Elämää..:)

Netiketin mukaista keskustelua mistä tahansa aiheesta.
Mathias
Viestit: 2
Liittynyt: 01 Touko 2009 09:28

Re: Elämää..:)

Viesti Kirjoittaja Mathias »

watti kirjoitti:Kenestä kaikkien motoristien tietämästä kaverista on kysymys? Itse hankin ensimmäisen moottoripyöräni vuonna 1966, ja olen siitä alkaen motoristina itseäni pitänyt . En kuitenkaan tunnistanut tätä ko. kuuluisaa motoristia tai hänen aforismejaan. Veikkaan kuitenkin, olisko James Dean :?: :?:
Älä huoli, kyllä sinä ihan oikea motoristi olet ja sen itsekin tiedät :) En minäkään tunnista noista jutuista tätä "jokaisen moottoripyöräilijän tuntemaa legendaa", vaikka olen ajanut prätkillä vuodesta 1969 sekä radalla, montulla että kadulla :)

Lainatut aforismit saattaa olla vähän kujeella provosoivasti valitut, eivätkä varmaankaan anna todellista kuvaa kirjoittajastaan. Jos noin yleisesti joku laukoo lauseita, joissa joka toisessa on minä sitä minä tätä, niin siitä tulee helposti mielikuva narsistista, varsinkin jos kommenteissaan vielä arvostelee epäsuorasti ja suorasti omista ajatuksistaan poikkeavia vaikka fanaatikoiksi tms. En nyt kuitenkaan lähde arvioimaan jotain itselleni tuntematonta suuruutta muutaman isosta kokonaisuudesta valikoidun lauseen perusteella, se kun tuppaa antamaan väärän kuvan ihmisestä.

Sitä paitsi, jos joku/jotkut motoristit haluavat harjoittaa jonkin asteista henkilöpalvontaa tai muuten vaan nostaa ihmisiä jalustalle, niin ei ainakaan minulla ole siihen mitään negatiivista sanottavaa, ei siitä ole muille vahinkoa. Eikä toisten tapoja, arvoja tai vakaumusta pidäkään loukata tai arvostella niin kauan, kun muille ei aiheuteta vahinkoa. Me ihmiset ollaan niin erilaisia, samoin kuin meidän arvomaailmammekin, eikä toinen ole toistaan parempi. Näkeehän sen tästäkin asiasta, me kaksi vanhaa harrastajaa emme tiedä mitään jostain henkilöstä, joka on ainakin joillekin uusille alan harrastajille hyvin tärkeä. Se heille suotakoon, eihän se meiltä ole pois. Ajetaan ja nostetaan käsi pystyyn tien päällä. Hyviä ajokelejä kaikille.

maruza

Re: Elämää..:)

Viesti Kirjoittaja maruza »

Hymyä huuleen kaikki :mrgreen:

Ei pidä ottaa kaikkea itteensä ja miksi ottaa jos ei mitään syytä...sehän on ihan hoopoo :mrgreen:

1960-luvun alussa mäki eka kerran motskarin selkään nousin....Enkä kyllä rupee aikamittarilla mittaan oonko motoristi vain en. :mrgreen:
Minulle riittää mun omat tiedot...eikä niistä kenellekkään oo elämän ohjeita annettavaksi eikä itelläni kehuttavaksi.. :mrgreen:

Mää laitoin positiivisena ajatuksena ton...mutta jotku haluaa aina kääntää kaiken negatiiviseksi...välillä ihmetyttää :mrgreen:

Kyl maailmassa on positiivisia asioita ja paljon,,,,ne ei tarvi aina kertoo itestään...kaikki ollaan erinlaisii joten sellainen on sula mahdottomuus :mrgreen:

Hauskaa Vappua Mathias sinullekki :mrgreen:

606
Viestit: 8
Liittynyt: 08 Loka 2008 08:41

Re: Elämää..:)

Viesti Kirjoittaja 606 »

Eihän vaan kyseinen legenda satu olemaan Indian Larry ? T. Viki

maruza

Re: Elämää..:)

Viesti Kirjoittaja maruza »

:mrgreen: Viki :mrgreen:

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :P


Hauskaa Vappu Vikillekki :mrgreen: :mrgreen:

Mathias
Viestit: 2
Liittynyt: 01 Touko 2009 09:28

Re: Elämää..:)

Viesti Kirjoittaja Mathias »

maruza kirjoitti:Hymyä huuleen kaikki :mrgreen:

Ei pidä ottaa kaikkea itteensä ja miksi ottaa jos ei mitään syytä...sehän on ihan hoopoo :mrgreen:

1960-luvun alussa mäki eka kerran motskarin selkään nousin....Enkä kyllä rupee aikamittarilla mittaan oonko motoristi vain en. :mrgreen:
Minulle riittää mun omat tiedot...eikä niistä kenellekkään oo elämän ohjeita annettavaksi eikä itelläni kehuttavaksi.. :mrgreen:

Mää laitoin positiivisena ajatuksena ton...mutta jotku haluaa aina kääntää kaiken negatiiviseksi...välillä ihmetyttää :mrgreen:

Kyl maailmassa on positiivisia asioita ja paljon,,,,ne ei tarvi aina kertoo itestään...kaikki ollaan erinlaisii joten sellainen on sula mahdottomuus :mrgreen:

Hauskaa Vappua Mathias sinullekki :mrgreen:
Juuri näin. Jos käsitit, että olisin ottanut itseeni, niin en tosiaankaan. Ei sitä enää tässä iässä jaksa. Sellaista elämän aikana kerääntyneiden ajatusten pohjalta pohdintaa vaan, arkipäivän filosofiaa :)
Eikä motorismia aikamittarilla kannata mittaillakaan, jos ruvetaan määrittelemään kuka on oikea motoristi, siitä tulee loputon ja turha sekä lopputulokseton keskustelu. Joku kehuu kilometreillä, joku kokemusvuosilla, joku pyörän kuutioilla, joku ajotaidoilla, joku sillä että ajaa joka säässä jne. Miksi pitäisikään määritellä motoristi jollain kriteereillä. Yleensäkin toisten harrastajien tai muutenkin ihmisten lokerointi, varsinkin negatiivis sävytteinen, kertoo enemmän arvostelijasta kuin kohderyhmästä. Ei kai nyt toinen motoristi lähde toista haukkumaan tai lokeroimaan millään tavalla :) En ole koskaan tavannut fanaattisia motoristeja, intohimoisia kylläkin, jonka negatiivisella asenteella helposti näkee fanatismiksi. Harrastus vs. elämäntapateemakin on koluttu monilla foorumeilla ja monissa illanistujaisissa tuhannet kerrat. Jotkut ymmärtää, että moottoripyörä voi olla niin harrastus kuin elämäntapa ja käsittävät näiden eronkin, toiset eivät sitä halua ymmärtää. Omalla kohdallaan useimmat tietävät, kummasta on kyse ja miksi ulkopuolisen pitäisikään sitä määritellä/lokeroida. Ja tämä ei ole sitten tarkoitettu lainaamasi itselleni tuntemattoman legendan arvosteluksi, vaan hyväntuuliseksi elämän ja asenteiden pohdinnaksi, jota ei pidä kokea negatiivisena vaan päinvastoin, positiivisena juttuna, filosofointihan kuuluu ihmisen myönteisiin kykyihin.

Enkä tarkoittanut kääntää mitään negatiiviseksi, totesinhan että muutaman aforismin tai lauseen perusteella en oikeasti lähde kenenkään ajatusmaailmaa arvioimaan tosissaan, laitoin omatkin juttuni hymy huulilla positiivisella mielellä :)


Hyvää vappua sullekin ja tästä onkin hyvä suunnistaa vappuajelulle, kun kelikin on mitä mainioin.

maruza

Re: Elämää..:)

Viesti Kirjoittaja maruza »

:mrgreen: Jetsulleen :mrgreen:

Kivaa ajopäivää sinulle :P

Mäkin starttaan tästä kohta pyörän selkään, aurinko kutsuu ulos :mrgreen:

Avatar
Pikku-Jari
Viestit: 373
Liittynyt: 05 Loka 2008 12:30
Yccf:n luottamustoimet: Hallituksen jäsen 2008-2010, varapj 2010-12, Etelän kuvernööri 2012,-13-14, jari(at)yccf.fi
Nykyään joutomiehenä
Moottoripyörä: Midnightstar XVS1300A
Oikea nimi: Jari Kinnunen

Re: Elämää..:)

Viesti Kirjoittaja Pikku-Jari »

Komppaan Mathiasta, kyllä homma on näin.

Maailma on täynnä pyöräilijötä jotka haluaa ajelle rauhallisesti ja ilman kiirettä!

Ja ilman paskan jauhantaa!!!!!

Jari
Elämä ilman päämäärää on kuin moottoripyörä ilman ohjaustankoa.
Älä ota elämää liian vakavasti, et koskaan selviä siitä hengissä.

maruza

Re: Elämää..:)

Viesti Kirjoittaja maruza »

:mrgreen: Ahaa :mrgreen:

Taas sama juttu...Puhukaa sitten pelkkää yccf:n juttua kun kaikki muu on --------

Hyvää jatkoa...mää täst häippäsen hymyillen. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Ei todellakaan ollut tarkoitus nostaa kenenkään verenpaineita.........NO.onneksi elämää on muuallaki ku Yccf:ssä :mrgreen:

Varsinainen sotatanner....jos oot vähä erinlainen kun pitempään kerhossa olleet..... :mrgreen:

Elikkä suu suppuun ja vielä samaan malliin....jne :mrgreen:

Avatar
Pikku-Jari
Viestit: 373
Liittynyt: 05 Loka 2008 12:30
Yccf:n luottamustoimet: Hallituksen jäsen 2008-2010, varapj 2010-12, Etelän kuvernööri 2012,-13-14, jari(at)yccf.fi
Nykyään joutomiehenä
Moottoripyörä: Midnightstar XVS1300A
Oikea nimi: Jari Kinnunen

Re: Elämää..:)

Viesti Kirjoittaja Pikku-Jari »

Minä hjenkilökohtaisti en ymmärrä sinu tuohtumista Maruza kun et tunne kerhon porukkaa(ainakaan kaikkia) jos tapaamissa haluaisi huumorilla tutustua porukkaan niin luulen että toinen sävy olisis, ei nää netti kirjoitteulut voi olla liaan rankkaa, kaikkeen nähden! Kaikkea hyvää sinulle Maruza, joko Marja Marina on auki?

Kaikkee mahtu tänne!!!!

Jari
Elämä ilman päämäärää on kuin moottoripyörä ilman ohjaustankoa.
Älä ota elämää liian vakavasti, et koskaan selviä siitä hengissä.

-anni-
Viestit: 44
Liittynyt: 04 Marras 2008 14:37
Yccf:n luottamustoimet: Sissybar-lehden taittaja 1/2015-
Moottoripyörä: H-D Pörri-Sportsteri 1200

Re: Elämää..:)

Viesti Kirjoittaja -anni- »

Pitihän se munkin...

Sen enempää mihinkään kommentoimatta, Voisiko joku nyt ystävällisesti kertoa tyhmälle, että kenen legendan sanoista oli kyse?

Vai tietääkö sitä edes kukaan...

-anni-

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Sana on (lähes) vapaa”