Kone ei käynnisty?????

Käynnistys, bensansyöttö, vilkut, valot, akku...
Täältä löytyy apua, jos mp on ihan pimee tai hyytyy kesken ajon.
kari60
Moottoripyörä: YAMAHA DRAGSTAR 1100 -99

Kone ei käynnisty?????

Viesti Kirjoittaja kari60 »

Nyt se (1100 ds-99) teki eka "tenän" oston jälkeen.Kone ei lähde käyntiin vaikka bensaa on startti pyörittää hyvin??????
Ollut lämpimässä tallissa syksystä asti ja ajettu oston jälkeen vain n.3 km.

Aiemmin olen käyttänyt konetta ainakin kerran viikossa ja se on hyvin lähtenyt aina startista käyntiin.Mutta eilen(la) kone ei käynnistynyt vaikka startti pyöritti mielestäni hyvin.Latasin akun yön yli mutta ei vieläkään kone käynnisty.Lui palstalta niistä DS:n kaapelijutuista voisiko olla syynä semmoinen ???

Aiemmin kun laittoi virrat päälle niin kuului semmoinen"pirinä" muutaman sekunnin ennenkuin starttasin,mutta nyt ei kuulu olisiko siinä jokin "taika" ko. vikaan.
Sitten semmoinen juttu kun yrittää käynnistää konetta "ryyppy" käännettynä päälle kokonaan niin koneesta startin läheltä kuuluu voimakas"kolina" tai semmoinen ääni että vähän arveluttaa mutta kun "ryypyn kääntää hieman pois päältä niin kolina häviää.Mikä tämä sitten on.

Voisiko joku auttaa jos voi ennenkuin vien pyörän liikkeeseen korjattavaksi tai syyn selvittämiseksi koska takuu on 06/09 asti.

Maxi1647
Yccf:n luottamustoimet: Hallituksen jäsen 2009 - 2011
Moottoripyörä: Yamaha XV 1600 A Wildstar -01

Re: Kone ei käynnisty?????

Viesti Kirjoittaja Maxi1647 »

kuulostaa vähän samalta oireilulta ku mun viragossa viime kesältä. Eli jos ei surise, ni bensapumppusi ei käy eli ei saa sähköä. Virtalukon pohjan putsaus, pumpun releen liittimien putsaus...
*Sedät ajavat vain aurinkoisella säällä*

Ripa
Moottoripyörä: Yamaha

Viesti Kirjoittaja Ripa »

Katso tappokatkaisija :shock: Huikkapäälle parikerttaa kaasupohjaan ja odota hetki sitte starttaa mutta ei pitkään toista useamman kerran toimii ainakin mulla.kerran olin vahingossa kääntänyt tappokatkasian eikä sitä ensiks tuu katottuu. tsemppiä :roll: t.Ripa
Ei oo helppoo jos on vaikeeta

Maxi1647
Yccf:n luottamustoimet: Hallituksen jäsen 2009 - 2011
Moottoripyörä: Yamaha XV 1600 A Wildstar -01

Viesti Kirjoittaja Maxi1647 »

Nii ja voihan siihen tappokatkaisijaankin talven mittaan kertyä hapettumia....crc auttaa!
*Sedät ajavat vain aurinkoisella säällä*

kari60
Moottoripyörä: YAMAHA DRAGSTAR 1100 -99

Viesti Kirjoittaja kari60 »

No niin bensapumppu ja niiden liittimet auottu ja putsattu.Mittasin pumpulle tulevan johdot virta ja tappokatkaisin pois päältä ja siihempä ei tule virtaa eli jos pumpulle ei tule virtaa niin tietääkö joku missä se pumpun rele on??????

Jos tankin alla niin onko ko mp:n tankin irroitus hankala homma ku ei oikein tiedä näitä juttuja.Se virtalukon pohjan puhdistus vaatii vissiin aika paljon
purkamista ku katoin sinne pääsemistä.

Ripa
Moottoripyörä: Yamaha

Viesti Kirjoittaja Ripa »

Ei kun päähän :o Mulle kävi kun en ajatellu sen enempää sahasin ja sahasin sit istuin miettimään JA KATSOS !!! joku oli napsauttanut katkasijan päälle jota itse en normaalisti tee :evil: :evil:
Ei oo helppoo jos on vaikeeta

Hökö

Viesti Kirjoittaja Hökö »

Sytytystulpat ???

pänksi
Moottoripyörä: xvs 650 custom , Moto Guzzi v50"monza"

Viesti Kirjoittaja pänksi »

Heitellään helpoimasta päästä,oletko muistanut avata bensahanan parilla viimekerralla kun olet käynnistelly.Itsellä joskus pakkaa ekoilla kerroilla keväällä unohtumaan,menee hyvin pari sataa metriä: Mikä nyt ??? No se hana :roll:
ny se käy.. täh?

1883
Moottoripyörä: Yamaha XVS 1100 dragstar custom -99

Viesti Kirjoittaja 1883 »

Terve, saman vaivan kanssa paininut joskus... siihen auttoi kun tajusin katsoa sulakkeet.. vaihdoin palaneen sulakkeen ja kone käyntiin.
Asenne on puolet tavoitteesta

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Sähkölaitteet, sytytysjärjestelmä ja bensansyöttö”