Kokemuksia nahanhoitoaineista

Netiketin mukaista keskustelua mistä tahansa aiheesta.
watti
Viestit: 14
Liittynyt: 24 Joulu 2008 09:10
Yccf:n luottamustoimet: 2.Tilintarkastaja2010
Moottoripyörä: XV1900 Midnight star

Kokemuksia nahanhoitoaineista

Viesti Kirjoittaja watti »

Mehiläisvaha, Nahkiss-hoitoaine, Satularasva, vai joku muu Aine :?: Onko sinulla kokemuksia nahanhoitoaineista? Mikähän olisi parasta ajovarusteiden hoitoon :?: :arrow: Mikä auttaa mm. sateen pitävyyteen, estää kuivumisen ja halkeilemisen ym. Kerro mielipiteesi ja kokemuksesi mikä on parasta ja miten ainetta olisi syytä käyttää, jotta ajovarusteista saisi hyvin toimivat :) :)

Avatar
jarza
Viestit: 305
Liittynyt: 07 Loka 2008 22:06
Yccf:n luottamustoimet: Puheenjohtaja kaudelle 2010-2013
Moottoripyörä: Yamaha Wild Star XV 1600A

Re: Kokemuksia nahanhoitoaineista

Viesti Kirjoittaja jarza »

Moro Watti!
Minä ostin Tallipoika Valjasrasvaa ja sillä olen käsitellyt sivulaukut,nahkatakit,nahkahousut,satulat ja ajokengät.
On ollut ERITTÄIN pätevä (tosin en muuta ole käyttänytkään)ja toimiva rasva,tekee nahasta pehmeää ja taipuisaa
ja erittäin hyvin vettä hylkivää ja on vielä erittäin helppo levittää esim. rätillä ja kaiken lisäksi ei ole edes kallista,esim.500ml.purkki reilusti alle 10 Eur.
Tuotetta saa vaikka marketeista joissa on hevostarvike myyntiä,itse taisin ostaa Tarjoustalosta.
PS:Eihän se tietysti nahkakengistä kumisaappaita tee,mutta muuten ero on huomattava.
-Jarza-

Avatar
brisco county jr
Viestit: 255
Liittynyt: 08 Loka 2008 22:19
Moottoripyörä: ratsu yamaha virago xv 1100 98
Oikea nimi: kari korte

Re: Kokemuksia nahanhoitoaineista

Viesti Kirjoittaja brisco county jr »

Tälaisilla aineilla täälä hoidetaan nahkavermeet, equifix mehiläisvahaa sisältävällä nahkabalsamilla saa ratsastustarvikeliikeistä 15 euroa 500 g housuista satulaan ,imeytyy hyvin pinta jää kiiltäväksi ja vettä hylkiväksi.Toinen aine pelkästään satuloille tarkoitettu aine,fiebings sadle-lac saa vain jenkeistä 10 taalaa 250ml tekee kiiltävän pinnan ja kylästää nahan vetähylkiväksi. 8-)
Ratsu yamaha xv 1100 virago ei potki mutta saattaa hirnua mutta mouruaa
jäsen. 2029

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Sana on (lähes) vapaa”