Tulpat eivät kestä
Tulpat eivät kestä
Ostin Storm:ilta 535 tulpat heidän ohjekirjansa mukaan, kun sytkä alkoi pätkimään. Sain BPR 7 ES NGK:t. Laitoin paikalle ja ajoin 100 km. Tulppa pimeni takimmaisesta. Aiemmat olivat lämpöarvoltaan BPR 6 ES. Putsasin ne noesta hyvin ja taas pelaa. NGK:lla menee lämpöarvot toisinpäin, eli ustaisiko käyttää vielä BPR 5 ES:ää? Onko jollain kokemusta näistä kalliista Ngk Iridium-Keskielektrodilla 19,90€ tulpista?
julius55
Re: Tulpat eivät kestä
Meillä oli sama ongelma wirago 1100;sen kanssa. Laitettiin bochin kupari kärki tulpat numeroa kuumemmat ja 98 bensa
siihen loppu ongelmat. Yli 10,000 km ajeltiin kesän aikana.
siihen loppu ongelmat. Yli 10,000 km ajeltiin kesän aikana.
Re: Tulpat eivät kestä
Osaatko vielä tarkentaa tulpan koodin, että voin hommata samanlaiset. Eipä sillä enään väliä, jos maksaa vähän enempi. Homman pelittäminen on tärkein täällä vähänlumisessa kesäsuomessa.kumi1652 kirjoitti:Meillä oli sama ongelma wirago 1100;sen kanssa. Laitettiin bochin kupari kärki tulpat numeroa kuumemmat ja 98 bensa
siihen loppu ongelmat. Yli 10,000 km ajeltiin kesän aikana.
Kiitti
julius55
Re: Tulpat eivät kestä
Niin ne tulpat mita kumix tarkooti ovat BPS 6 ES Eli ovat ns. kuumemmat.
Mysli
Mysli
Re: Tulpat eivät kestä
No, ni
Ostin EYQUEM kolmikärkitulpat lämpöarvo 5. Ajaessani kuului melkoinen kk. pauke putkista. Pian tallille. Eivät sopineet lainkaan. Sitten ruuvasin
takimmaiseen pyttyyn BOSCH Yttrium Plus 5 tulpan ja etummaiseen NGK 5. Nautin 30 km. hyvästä ja siististä käynnistä, sitten alkoi pätkiminen. Soittelin korjaamolle ja kehuivat siellä, että älä osta enempää tulppia vika todennäköisesti kaasarin neulaventtiilissä ja seoksessa. Vien tänään remoon ja katsotaan sitten. Nyt on tulppia mm. karstottuneita talli ja kämppä täynnä. Muija jo uhkasi lähteä ja minä saan jäädä tulppieni kanssa kahden.
Kirjoitellaan sitten miten kävi. Joskus Jussin jälkeen.
Ostin EYQUEM kolmikärkitulpat lämpöarvo 5. Ajaessani kuului melkoinen kk. pauke putkista. Pian tallille. Eivät sopineet lainkaan. Sitten ruuvasin
takimmaiseen pyttyyn BOSCH Yttrium Plus 5 tulpan ja etummaiseen NGK 5. Nautin 30 km. hyvästä ja siististä käynnistä, sitten alkoi pätkiminen. Soittelin korjaamolle ja kehuivat siellä, että älä osta enempää tulppia vika todennäköisesti kaasarin neulaventtiilissä ja seoksessa. Vien tänään remoon ja katsotaan sitten. Nyt on tulppia mm. karstottuneita talli ja kämppä täynnä. Muija jo uhkasi lähteä ja minä saan jäädä tulppieni kanssa kahden.
Kirjoitellaan sitten miten kävi. Joskus Jussin jälkeen.
julius55
Re: Tulpat eivät kestä
Ei hyvältä näytä.
Pyörä ollut verstaalla, että keskiviikkona 13.7.2011 tulee neljä viikkoa. Hyvästi tämä kesä ainakin osittain. Vikaa ei meinaa löytyä. Lupasivat tänään soitella lähimmin, jos edistystä tapahtuu. Nyt menee usko jo kaikkeen hyvään tällä planeetalla. Luulin, että kone on ihmisen tekemä, tai ainakin insinöörin?
No pitää olla optimistinen.
Pyörä ollut verstaalla, että keskiviikkona 13.7.2011 tulee neljä viikkoa. Hyvästi tämä kesä ainakin osittain. Vikaa ei meinaa löytyä. Lupasivat tänään soitella lähimmin, jos edistystä tapahtuu. Nyt menee usko jo kaikkeen hyvään tällä planeetalla. Luulin, että kone on ihmisen tekemä, tai ainakin insinöörin?
No pitää olla optimistinen.
julius55
-
- Viestit: 144
- Liittynyt: 13 Loka 2008 19:46
- Yccf:n luottamustoimet: Hallituksen jäsen 2009 - 2011
- Moottoripyörä: Yamaha XV 1600 A Wildstar -01
Re: Tulpat eivät kestä
Moi Julius!
Voimia sinne...tuli vaan tossa mieleen, että jos alkuperäinen obgelmasi oli että sytytys pätkii, voisiko vika olla muualla kun tulpissa? Virago on tunnetusti erittäin herkkä virran vaihteluille, eli jos esim laturin jännitteensäädin ei toimi kunnolla (latausvirta liian alhainen esim) niin ei jaksa tuottaa kunnolla kipinää. Silloin tulppa mustuu, eikä mopotin toimi. Itsellä olis vuosi sitten 1100:ssa samoja pätkimisoireita, ei auttanut tulppien putsaus/vaihto. Lopullisen niitin saatuaan 3 päivää ennen Hollannin reissua sitten iski paniikki. Starservicestä tuumattiin, ettää mittaa latausjännite akun navoista n. 1500 rpm kierroksilla. P.o. 14.1 V... Oli 13,6-13,7 V. Vaihdettiin jännitteen säädin ja uudet tulpat kehiin. Kävi kuin uusi. Joten tämä yksi vaihtoehto tuohon...
terv.
Maxi 1647 ex Virago 1100 nyk Intruder LC 1500
Voimia sinne...tuli vaan tossa mieleen, että jos alkuperäinen obgelmasi oli että sytytys pätkii, voisiko vika olla muualla kun tulpissa? Virago on tunnetusti erittäin herkkä virran vaihteluille, eli jos esim laturin jännitteensäädin ei toimi kunnolla (latausvirta liian alhainen esim) niin ei jaksa tuottaa kunnolla kipinää. Silloin tulppa mustuu, eikä mopotin toimi. Itsellä olis vuosi sitten 1100:ssa samoja pätkimisoireita, ei auttanut tulppien putsaus/vaihto. Lopullisen niitin saatuaan 3 päivää ennen Hollannin reissua sitten iski paniikki. Starservicestä tuumattiin, ettää mittaa latausjännite akun navoista n. 1500 rpm kierroksilla. P.o. 14.1 V... Oli 13,6-13,7 V. Vaihdettiin jännitteen säädin ja uudet tulpat kehiin. Kävi kuin uusi. Joten tämä yksi vaihtoehto tuohon...
terv.
Maxi 1647 ex Virago 1100 nyk Intruder LC 1500
*Sedät ajavat vain aurinkoisella säällä*
Re: Tulpat eivät kestä
Kiitti neuvosta Maxi 1647.
Itselläni ei mahdollisuutta, saatikaan kykyjä sellaisiin mittauksiin. Mutta kopioin viestin osan remomiehelle, toivotaan ettei tälläinen maallikko, kuten minä alkaisi hänen mielestään hyppiä silmille. Kuitenkin kaikki keinot ovat tervetulleita.
Jatketaan edelleen optimissisella kannalla, eikä hypätä vielä barrigadeille banderillojen kanssa.
Itselläni ei mahdollisuutta, saatikaan kykyjä sellaisiin mittauksiin. Mutta kopioin viestin osan remomiehelle, toivotaan ettei tälläinen maallikko, kuten minä alkaisi hänen mielestään hyppiä silmille. Kuitenkin kaikki keinot ovat tervetulleita.
Jatketaan edelleen optimissisella kannalla, eikä hypätä vielä barrigadeille banderillojen kanssa.
julius55
Re: Tulpat eivät kestä
Moi vielä.
Tässä remomiehen terveiset. Nyt ei tiedä enään mistä lähtisi purkaan mysteeriota.
Hei!
Takakaasuttimessa on nyt selvästi pienempi suutin, neulan asento on huomattavan laihalla ja edelleen pakotorvesta työntää mustaa savua.
Lisäksi takasylinterin mekaaninen ääni on voimakas.
Uusi tulppa ei nytkään palotilan olosuhteissa valitettavasti kauaa viihdy.
Tässä remomiehen terveiset. Nyt ei tiedä enään mistä lähtisi purkaan mysteeriota.
Hei!
Takakaasuttimessa on nyt selvästi pienempi suutin, neulan asento on huomattavan laihalla ja edelleen pakotorvesta työntää mustaa savua.
Lisäksi takasylinterin mekaaninen ääni on voimakas.
Uusi tulppa ei nytkään palotilan olosuhteissa valitettavasti kauaa viihdy.
julius55
- J.J.
- Viestit: 1211
- Liittynyt: 09 Touko 2011 16:59
- Yccf:n luottamustoimet: Yccf.n järkkäri, Hallituksen varajäsen 2013, Hallituksen jäsen 2014-15, Pr-vastaava 2014-17, Puheenjohtaja 2015-17, EAK-kouluttaja 2019-
- Moottoripyörä: XVS 1300A -07
- Oikea nimi: Janne Jylhä
Re: Tulpat eivät kestä
Onko ventiilit ok? omasta 535 jouduin siirtämään nokkaketjua yhden hampaan verran kun oli venyny eikä kohdistusmerkit osuneet yksiin ja venttiili auki hiukan väärään aikaan, en tiedä onko sillä mitään merkitystä, mutta toi on aikas helppo tarkastaa, alhaalta merkki kohdalleen ja pytyn kannen kylki auki, nokka-akselin hammasrattaassa merkki ylämerkin kanssa kohdikkain?