: kun kaasarit kuluvat (ja nekin kuluvat ihan oikeasti) niin niiden balanssiin saaminen on jatkuvasti vaikeampaa. Yksi merkittävä tekijä on neulan ja sen reiän kuluminen tärinän seurauksena. Mulla on seuraavana neulojen vaihto uusiin (ja myös putken vaihto, siis se mihin pääsuuutinkin kierretään kiinni..)
luulisin että kun laittaa kaasarit kuntoon ja säätää balanssiin niin saadaan kaikki tärinät kuriin..
Asenne on puolet tavoitteesta

Avatar
Ville
Viestit: 332
Liittynyt: 07 Loka 2008 23:38

Re: Viragon värinä

Viesti Kirjoittaja Ville »

Omasta kokemuksesta virre 535 vm-92. Voimakhaat värinät sain aikaseksi vain ajamala isola vaihteela pienilä nopeuksila. Mie veikkaisin kuitenki renkhaitten tasapainotuksia tai vantheen vääntymistä.. Ittelä tärisi renkhaitten loppuvaiheila mopo aika pahasti, kumien vaihon jälkhiin liikheessä, ei enhään tärissy. Veikkaisin kuiteski, että liimapaino päätti lähtä omile teile.
Eturenkhaassa kuiteski pienonen "lommo".
Nykysessä mopossa.. dragusa, on pieniä värinöitä tietylä kierosaluheela, mutta molen viitanu kinthaala moisele.. Mikhään mopo täyvellinen ole. Mie niijen kanssa ala taajomhaan, huollan mopn aina itte, joten tiän tasan tarkhaan millon mitäki on vaihettu, huolossa saattaapi joku suodatin jäähä vaihtamatta tai peräöljyt ja kuiteski perrii täyvestä huolosta, mitä olen kuulu.. mutta muile sanottuna.. huhupuhheet on huhupuhheita.
Viina tappaa hithaasti, mutta kellä pirula on kiire.

JOENSUUNMIES
Viestit: 2
Liittynyt: 10 Loka 2010 13:29

Re: Viragon värinä

Viesti Kirjoittaja JOENSUUNMIES »

1883 kirjoitti:terve,

mulla dragstarissa tämä on jotenkin sellanen ilmiö johon olen ollu erityisen kiintynyt (siis negatiivisessa mielessä). Olen koittanut kaikenlaista kaasareiden balanssin etsimisestä koneen kiinnityksen tarkastamiseen asti. Ongelma mulla on ollu siinä että olen saanut värinät kuriin, mutta jostain syystä aina jollain kierrosten osa-alueella tärisee sitten kuitenkin... kaasareiden balanssi on merkittävä tekijä, johon vaikuttaa muukin kuin pelkkä säätö: kun kaasarit kuluvat (ja nekin kuluvat ihan oikeasti) niin niiden balanssiin saaminen on jatkuvasti vaikeampaa. Yksi merkittävä tekijä on neulan ja sen reiän kuluminen tärinän seurauksena. Mulla on seuraavana neulojen vaihto uusiin (ja myös putken vaihto, siis se mihin pääsuuutinkin kierretään kiinni..)
luulisin että kun laittaa kaasarit kuntoon ja säätää balanssiin niin saadaan kaikki tärinät kuriin..
moi vaan ja kiitti vastauksesta. olen ittekin ajatellut tota kone kiinnitystä ja jostain sain kuulla, että startin pulttien löystyminen vois myös aiheuttaa tota kutittavaa tärinää, mut kaasari jaa a, misk ei, viragossa on jo 40th. mailia takana ja kaasareille,ei ole juuri tehty mitäänm mtu täytyy talven aikana tutkistella asiaa. :?: :!: :roll: :mrgreen:

Avatar
tumppi-68
Viestit: 26
Liittynyt: 04 Maalis 2009 10:45
Moottoripyörä: Yamaha FJ 1200

Re: Viragon värinä

Viesti Kirjoittaja tumppi-68 »

itellä 750 virre ja siitä kuuluu outo klonkotus, käytin arvioituttamassa äänen ja vastaus oli : eiku baanalle. Jos sinun värinät on samaa luokkaa
Mopolla kuuhun

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Moottori ja voimansiirto”