Niin lusmuulooko nettikaupan asikas, jos hän ennen tavaran tilaamista käy sovittelemas kivijalkakaupas tuoteita, joita on tarkootus tilata. Se on tiätysti sitä paikallista yrittäjää kohtahan väärin, jos ja kun asiakkahalla on ketunhäntä kainalos.
Sain pitkilläkorvillani kuula, että lusmuulusta on tullut maantapa. Olisi kauppiaan kannalta reilua pyytä kivijalakakaupasta tarjous ko. tuotteesta. Eikä olla olevinansa ostava asiakas. Kivijalkakaupas pitääs olla sovitusmaksu 50 € esm. kypärastä ja ajopuvusta. Kivijalkamyymälä vähentää sovitusmaksun tuotteen hinnasta. Silloon se olis reilua pelia kivijalakakauppiasta kohtahan.
Vai onko omasuu lähempänä kuin kontinsuu.
M Y S L I
Nettikaupan asiakas lusmuulooko ?????????
Re: Nettikaupan asiakas lusmuulooko ?????????
Nykyajan asiakas on vain sen verran hintatietoinen että näin se menee Ne viimeisetkin häipyy kuleksimasta liikkeistä nkun pannaan päräyttäen sovitusmaksut
Moraali ja raha eivät yleensä mahdu samaan lauseeseen ja kun ihminen on kuitenkin perusluonteeltaan itsekäs eläin niin se oma lompsa on se lähin mihin kiinnitetään huomiota kun kauppaa tehdään.
Itse olen siirtynyt enemmän ja enemmän nettikauppiaiden asiakkaaksi,muissakin kun näissä mopon vehkeissä ja pelkästään sen huiman hinnan eron takia,jos ne hinnat olisi kivijalka putiikeissä edes sinnepäin niin toki niitä käyttäisin ja käytänkin jos hinnoissa ei sitä kymmentä prosenttia enempi ole eroja.
Hinnanerot ovat tottakai selviö liikkeiden erillaisista kulurakenteista johtuvia minkä nyt kaikki ymmärtää mutta kuuluuko niiden olla jopa 100% ja kun ei nämä nettiliikkeetkään niitä romujaan miinuksella tai omillaan myy
Sovitusmaksuja odotellessa sieltä ostetaan missä hinta/laatu kohtaa,oli kyse lusmuilusta tai järjestä
Moraali ja raha eivät yleensä mahdu samaan lauseeseen ja kun ihminen on kuitenkin perusluonteeltaan itsekäs eläin niin se oma lompsa on se lähin mihin kiinnitetään huomiota kun kauppaa tehdään.
Itse olen siirtynyt enemmän ja enemmän nettikauppiaiden asiakkaaksi,muissakin kun näissä mopon vehkeissä ja pelkästään sen huiman hinnan eron takia,jos ne hinnat olisi kivijalka putiikeissä edes sinnepäin niin toki niitä käyttäisin ja käytänkin jos hinnoissa ei sitä kymmentä prosenttia enempi ole eroja.
Hinnanerot ovat tottakai selviö liikkeiden erillaisista kulurakenteista johtuvia minkä nyt kaikki ymmärtää mutta kuuluuko niiden olla jopa 100% ja kun ei nämä nettiliikkeetkään niitä romujaan miinuksella tai omillaan myy
Sovitusmaksuja odotellessa sieltä ostetaan missä hinta/laatu kohtaa,oli kyse lusmuilusta tai järjestä
Re: Nettikaupan asiakas lusmuulooko ?????????
Palvelualalla ikäni myyntityötä tehneenä voin kertoa, että maailma on aika erilainen nykyisin. Ostaminen sähköisesti minkä tahansa laitteen kautta (puhelin, läppäri, padit jne) on koko ajan helpottumassa niin rajua vauhtia, että kivijalka ei pärjää ilman erityistä osaamista. Suosittelen katsomaan miten menestyvät nettikaupat toimivat ja ottavan siitä mallia.
Mitenkäs ostat matkat? Varaosat? Leffa- tai matsiliput?
Mitenkäs ostat matkat? Varaosat? Leffa- tai matsiliput?
Pähkönen, Pekka Pähkönen
Re: Nettikaupan asiakas lusmuulooko ?????????
Ei niitä vaatteitakaan tartte mennä mihinkään kivijalkakauppaan sovittelemaan .Itse olen siirtynyt enemmän ja enemmän nettikauppiaiden asiakkaaksi,muissakin kun näissä mopon vehkeissä ja pelkästään sen huiman hinnan eron takia,jos ne hinnat olisi kivijalka putiikeissä edes sinnepäin niin toki niitä käyttäisin ja käytänkin jos hinnoissa ei sitä kymmentä prosenttia enempi ole eroja.
Louisiltakin tuli sellainen kuvasto ,kuin raamattu kaikkine sovitus-ja mittausohjeineen että kyllä sillä pärjää.
Ja kyllä löytyy vaihtoehtoja ja malleja joka lähtöön.
Ja tuolla venemoottori puolella hommahan on ettei vanhempiin moottoreihin kukaan pidä varaosia Suomessa .
Mutta onneksi Ameriikassa on sellainen nettikauppa jotta kyllä löytyy 80-luvun vehkeisiinkin melkeistä kaikkea.
Ja tuo vene harrastushan on kanssa Suomessa halpaa .
Nykyisin pitää vain ennakoida tilaustensa kanssa kuukausikaupalla että jos tulee väärää tavaraa niin kerkiää palautella ja saada sopivat tilalle .
Vaihto-ja palautusoikeushan on posti-ja nettimyynnissä tosi helppoa .
Ja kun tavara kulkee eestaas Ameriikkaan ,Kiinaan ja Saksaan niin kuljetusvirmat pärjää hyvin .
Sitä minä vain ihmettelen vieläkin mitenkä Kiinasta pystyy tulemaan jollain rahdilla muutaman euron tuotteita rahtivapaasti Suomeen .
Esmerkiks ledtaskulamppu joka suomessa maksaa yli 100 eur tuli Kiinasta 24eurolla kotiovelle
Autonavigaattori ,euroopan kartoilla ,5tuuman näytöllä ja peruutuskameralla ja on soitinta ja fm-lähetintä ja vaikka mitä . Niin 34 euroa
Ja jos nuo pellaa yhden sesongin niin joutaavat seuraavalla jo verkonpainoiksi hintansa puolesta .
Nyt meinaan tilata kahella kympillä Fishfinderin ettei turhaan tartte pilikkiä liottaa veissä.
Kyllä minäkin olen käynyt paikallisissa liikkeissä kysymässä tarjousta kun olen jotain merkittävämpää ollut hankkimassa mutta yleensä turhia ovat
käynnit olleet .
Mutta lohdutuksekseni olen huomannut että ainakin sesonkiaikana siellä on asiakkaita ollut tungokseen asti ja kyllä kauppiaat ovat minun persaukisen
huomanneet eivätkä ole rientäneet palvelemaan vaan kyllä sitä palvelua on pitänyt ihan pyytää.
Sitä minä ootan kun kuuta nousevaa että sais ruokaostoksen tehä tästä samalla ko naputtelee ja lopettasivat noijen jalakapallokentän kokosten
markettien tekemisen .
Jyväskyläsäkin joka puolella kaupunkia jo on kumpaakin kauppaketjua ja eikun vielä isompaa alkaavat vain pykätä pystyyn kekselle kylää .
Tekis mieli kirota mutta ajanpuutteen vuoksi en nyt ala .
Helevatavie ,kiinnosta pätkääkään ennään kävellä kilometrikaupalla keksipakettien ja leipätiskien väliä hekemaan sitä maitopurkkia sieltä
kauimmaisesta nurkasta merkettia .
Se minun tarve löytyisi ihan kyläkaupan valikoimasta .
Ihan älytöntä olla sataa erilaista leikkelettä ,viittäkymmentä juustoa ,kuuttakymmenta sorttia ruisleipää ,on Lappilaista , Kainuulaista ja vaikka mitä .
Ja suurin osa mennee roskiin ko eivät kerkiä myyvä.
Ja met vain nurkumatta maksetaan .
Sisäpiirikaupoille pitäs vielä päästä kanssa .
Niinhän ne isot pojatkin vetää ommiin taskuihinsa minkä kerkiäävät .
Niin että yhtään en tunne lusmuavani nettiostoksilla.
Tämon vielä lekendaarisempaa !
Re: Nettikaupan asiakas lusmuulooko ?????????
Hyvää kirjoitusta on ilo lukea !
Kiitos Oula
Kiitos Oula
Järki on sydämen ajokoira
- xl8r
- Viestit: 485
- Liittynyt: 26 Helmi 2012 19:18
- Yccf:n luottamustoimet: Webmaster 2013-2015
Webtiimin jäsen 2015- - Moottoripyörä: 1993 XV250 Virago
- Oikea nimi: Mikko Virtanen
Re: Nettikaupan asiakas lusmuulooko ?????????
Moni liikehän onkin ottanut tuosta jo mallia ja perustanut liikkeen rinnalle verkkokaupan.Pähkönen kirjoitti:Palvelualalla ikäni myyntityötä tehneenä voin kertoa, että maailma on aika erilainen nykyisin. Ostaminen sähköisesti minkä tahansa laitteen kautta (puhelin, läppäri, padit jne) on koko ajan helpottumassa niin rajua vauhtia, että kivijalka ei pärjää ilman erityistä osaamista. Suosittelen katsomaan miten menestyvät nettikaupat toimivat ja ottavan siitä mallia.
Viitannet tässä DealExtremeen tai muuhun vastaavaan kauppaan? Yleensähän tämänkaltaisissa kaupoissa on kyseessä volyymiin perustuva myynti ja siitä syystä voivat lähetellä tuotteita ilman postikulujakin. DX:stä ainakin tuleekin sitten paketit viikkoja, jopa kuukausia hitaimmalla mahdollisella maakuljetuksella, mutta kun siihen osaa varautua, ei sekään ole ongelma. DX:llähän on varmasti joku diili paikallisen postilaitoksen kanssa, ja maksavat jotain könttäsummaa ennemin kuin jokaisesta paketista erikseen. Tämähän on ihan mahdoton yhtälö ilmeisesti itellan kanssa suomessa ja siitä syystä täällä tuntuu postipakettien lähettäminen olevan ihan naurettavan hintaista (saksasta suomeen 1kg paketin lähettäminen on n. 1/3 suomesta saksaan lähetettäessä, kun toimittajana on kummassakin tapauksessa paikallinen postilaitos).Oula kirjoitti:Sitä minä vain ihmettelen vieläkin mitenkä Kiinasta pystyy tulemaan jollain rahdilla muutaman euron tuotteita rahtivapaasti Suomeen .Esmerkiks ledtaskulamppu joka suomessa maksaa yli 100 eur tuli Kiinasta 24eurolla kotiovelle Autonavigaattori ,euroopan kartoilla ,5tuuman näytöllä ja peruutuskameralla ja on soitinta ja fm-lähetintä ja vaikka mitä . Niin 34 euroa Ja jos nuo pellaa yhden sesongin niin joutaavat seuraavalla jo verkonpainoiksi hintansa puolesta .Nyt meinaan tilata kahella kympillä Fishfinderin ettei turhaan tartte pilikkiä liottaa veissä.
Itse suosin molempia vaihtoehtoja, sekä netistä ostamista kivijalkaliikkeessa sovittamisen jälkeen, että tasan tarkkaan toisinpäin, eli netissä vertailtuani kivijalkaliikkesta tuotteen hakemista. Toki tässäkin on sitten paino tuotteen hinnassa, monta sataa euroa maksavat tuotteet tulevat halvemmiksi netistä tilattaessa, halvempien kanssa taas yleensä on niin kova (mullehetikaikkinytmeininki) tarve saada tuote heti, että ei jaksa odotella postia mikäli tuote on saatavilla liikkeestäkin.
Yccf webmaster
Pärinää!-blogi! http://parinaa.xl8r.com
Pärinää!-blogi! http://parinaa.xl8r.com
Re: Nettikaupan asiakas lusmuulooko ?????????
No eniten olen tilaillut täältä.Viitannet tässä DealExtremeen tai muuhun vastaavaan kauppaan?
Hirveä etsiminen vain eri aloilta .
Tämon vielä lekendaarisempaa !