535 Viragon Luistineulat

Käynnistys, bensansyöttö, vilkut, valot, akku...
Täältä löytyy apua, jos mp on ihan pimee tai hyytyy kesken ajon.
YamRam
Viestit: 28
Liittynyt: 03 Heinä 2012 14:33
Moottoripyörä: Yamaha XV 1100

535 Viragon Luistineulat

Viesti Kirjoittaja YamRam »

Viime syksynä talviteloille pyörää(-92 Virago 535) ajaessa alkoi moottori nykimään. Ensin vaiva oli vain kylmällä koneella ja lopulta myös lämpimällä. Vaiva esiintyi vain pintakaasulla tasaista nopeutta ajettaessa n. 80-100 nopeudella. Nyt myös välillä nykäisee liikkeelle lähdettäessä.

Avasin kaasarit ja takimmaisen pytyn kaasarin luistikalvossa näkyy pieni halkeama. Halkeama ei näyttäisi olevan läpi asti, mutta silti varmasti syytä vaihtaa. Samalla huomasin että kun sormenpäällä painaa luistissa kiinni olevaa neulaa painuu se 1-2 millimetriä sisäänpäin. Onko tämä vika vai ominaisuus? Purin neulapakan ja vertasin prikkoja Haynesin Manuaaliin, ja sen mukaan sieltä puuttuisi yksi prikka välistä.

YamRam
Viestit: 28
Liittynyt: 03 Heinä 2012 14:33
Moottoripyörä: Yamaha XV 1100

Re: 535 Viragon Luistineulat

Viesti Kirjoittaja YamRam »

Uutta kalvoa odotellessani paikkasin vanhaa pikaliimalla. Kalvo takaisin paikalleen ja nykiminen hävisi.

Nyt vaan on oneglmana että tehot on hukassa. Kone käy hyvin ja vetää tasaisesti, mutta todella rauhallisesti. Isoimmalla pykälällä ei meinaa jaksaa satasta mennä ja 60 jälkeen kiihtyvyys erittäin rauhallista. Hyviä neuvoja otetaan vastaan.

mylly66
Viestit: 22
Liittynyt: 11 Elo 2011 13:27
Moottoripyörä: yamaha xv 535 -90

Re: 535 Viragon Luistineulat

Viesti Kirjoittaja mylly66 »

uimurissa oleva reikä itsellä oltava klo 13-14 välissä vain kokeilemalla tietää missä paras asento... uudessa uimurin kumista
leikkasin muovinypykän pois koska muuten näytti reikä klo 19.00??? eikä kiihtynyt/kulkenut normaalisti, toivottavasti näistä olisi apua 8-)

YamRam
Viestit: 28
Liittynyt: 03 Heinä 2012 14:33
Moottoripyörä: Yamaha XV 1100

Re: 535 Viragon Luistineulat

Viesti Kirjoittaja YamRam »

Selvisi tehottomuuden syy. Olin onnistunut asentamaan kaasareiden luistikalvojen kannet väärin päin, jolloin ilmakanava jäi kannen ulkopuolelle :lol: Joten tehot palasi kääntämällä kannet oikein päin, mutta nykiminen on vielä läsnä.

Havaintona tein kipinää tarkastaessani, että kone lähtee käyntiin vaikka etummaisen pytyn tulpanhattu ei ole paikallaan :shock: Eli kone käy ilmeisesti yhdellä pytyllä? Kipinä tulee kuitenkin koneelle, kun tulpanhattu paikallaan.

Tarkastin karkeasti että pytyssä on puristuksia, ja aukaisin kaasarin uimurikammion puolen. Uimuri ja neulaventtiili vaikutti olevan kunnossa. Purin myös pääsuuttimen ja tyhjäkäyntisuuttimen ja puhdistin ne spray cleanerin ja paineilman kanssa.

Ja viimeiseinä havaintona että mielestäni oireet lievenee kun kääntää ryypyn päälle? Olisiko kaasareiden synkat pielessä?

YamRam
Viestit: 28
Liittynyt: 03 Heinä 2012 14:33
Moottoripyörä: Yamaha XV 1100

Re: 535 Viragon Luistineulat

Viesti Kirjoittaja YamRam »

Vika selvisi. Kaasareiden synkkaus oli tosiaan pielessä niinkuin epäilin. Aloin karkesasti korvakuulolta säätää säätöruuvia ja kuulin kuinka toinen pytty lähti mukaan tyhjäkäynnillä. Sitten vain varovasti koeajon ja korvakuulon mukaan hienosäädin, ja lopulta kävi hyvin ja nypytyskin hävisi. Nyt pitää vaan mittarin kanssa vetää ihan kohilleen.

motto66
Viestit: 2
Liittynyt: 26 Marras 2012 17:46

Re: 535 Viragon Luistineulat

Viesti Kirjoittaja motto66 »

Tere. Emännän mopossa (535) alkoi takimmainen kaasari pukkaan pensat ulos. Valohoitoa annoin ilman tulosta mutta huomioin aiemmin mainitun kymysyksen
"että kun sormenpäällä painaa luistissa kiinni olevaa neulaa painuu se 1-2 millimetriä sisäänpäin. Onko tämä vika vai ominaisuus?"
Pitänee aamun sarastaessa avata kaasari uudelleen vaikka vaikee sitä paikallaan on putsata ilman paineilmaa.

Avatar
Juice
Viestit: 810
Liittynyt: 24 Heinä 2010 01:54
Yccf:n luottamustoimet: Rivimies
Moottoripyörä: XVS 1300A
Oikea nimi: Juha Leppälä

Re: 535 Viragon Luistineulat

Viesti Kirjoittaja Juice »

Pyörä lienee siis kuristettu 25 kilowattiseksi. Onkohan kaasusysteemeissä mekaaninen esto tai sitten imukurkut ahtaammat?
sanat: Juice

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Sähkölaitteet, sytytysjärjestelmä ja bensansyöttö”