Tarkistakaa DRAG STAR pyöristä tankin korkki että ne kaksi ruuvia on kunnolla kiinni.
Muutamina päivinä tankkauksen jälkeen olen ihmetellyt pensan hajua mutta aattelin sen johtuvan lähes piripintaan tankatusta tankista.
Tänään sitten ajelulla kun oli takana jo 180km niin kuului outo kolahdus ja kun kaks päällä ajettiin mutkateitä ihmettelin outoa (ylimääräistä) kilinää tietyllä kierros alueella kun joutu enemmän vedättää.
Moottoritiellä sitten kilinä jatku ja huomasin että tankin korkki pyöri ympyrää, otin sen käteen ja totesin että pohja on tankissa.
Voin kertoa ettei oo kivaa ajella kun tietää korkin kunnon.
Niin... joku tästä asiasta taisi mainita mulle Anan lettukesteillä 2008
Nyt kun joutuu ottaan tankin pois ja metsäsätää osia sieltä niin olisko kellään muistissa ventiilien säätö, oon säätänyt kerran ja sielä oli T ja I merkit ja oliko joitai muitakin eli imu ja pako ajoitus tai toisin päin.
Ohjeet tai linkin ohjeisiin voi pistää tänne tai lähettää
petri.matalalampi AT kolumbus.fi
HUOM. TANKIN KORKKI
Re: HUOM. TANKIN KORKKI
Onneksi sait talteen!
Itsellä korkki lensi syliin ja siitä maantienojaan pari vuotta sitten rautaperseajelun meno-osuudella jossain Sodankylän lähellä -ei löytynyt. Seuraavat pari tuhatta mentiin muovipussi tankin korkkina. Kun aikanaan sain uuden,maksoi maltaita ja sen jälkeen piti vielä sarjoittaa lukkoliikkeessä mopon avaimelle...
Itsellä korkki lensi syliin ja siitä maantienojaan pari vuotta sitten rautaperseajelun meno-osuudella jossain Sodankylän lähellä -ei löytynyt. Seuraavat pari tuhatta mentiin muovipussi tankin korkkina. Kun aikanaan sain uuden,maksoi maltaita ja sen jälkeen piti vielä sarjoittaa lukkoliikkeessä mopon avaimelle...
-
- Viestit: 134
- Liittynyt: 26 Elo 2009 16:17
- Yccf:n luottamustoimet: Etelän kuvernöörineuvoston jäsen 2009-10 ja 2010-11
Hallituksen jäsen 2011-12 - Moottoripyörä: Roadstar 1600
Re: HUOM. TANKIN KORKKI
Minulla oli toinen ruuvi jo pudonnut tankkiin ja toinenkin oli ihan löysällä.
Kiitos varoituksesta.
Rainer
Kiitos varoituksesta.
Rainer
Fingerpori ehdotti, että YCCF-tatuointi olisi varteenotettava vaihtoehto.
Re: HUOM. TANKIN KORKKI
On helppo olla jälkiviisas mutta ruuvilukitteella voipi net irtoamis alttiit osaset kiinittää..
Ja eikä tässä vielä kaikki
Juhani 1243
Juhani 1243
- Petri
- Viestit: 644
- Liittynyt: 08 Loka 2008 18:21
- Yccf:n luottamustoimet: Onhan noita tullut tehtyä.
- Moottoripyörä: Wild Star
- Oikea nimi: petri.matalalampi(miumau)gmail.com
Re: HUOM. TANKIN KORKKI
Tankki pois ja tyhjäksi, sitten vain heilutteleen osia korkin kohdalle, kaikki osat luultavasti sain talteen ja oikeille paikoilleen, 6 jousta, pieni kuula, joku holkki, kaksi luistin osaa, rikka, iso aluslevy ja kaksi ruuvia, nämä tankin sisältä, päältä kromi kuori ja pari muta osaa.
Tovi meni aikaa kun mietin osien järjestystä, kuulan ja holkin oikeisiin paikkoihin saanti ei tullut oikein selville mutta löyty niillekkin jokin paikka, taidampa jossain kokoontumisessa purkaa jonkun korkin keskellä yötä salaisuuden selvittämiseksi
Kaikki osat sai mangeetilla ja sellaisella noukkimis laitteella jota käytetään korjaamoissa, ainoastaan sen kuulan ylös saanti oli ongelma, ei onnistunut mangeetilla joten otin pienen muoviputken jolla imin alipaineela sen putkeen kiinni ja vedin ylös... muutama ohi-imasu opetti miltä E95 pensa maistuu
En sitten jaksanut säätää venttiilejä, eikä tuntunut siltä että olis tarvinnukkaan sirinät ja kolinat loppu, korkki on varmaan ollut niin löysä että alkoi helisemään tietyllä kierrosalueella.
Tovi meni aikaa kun mietin osien järjestystä, kuulan ja holkin oikeisiin paikkoihin saanti ei tullut oikein selville mutta löyty niillekkin jokin paikka, taidampa jossain kokoontumisessa purkaa jonkun korkin keskellä yötä salaisuuden selvittämiseksi
Kaikki osat sai mangeetilla ja sellaisella noukkimis laitteella jota käytetään korjaamoissa, ainoastaan sen kuulan ylös saanti oli ongelma, ei onnistunut mangeetilla joten otin pienen muoviputken jolla imin alipaineela sen putkeen kiinni ja vedin ylös... muutama ohi-imasu opetti miltä E95 pensa maistuu
En sitten jaksanut säätää venttiilejä, eikä tuntunut siltä että olis tarvinnukkaan sirinät ja kolinat loppu, korkki on varmaan ollut niin löysä että alkoi helisemään tietyllä kierrosalueella.
Re: HUOM. TANKIN KORKKI
Sama "vahinko" kävi pari vuotta takaperin kun Hyvinkään kohdalla paahdoin muistaakseni Hesasta Tamperetta kohden. Yläosa lensi syliin, alaosa tippui tankkiin ja jäikös joku pala tuohon tankin huulille!
Siitä sitten Hyvinkäälle, etsin ensimmäisen MP/mopoliikkeen josta sain ohjeet purkaamolle; Yamahan jonkun kyykkypyörän korkki löydettiin sieltä ja saatiin kuin saatiinkin korkki kasaan!
Siitä sitten Hyvinkäälle, etsin ensimmäisen MP/mopoliikkeen josta sain ohjeet purkaamolle; Yamahan jonkun kyykkypyörän korkki löydettiin sieltä ja saatiin kuin saatiinkin korkki kasaan!
Re: HUOM. TANKIN KORKKI
Sama täällä, ja lappiin lähtö huomenna. Hyvä huomata tässä vaiheessa, eikä jossain Kuusamon ylä puolellaRainer kirjoitti:Minulla oli toinen ruuvi jo pudonnut tankkiin ja toinenkin oli ihan löysällä.
2277