XVS125 Drag Star latausongelma
XVS125 Drag Star latausongelma
Havaitsin, että akkuhapon höyryt haisivat ajettaessa. Akku oli kuuma.
Kun sammutin, pyörä ei enää käynnistynyt. Ostin uuden akun, jonka avulla pyörä käynnistyi.
Mittasin akun navoista, että laturi antoi 18.7 volttia valot päällä.
Osaako joku neuvoa, mistä mahtaa johtua tämäntapainen ylilataus?
Kun sammutin, pyörä ei enää käynnistynyt. Ostin uuden akun, jonka avulla pyörä käynnistyi.
Mittasin akun navoista, että laturi antoi 18.7 volttia valot päällä.
Osaako joku neuvoa, mistä mahtaa johtua tämäntapainen ylilataus?
-
- Viestit: 144
- Liittynyt: 13 Loka 2008 19:46
- Yccf:n luottamustoimet: Hallituksen jäsen 2009 - 2011
- Moottoripyörä: Yamaha XV 1600 A Wildstar -01
Re: XVS125 Drag Star latausongelma
Äkkiseltään vaikuttais et sulla on jännitteensäätäjä poksahtanut!
t
Maxi
t
Maxi
*Sedät ajavat vain aurinkoisella säällä*
Re: XVS125 Drag Star latausongelma
Sama homma 1100:ssa, akku kylläkin oli aika vanha, nyt latausjännite 14,9 volttia tyhjäkäynnil valot päällä, paljonkohan lie oikea ?
Re: XVS125 Drag Star latausongelma
No joo sama vika mulla vuosia sitten.Samat viat ja virrat mitattu akulle kun pyörä käynnissä.Latasi yli 16-18 v koko ajan
No voinpa sanoa että ainakin minulla oli jännitteensäädin rikki ja lisäksi staattorilta tulevat johdot olivat kärsineet vedestä ja liasta tehden "oikkarin" lataukseen.
Akku kuumenee ja kiehauttaa kennot kuivaksi tollaisella virta-latauksella mitä ilmoitit.
Korjasin johdot staattorilta 3 kpl jännitteensäätimelle konka uusin ja hankin uuden akun.Mittasin tyhjäkäynnillä ja kaikki valot ja vilkut päällä ja ilman niin
latausteho ei ollut kaasusta tai valojen asennosta riippuvainen oli alueella 13-14,5v koko ajan.
Enpä ole sen jälkeen 4 vuoteen ollut yhtään akku tai startti "onkelmaa"
No voinpa sanoa että ainakin minulla oli jännitteensäädin rikki ja lisäksi staattorilta tulevat johdot olivat kärsineet vedestä ja liasta tehden "oikkarin" lataukseen.
Akku kuumenee ja kiehauttaa kennot kuivaksi tollaisella virta-latauksella mitä ilmoitit.
Korjasin johdot staattorilta 3 kpl jännitteensäätimelle konka uusin ja hankin uuden akun.Mittasin tyhjäkäynnillä ja kaikki valot ja vilkut päällä ja ilman niin
latausteho ei ollut kaasusta tai valojen asennosta riippuvainen oli alueella 13-14,5v koko ajan.
Enpä ole sen jälkeen 4 vuoteen ollut yhtään akku tai startti "onkelmaa"
Re: XVS125 Drag Star latausongelma
Stormilla 1100:seen 78€, milloinhan tullenne, no ompa nämä ajokelitki liian kuumat
Re: XVS125 Drag Star latausongelma
Kiitos vastauksista . Hommaan jännitteen säätimen ja katsotaan auttaako se .Kiitos neuvoista .
Re: XVS125 Drag Star latausongelma
Joo ja katoppa sitten ne staattorilta tulevat johtojen liitokset ettei ole likaiset tai hapettuneet eikä kosketa toisiinsa veden tai muun syyn johdosta muuten se sinun uusi säädin ja akku kyllä "kurvahtaa" .Ja viimeksi mittaat tulevan jännitteen akun navoille kun uusi säädin on paikoillaan ja akku.
Re: XVS125 Drag Star latausongelma
Kiitos Kari neuvoista .En vielä tiedä missä jännitteen säädin edes sijaitsee saati sitten staattori .Mutta eiköhän ne löydy kun saan vain sen säätimen tilattu on Hollannista. MOI.
Re: XVS125 Drag Star latausongelma
1100:ssa ainaki kaikkein kuumimmassa paikassa, akun alapuolella, pakarin vieres muovikopan alla, eipä ihme et kärtsähtää näillä keleillä ku ei varmaan saa minkäänlaista jäähytystä. Tilasin tänään 24mx:stä toisen kun lupasivat 2-3 päivässä toimittaa, hinta vaan satasen kalliimpi mitä stormilla. Bike-teilestä olis myös löytyny, mut miten lie toimitusajat näis ulkomaan tilauksissa.
Viimeksi muokannut 1798, 12 Kesä 2013 08:03. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: XVS125 Drag Star latausongelma
Sain viimein jännitteensäätäjän .Lataus toimii nyt hyvin 14.2 v noin kierroksista riippumatta .Vanhassa näkyi selvä vika se massa joka piti sen tiiviinä pakettina oli irronnut alaosasta rungostaan sieltä valui jotain vettä ehkä hapettunut. Vielä kiitos neuvoista. Moi .