Uusi akku Drag Star:iin
Uusi akku Drag Star:iin
Mitäs akkua suosittelette 1100 Classic -03 mopediin? Toi GT 14B-4 alkaa olla tiensä päässä. Lähinnä vielä, et mikä koko, siis ulkomitat sinne passaa? 12 Ah vai jotain muuta? Alkuperäisen koko taitaa olla 150x70x145. Lauantaina laitoin latinkiin, sunnuntaina käytin mopoa ja nyt akku lopahtanut, ei jaksa pyörittää.
-
- Yccf:n luottamustoimet: Vara kuvernööri länsi 2017-2019
- Moottoripyörä: 1100 drag star
- Oikea nimi: mika.k
Re: Uusi akku Drag Star:iin
stormilla on halvin geeli akku,muita saman kokosia ei taidakaan olla.
Mä ostin viime keväänä Stormilta uuden akun DS tonnisataseen ja sopi kuin nenä päähän.
Yasan akuista löytys semmonen ko YT14B-BS, hintaa näkkyy olevan varsin somasti.. "vain" 189 ekua, mutta kokemuksesta voin sanoa että yasalla on hyvät akut.
Viina tappaa hithaasti, mutta kellä pirula on kiire.
Muistaako Hökö mitkä oli strategiset mitat??
Tyyppi YTX14-BS (Global Battery) geeliakku on 1 cm paksumpi (leveämpi) mutta selvästi suurempi kapasiteetti (Ah) kuin alkuperäinen.
Kysykää akkuliikkeistä, hintaero merkkiliikkeeseen todennäköisesti HUIMA!
Itse ostin joskus 1100 Customiin vastaavan ja maksoi n. puolet Yamahan merkkiliikkeen akkuhinnasta
PS. Kannattaa myös käydä akkuliikkeessä mittauttamassa latausjännite! Vaatii hieman paremmat vehkeet kuin taskuun menevä yleismittari jos latausjännite+kuormitus mitataan akun navoilta. Ei varmaan maksa mitään jos akun otat.
Mulla meni jännitteensäätimen vuoksi se akku sököksi! Piti vielä se kallis säädinkin ostaa.
Kysykää akkuliikkeistä, hintaero merkkiliikkeeseen todennäköisesti HUIMA!
Itse ostin joskus 1100 Customiin vastaavan ja maksoi n. puolet Yamahan merkkiliikkeen akkuhinnasta
PS. Kannattaa myös käydä akkuliikkeessä mittauttamassa latausjännite! Vaatii hieman paremmat vehkeet kuin taskuun menevä yleismittari jos latausjännite+kuormitus mitataan akun navoilta. Ei varmaan maksa mitään jos akun otat.
Mulla meni jännitteensäätimen vuoksi se akku sököksi! Piti vielä se kallis säädinkin ostaa.
Strategiset mitat 150 pituus, 70 leveys ja 145 korkeus, merkki on MGM geeliakku ja
hinta 89 euroa.
hinta 89 euroa.
Biltemallakin löytyy geeliakkuja sopivasti.
Kiitos vinkeistä. Taidan kallistua tohon Stormin geeliakkuun. Bilteman akkuja katselin myös, mutta koot ei oikein täsmänneet. Piti alkaa askartelemaan akun tilalle "mittapalikkaa", mutta nyt ei pysty. Pääsee helpommalla kun ottaa sipivan kokoisen heti.
Tulipa sitten haettua läheisen kaupungin akkukaupasta uus akku mopoon. Oli geeliakku ja saman kokoinen kun alkuperäinen. Hinta alle puolet alkuperäisen akun hinnasta. Ooveehoostakin tippui kolmisenkymppiä.