Mikä ensimmäiseksi pyöräksi 40v naiselle?

Netiketin mukaista keskustelua mistä tahansa aiheesta.
kossu
Viestit: 268
Liittynyt: 11 Helmi 2011 12:51
Moottoripyörä: Mitnaitti 1300 -08

Re: Mikä ensimmäiseksi pyöräksi 40v naiselle?

Viesti Kirjoittaja kossu »

Just niin ku edelliset mainitsi,kokeilemaan ja ettii sen mieleisen ekaks mopoks,olkoon merkki mikä tahansa kunhan miellyttää itteään ja kun ei näiden kans naimisiin mennä niin helppo sitten vaihtaa jos siltä tuntuu :D :D Ja oon kuullu et toiset vaihtaa ennemmin sen puolisons ku pyörän :mrgreen: :mrgreen:
Ja jos näihin customeihin ihastuu niin ajettavuus ja hallintahan näis on,ei se teho,ei näil tuol kylil "esitellä" :mrgreen: savolaisittain jotenkin et lupsakkaast lasketelhetaan... :D

jmmv
Viestit: 97
Liittynyt: 24 Kesä 2012 22:59
Moottoripyörä: Yamaha Dragstar 650 -97

Re: Mikä ensimmäiseksi pyöräksi 40v naiselle?

Viesti Kirjoittaja jmmv »

Aina vaihtamalla paranee...kun vaihtaa tuoreempaan ;) ja liukkaamammin menevään :P

Vitsi...

Avatar
morkul@
Viestit: 153
Liittynyt: 18 Touko 2011 18:10
Yccf:n luottamustoimet: Hallituksen varajäsen 2015
Lännen kuvernöörineuvoston varajäsen 2015
Moottoripyörä: Honda Magna
Oikea nimi: Kari Laukkanen

Re: Mikä ensimmäiseksi pyöräksi 40v naiselle?

Viesti Kirjoittaja morkul@ »

Jos sen ei tarvitse olla jammu niin... Itse samassa tilanteessa päädyin honda shadowiin, koska omasta mielestäni on paremman näköinen kuin 535. Maku-asioita joista voi väitellä loputtomiin... :lol:
V***tus on opintojen äiti!

Avatar
Ellu
Viestit: 159
Liittynyt: 14 Touko 2009 12:59
Moottoripyörä: Harley Davidson XL 1200 C Sportster Custom

Re: Mikä ensimmäiseksi pyöräksi 40v naiselle?

Viesti Kirjoittaja Ellu »

Tää on niin makuasia, et ei oikein voi sanoa, et mikä on kellekin paras pyörä harjotteluun... Mulla oli 535 Virago, mikä tuntu alussa ihan isolta pyörältä (ku en ollu ees mopoa ajanu koskaan :D)... Nyt on Honda Shadow, joka ei paljoakaan oo tuota Viragoo isompi, mut tykkään paljon enempi, enkä yhtään isompaa oo sittemmin kaipaillu :D

Mä en ihan allekirjoita tuotakaan, ku sanotaan, et painopiste on alhaalla ja siksi ois helpompi käsitellä. Kun painopiste on ylempänä pyörä taittuu mutkissa paremmin ja on ketterämpi, paikallaan kaataminen tietenkin voi olla herkempää :D mut siinä ei juuri koskaan satu ketään....
650 draksulla en oo ajanu (1100 kyllä), mut jos siinä kerran on tehoja vähemmän ku 535:ssä, ni en tykkäis :lol:
Hankkii vaan sellasen pyörän ku haluaa, kai niillä kaikilla ajamaan oppii, jos vaan tahtoa on!!
Kaikki on kaunista, kun vaan silmä tottuu ;)

Avatar
stigupk
Viestit: 1021
Liittynyt: 08 Loka 2008 17:47

Re: Mikä ensimmäiseksi pyöräksi 40v naiselle?

Viesti Kirjoittaja stigupk »

Itseäni mitenkään kehumatta, tiedän minäkin tuosta mp:llä ajamisesta jotakin. Ihmettelen näitä kehuja Dragstar 650:n puolesta, on mielestäni huonoin Yamaha kustomi ajo-ominaisuuksiltaan, makuasia tietenkin.

Itse ehdottaisin ensi pyöräksi Viragoa, joko 535 tai 750, jos on Yamaha oltava. Itse kukin tietenkin kehuu omaa pyöräänsä, mutta kyllä Viragot on paljon ketterämpiä ja helpompia hallita kuin esim. Dragstar.

Kannattaa kokeilla eri vaihtoehtoja, eikä sen tarvitse tietenkään olla Yamaha. Kaikki 2000-luvun japsipyörät ovat yhtä varmatoimisia, joten sopiva vaihtoehto varmaan löytyy sinullekkin.
-independent-

Avatar
Petri
Viestit: 644
Liittynyt: 08 Loka 2008 18:21
Yccf:n luottamustoimet: Onhan noita tullut tehtyä.
Moottoripyörä: Wild Star
Oikea nimi: petri.matalalampi(miumau)gmail.com

Re: Mikä ensimmäiseksi pyöräksi 40v naiselle?

Viesti Kirjoittaja Petri »

stigupk kirjoitti:Itseäni mitenkään kehumatta, tiedän minäkin tuosta mp:llä ajamisesta jotakin. Ihmettelen näitä kehuja Dragstar 650:n puolesta, on mielestäni huonoin Yamaha kustomi ajo-ominaisuuksiltaan, makuasia tietenkin.
Minä kun olen keskustellut naispuolisten kanssa niin olen saanut palautetta että Dragstar on helpompi käsitellä kuin Virago, johtuskohan se ohjauskulman asennosta tai ohjaustangon leveydestä ja ranteitten asennnosta, tiedähäntä?

Avatar
Juice
Viestit: 811
Liittynyt: 24 Heinä 2010 01:54
Yccf:n luottamustoimet: Rivimies
Moottoripyörä: XVS 1300A
Oikea nimi: Juha Leppälä

Re: Mikä ensimmäiseksi pyöräksi 40v naiselle?

Viesti Kirjoittaja Juice »

Petri kirjoitti:
stigupk kirjoitti:Itseäni mitenkään kehumatta, tiedän minäkin tuosta mp:llä ajamisesta jotakin. Ihmettelen näitä kehuja Dragstar 650:n puolesta, on mielestäni huonoin Yamaha kustomi ajo-ominaisuuksiltaan, makuasia tietenkin.
Minä kun olen keskustellut naispuolisten kanssa niin olen saanut palautetta että Dragstar on helpompi käsitellä kuin Virago, johtuskohan se ohjauskulman asennosta tai ohjaustangon leveydestä ja ranteitten asennnosta, tiedähäntä?
No onhan se viragon orkkistanko ihan mahdoton noin mukavuuden kannalta. Suorempaa tankoo viragoon niin johan meno maistuu, kokemusta on... :P
sanat: Juice

Avatar
Zer0 the Her0
Viestit: 885
Liittynyt: 25 Loka 2008 15:28
Yccf:n luottamustoimet: Itä-Suomen kuvernööri 2009-2011
Idän tiedottaja 2011-
EAK-tiimin jäsen 2014-
Moottoripyörä: Kawasaki VN 1700 Classic Tourer -10

Re: Mikä ensimmäiseksi pyöräksi 40v naiselle?

Viesti Kirjoittaja Zer0 the Her0 »

stigupk kirjoitti:Kannattaa kokeilla eri vaihtoehtoja, eikä sen tarvitse tietenkään olla Yamaha. Kaikki 2000-luvun japsipyörät ovat yhtä varmatoimisia, joten sopiva vaihtoehto varmaan löytyy sinullekkin.
Juuri näin. Tosin talvella tuota kokeilua ei voi tehdä kuin tunnustelemalla, kuinka mopotin istuu alle ja miltä ajoasento tuntuu kevyesti keinutellen. Ja jos merkin ei tarvitse olla Yamaha, niin voisin suositella Kawasakin VN 900-malleja. Vaimolla on VN 900-custom, hän on hieman sinua (viestiketjun aloittajaa siis) lyhyempi, mutta kyseinen pyörä istuu hyvin alle, on ketterä käsitellä ja muutenkin sangen kelpo peli. Kevyt se ei ole, sillä paino on muistaakseni liki sama kuin Dragstar 1100:ssa. VN 800 olisi edullisempi vaihtoehto, mutta tekniikka siinä on vanhempaa, eikä ketjuveto tee ajelusta ainakaan yhtään huolettomampaa.
"Olen tunteellinen kuin raskaana oleva nainen." Vastarakastunut alamäkihyppääjä Toni Nieminen (Me Naiset 4/2014)

Avatar
stigupk
Viestit: 1021
Liittynyt: 08 Loka 2008 17:47

Re: Mikä ensimmäiseksi pyöräksi 40v naiselle?

Viesti Kirjoittaja stigupk »

Petri kirjoitti:
Minä kun olen keskustellut naispuolisten kanssa niin olen saanut palautetta että Dragstar on helpompi käsitellä kuin Virago, johtuskohan se ohjauskulman asennosta tai ohjaustangon leveydestä ja ranteitten asennnosta, tiedähäntä?
Kuuloasi en epäile yhtään, mutta kun sieltä naisten suusta tulee muutenkin niin paljon turhaa :mrgreen:

Mennäkseni asiaan, olen huomannut sekä naisten että miesten pyörän rakentelun useimmiten liittyvän enemmän ulkonäköön kuin ajettavuuteen/turvallisuuteen. Kromi ja kova ääni ei lisää turvallisuutta, päinvastoin.
Pelkästään tankoa siirtämällä vähän eri asentoon ja kahvojen siirtämisellä on suuri merkitys, eikä vaadi rahallista panostusta.
Tangon vaihto ja/tai raisereiden laitto muuttaakin jo ajoasennon oleellisesti, eikä iso investointi vielä sekään.
-independent-

Avatar
Nea
Viestit: 784
Liittynyt: 09 Loka 2008 07:23
Moottoripyörä: Honda VT750 vm 2006

Re: Mikä ensimmäiseksi pyöräksi 40v naiselle?

Viesti Kirjoittaja Nea »

Siinähän sulle Stigu on hyvä opetuksen ja ohjauksen paikka EAK-kurssin yhteydessä kun tarkastat ja opastat kuskeja tuossa ajoergonomia asiassa.
Omassa pyörässäni nuo asiat ovat kunnossa, kiitos siitä kuuluu Veskulle. Ei puudu kädet eikä peffa pidemmälläkään matkalla. Ja pyörän käsittely on , jos ei nyt niin helppoa, niin ainakin huomattavasti helpompaa kun mittasuhteet on säädetty itselleni sopiviksi.
Tällaista turhaa tuli tämän akan tuutista...tällä kertaa ;)
Järki on sydämen ajokoira

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Sana on (lähes) vapaa”