virago 535 ja bensa maistuu...

Käynnistys, bensansyöttö, vilkut, valot, akku...
Täältä löytyy apua, jos mp on ihan pimee tai hyytyy kesken ajon.
hasa-81
Viestit: 9
Liittynyt: 09 Elo 2011 16:55

virago 535 ja bensa maistuu...

Viesti Kirjoittaja hasa-81 »

Tuli ostettua tuommonen 535.nen(93vuojen 34kw 27tkm) ja ekatankillisella meni just 200km ja sitte varatankille.sitte rupes pensaa palamaan,noin 140 km ja varatankille eli n.7l/100km.Lämpimänä tasaseltaveolta ku varovasti lisää kaasua ni pientä nykitystä toisinaan havaittavissa.Tyhjäkäynti oli lämpimänä välillä melko isolla mut kaasareitten mekanismien rasvaus ja pieni löysäys siitä mekanismienruuvista auttoi.(mikä sitte lie kierrosten nousun tyhjäkäynnillä aiheutti?).Tuntuu että kone käy aika lämpimänä, ainaki taempi sylinteri huomattavasti kuumempi ku etummainen(onkohan normaalia ilmajäähytteisessä?)Kumikurkuissa on pientä hiushalkeemaa päällisinpuolin mutta starttipilotti kokeella ei ilmavuotoja havainnu(pilottina oli kylläkin wd-40.)Mikähän vois olla viragossa pielessä ku muuten toimii niin hyvin,kertokaapa kokeneemmat kokemuksia?

neville

Re: virago 535 ja bensa maistuu...

Viesti Kirjoittaja neville »

Oliskos vikaa tulpissa jos toinenvaan ajoittain mukana, niin kylla pensaa palaa.
synkkaus kanssa syyta tarkistaa.

hasa-81
Viestit: 9
Liittynyt: 09 Elo 2011 16:55

Re: virago 535 ja bensa maistuu...

Viesti Kirjoittaja hasa-81 »

Kiitos vastauksesta.Tulppienvaihto auttoi (NGK lämpöarvo7),käyttäytyminen muuttui parempaan,mutta kesti vain 80 km ja alkoi paukahella ja nykiä.Putsasin tulpat ja taas pelasi vähä aikaa ja nyt nykii ja pätkii jo kylmänäkin.Kulutukseenki oli vaikutusta ku nyt menny "jo" 170 km eikä vielä varatankilla.Kalvot tarkistin kaasareista ja etukaasarin kalvo on reunoilta jonkuverran haperona(ei selvää reikää).Synkkausta koitin tarkistaa ite nuilla foorumin kotikonstiohjeilla.Tyhjäkäynnillä letkussa olevan öljyn saa pysymään paikallaan mutta vähän lisää kierrosta ni takakaasari rupes imemään enemmän(taempi sylinteri käy edelleenki reilusti kuumempana).Onko kellään kertoo tarkempia ohjeita 535.sen synkkaukseen,tehdäänkö se tyhjäkäynnillä ja onnistuuko se ees "äkkinäiseltä" kotikonstein.

hasa-81
Viestit: 9
Liittynyt: 09 Elo 2011 16:55

Re: virago 535 ja bensa maistuu...

Viesti Kirjoittaja hasa-81 »

Kylläpä se on mukava vehe tuo 535.nen ku se toimii!!Tiivistin ne etukaasarin kalvonreunat loctiten siniselläsilikoonilla ja laitoin uudet ngk.t.(etu tulppa oli aina nokisempi) Kaasareitten synkkakin pysyy kohillaan nuilla letkusysteemeillä nyt kierroksillakin.kulutus sekalaisessa ajossa likellä viittälitraa.Varmaan pitää talven aikana rikastua senverran että laittas tuon uuden kalvon ja käyttäs oikeella säätäjällä.Näillä mennään kuitenki tämäkausi ku koirallaki alkoi tuo metsästyskausi ni ei kerkiä paljo muuta harrastaan.

Heretic
Viestit: 31
Liittynyt: 13 Syys 2011 18:41
Moottoripyörä: Yamaha Virago XV 1100 vm.-95

Re: virago 535 ja bensa maistuu...

Viesti Kirjoittaja Heretic »

Mulla vie 535 7,6 L/100km onkohan se liikaa ?,, en tiedä paljon pitäisi viedä..hyvin käy ja kiihtyy..

hasa-81
Viestit: 9
Liittynyt: 09 Elo 2011 16:55

Re: virago 535 ja bensa maistuu...

Viesti Kirjoittaja hasa-81 »

Täällä sama vaiva jatkuu!!!!Luovutin ite ja vein huoltoon ja kerroin oireista.Sovittiin että ainaki säädetään venttiilit ja kaasarit ja vaihdetaan ne kalavot.Aikasa ootti ni tuli viesti että jammu valmis.Välittömästi jammua hakemaan.Oli tojennu että kumikurkutki piti vaihtaa ja neulatki oli mitä sattuu,ilman suodattimen oli kans vaihtanu.Piru että toimi taas hyvin melkeen satakilsaa!!!Eiku takas huoltoon ja muutamapäivä ja jammu valmis.Oli kaasarit putsannu ultrapesurilla ja vaihtanu vielä neula venttiilit.Taas toimi hyvin mutta nyt ei menty enää ku 30km matka ajoa ja tuli viidenkympirajotus ja piti köryytellä hissukseen ni jo rupes taas s*tana nykimään.Kohta paukku putkessaki jo siihenmalliin että ei alkutilannekkaan ollu yhtä surkea!!Neville,olit oikeessa,kyllä se vielä huononee :-(. Soitto huoltoon ja aiko vielä tilata jotaki kaasareihin!!! Ite koitin jo varovasti vihjasta että eikö se vika vois olla kuitenki sähköpuolella.Kokeillaan vielä nuita(mitä lie aiko tilata) ku ne ei paljo maksa!!Saapanähä mitenpaljo se vielä huononee.Hereticillä taitaa vähä ylimäärästä viiä mutta jos muuten OIKEASTI toimii hyvin ni en tekis muutaku korkeentaan tuon nevillen mainitseman,saattaa muuten tulla turhan kalliiksi! itellä vaikutti kulutukseen tuo tulppien vaihto mutta mulla on vielä joku vika joka tappaa tulpan!?Mielenkiinnolla jäämme odottamaan mitä ne vielä huollossa keksii....

Heretic
Viestit: 31
Liittynyt: 13 Syys 2011 18:41
Moottoripyörä: Yamaha Virago XV 1100 vm.-95

Re: virago 535 ja bensa maistuu...

Viesti Kirjoittaja Heretic »

jos bensa puoli katsottu, aika siirtyä sähköpuoleen ..olisko puola, cdi boxi ,,vaikee sanoa kun moottoripöyristä mulla ei hirveesti kokemuksia,.. Joo ilmeisesti tämä oman bensa kulutus voi johtua omassa esim: juuri tuosta tulpista ,,tuli prätkän mukana entisen omistajan hommaamat uudet tulpat...pitää varmaan vaihtaa. Ostin viragoni 3 viikkoa sitten..

Avatar
Ves@
Viestit: 1675
Liittynyt: 14 Loka 2008 00:23
Moottoripyörä: XV 1100

Re: virago 535 ja bensa maistuu...

Viesti Kirjoittaja Ves@ »

Kannattais kattoo pyörän manuaalista, mitkä tulpat sinne oikeesti kuuluu, pitääkö olla R vaiko ilman R:ää
Noillahan on jonkun verran resistanssissa eroo.
FTW
Pr of CH´s

juilhy
Viestit: 103
Liittynyt: 27 Heinä 2011 22:39
Moottoripyörä: Honda XL650V Transalp

Re: virago 535 ja bensa maistuu...

Viesti Kirjoittaja juilhy »

Ongelma vaan on jos ei alkupeäistä manuaalia ole. Niin erilähteistä löytyvät manuaaleista saa tuon R tulpan ja taas toisessa on ilman R:ää. :?

Avatar
Ves@
Viestit: 1675
Liittynyt: 14 Loka 2008 00:23
Moottoripyörä: XV 1100

Re: virago 535 ja bensa maistuu...

Viesti Kirjoittaja Ves@ »

Haynesin kirja kertoo seuraavaa:

Spark plugs
Type (all except 1996-on UK)....NGK BP7ES or ND W22EP-U
Gap ... 0,7 to 0,8mm (kärkiväli)

Uudempaan malliin sitten toi NGK BPR6ES tai ND W20EPR-U

Ja kaasarien synkkaus tehdään tyhjäkäynnillä, vaikka joku joskus muuta väittikin.

Vacuum at idle speed.....230mm Hg (9.06 inch Hg)

Ves@
FTW
Pr of CH´s

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Sähkölaitteet, sytytysjärjestelmä ja bensansyöttö”