Tulpat eivät kestä

Käynnistys, bensansyöttö, vilkut, valot, akku...
Täältä löytyy apua, jos mp on ihan pimee tai hyytyy kesken ajon.
Avatar
Ves@
Viestit: 1675
Liittynyt: 14 Loka 2008 00:23
Moottoripyörä: XV 1100

Re: Tulpat eivät kestä

Viesti Kirjoittaja Ves@ »

Takakimmaisessa pienempi suutin :shock:
Kuumenee muutenkin enemmän, kun ei oo niin hyvä ilmavirtaus, taitaa olla ainakin laihalla.
Seos rikkaammalle, käy ainakin hieman viileempänä.
Mutta jos "huoltomies" on tuota mieltä, niin mikä ettei :mrgreen:

Kattokaa nyt jostain huoltomanuaalista se suutinten oikee koko, manuska ladattavissa netistä.
Siitä vaikka lähtee liikkeelle.
Aikansa arpoo ja polttaa venttiilit.
FTW
Pr of CH´s

Heimo
Viestit: 80
Liittynyt: 16 Heinä 2010 22:24
Moottoripyörä: Virago 1000 -85, Jawa 350 -57

Re: Tulpat eivät kestä

Viesti Kirjoittaja Heimo »

Haynes opus kertoo xv535 carburetor type Mikuni BDS34 (two) 1989-1993 Main jet sizes= Front cylinder 137,5 Rear cylinder 135.

Avatar
Ves@
Viestit: 1675
Liittynyt: 14 Loka 2008 00:23
Moottoripyörä: XV 1100

Re: Tulpat eivät kestä

Viesti Kirjoittaja Ves@ »

Joo, niinhän se sanoo, joten se siitä.
Kaipa opus on oikeessa, mutta miks sitten toisten tulpat on minkälie värisiä, höystettynä
kaikenlaisilla käyntihäiriöillä :D

Lienee sitten tulpissa vika :shock:

Joten se siitä tälläerää... ei jaksa lomalla pähkäillä moisia asioita, toisekseen,
ei mulla mitään vikaa lie :roll:
FTW
Pr of CH´s

porkkana
Viestit: 7
Liittynyt: 11 Kesä 2010 21:57

Re: Tulpat eivät kestä

Viesti Kirjoittaja porkkana »

Lainaan aihetta,

mulla nyt reissun puolessa välissä meni etummainen tulppa. Aivan musta oli kun ruuvasin irti. Vaihdoin tulpan ja matka meni hyvin mutta vähän ennen taukopaikkaa alkoi taas pauke käymään putkessa.
Nyt nappasin taas etumaisen tulpan irti ja näyttää mustuneen alle 300km matkalla. Tässä onneksi parin päivän tauko ennenkuin pitäis lähteä takaisin ajamaan ja tuossa lukasin että oireet mustunut tulppa, pauke putkessa kaasun löysätessä täsmäis kaasuttimeen/neulaan.

Onkos muita vinkkejä heittää kun nyt ajattelin puhdistaa kaasuttimen/t ja tarkastaa neulan.

Edit. niin pyörä on xv1100 -98

Avatar
Ves@
Viestit: 1675
Liittynyt: 14 Loka 2008 00:23
Moottoripyörä: XV 1100

Re: Tulpat eivät kestä

Viesti Kirjoittaja Ves@ »

Ilmavuoto imukurkussa, kaasarin alip.kalvoissa reikä tai venyneet liikaa, yms.
Tietty toi latausjännite kannattaa tarkistaa/tarkistuttaa, virret herkkiä vajaalle latausjännitteelle.
FTW
Pr of CH´s

porkkana
Viestit: 7
Liittynyt: 11 Kesä 2010 21:57

Re: Tulpat eivät kestä

Viesti Kirjoittaja porkkana »

Ves@ kirjoitti:Ilmavuoto imukurkussa, kaasarin alip.kalvoissa reikä tai venyneet liikaa, yms.
Tietty toi latausjännite kannattaa tarkistaa/tarkistuttaa, virret herkkiä vajaalle latausjännitteelle.
Pitää jatkaa tarkistelua, kaasutin tosiaan tuli putsattua. Suuttimet keränneet aika hyvin töhnää sisällensä mutta ei vaikutusta.
Miten muuten neulojen korkeus pitäis olla? Mulla ed. omistaja vaihtanut putkiston ja suuttimet (122.5, ei taida olla alkuperäiset) ja neulat oli asetettu ylimpään hahloon molemmat.
Pienellä käytöllä takapytyn tulppa oli normaalin näköinen mutta etummainen märkä.

Avatar
julius55
Viestit: 13
Liittynyt: 16 Touko 2011 14:16
Moottoripyörä: Honda Shadow 750 C2 1998

Re: Tulpat eivät kestä

Viesti Kirjoittaja julius55 »

Öljy mustaa 1000 km ajon jälkeen. Ilmeisesti öljyrengas mennyt. Ääni koveni vaan ajossa takimmaisessa pytyssä. Myin pois vikoineen päivineen sellaiselle kaverille, joka pystyy tekemään kaikki remot itse. Tilalle tuli Honda Shadow 750 C2. Nyt ei ole ollut murheita tiellä. Olen ajellut joka päivä n. 200 km. keskimäärin ja nauttinut asfaltoiduista pikkuteistä. Ei enään "ränniteitä" ellei pakko.
Kiitoksia kaikille auttaneille ja tukeneille kavereille neuvoista. Hyvää kesän loppua ja murheettomia kilometrejä.
julius55

Avatar
julius55
Viestit: 13
Liittynyt: 16 Touko 2011 14:16
Moottoripyörä: Honda Shadow 750 C2 1998

Re: Tulpat eivät kestä

Viesti Kirjoittaja julius55 »

Taisi mennä väärään osioon ensin, joten sorry!

Öljy mustaa 1000 km ajon jälkeen. Ilmeisesti öljyrengas mennyt. Ääni koveni vaan ajossa takimmaisessa pytyssä. Myin pois vikoineen päivineen sellaiselle kaverille, joka pystyy tekemään kaikki remot itse. Tilalle tuli Honda Shadow 750 C2. Nyt ei ole ollut murheita tiellä. Olen ajellut joka päivä n. 200 km. keskimäärin ja nauttinut asfaltoiduista pikkuteistä. Ei enään "ränniteitä" ellei pakko.
Kiitoksia kaikille auttaneille ja tukeneille kavereille neuvoista. Hyvää kesän loppua ja murheettomia kilometrejä.

Kaveri avasi koneen. Laitettiin kalvot paikalleen ja venttiilit oikeille säädöille. Myös suuttimia tarkistettiin. Nyt pelaa hänellä hyvin. Luovutinko kuitenkin liian aikaisin? Näin rakas puolisoni väittää. Olisi ollut etelän reissu mieluisampi. Viikko paahteessa ja kova 24 karaatin kankkunen. Kaikki unohtuisi parissa viikossa, mitä muistiin jäänyt. Onko sittenkin oikeassa? Siinä sitä elämän filosofiaa.
julius55

Avatar
Ves@
Viestit: 1675
Liittynyt: 14 Loka 2008 00:23
Moottoripyörä: XV 1100

Re: Tulpat eivät kestä

Viesti Kirjoittaja Ves@ »

Kankkuseen en kantaa ota, mutta toiset luovuttaa liian helpolla,
tai kuskaa värkin sinne merkkihuoltoon :mrgreen:

Jos sen ihminen on kasannu, saa sen ihminen korjattuakin vian ilmetessä.
Tietty kaikilla ei ole sopivia työkaluja...

Mutta paraneeko vaihtamalla, sen selvittää tulevaisuus.

Ves@
FTW
Pr of CH´s

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Sähkölaitteet, sytytysjärjestelmä ja bensansyöttö”