Mikä ensimmäiseksi pyöräksi 40v naiselle?
Re: Mikä ensimmäiseksi pyöräksi 40v naiselle?
Just niin ku edelliset mainitsi,kokeilemaan ja ettii sen mieleisen ekaks mopoks,olkoon merkki mikä tahansa kunhan miellyttää itteään ja kun ei näiden kans naimisiin mennä niin helppo sitten vaihtaa jos siltä tuntuu Ja oon kuullu et toiset vaihtaa ennemmin sen puolisons ku pyörän
Ja jos näihin customeihin ihastuu niin ajettavuus ja hallintahan näis on,ei se teho,ei näil tuol kylil "esitellä" savolaisittain jotenkin et lupsakkaast lasketelhetaan...
Ja jos näihin customeihin ihastuu niin ajettavuus ja hallintahan näis on,ei se teho,ei näil tuol kylil "esitellä" savolaisittain jotenkin et lupsakkaast lasketelhetaan...
Re: Mikä ensimmäiseksi pyöräksi 40v naiselle?
Aina vaihtamalla paranee...kun vaihtaa tuoreempaan ja liukkaamammin menevään
Vitsi...
Vitsi...
- morkul@
- Viestit: 153
- Liittynyt: 18 Touko 2011 18:10
- Yccf:n luottamustoimet: Hallituksen varajäsen 2015
Lännen kuvernöörineuvoston varajäsen 2015 - Moottoripyörä: Honda Magna
- Oikea nimi: Kari Laukkanen
Re: Mikä ensimmäiseksi pyöräksi 40v naiselle?
Jos sen ei tarvitse olla jammu niin... Itse samassa tilanteessa päädyin honda shadowiin, koska omasta mielestäni on paremman näköinen kuin 535. Maku-asioita joista voi väitellä loputtomiin...
V***tus on opintojen äiti!
- Ellu
- Viestit: 159
- Liittynyt: 14 Touko 2009 12:59
- Moottoripyörä: Harley Davidson XL 1200 C Sportster Custom
Re: Mikä ensimmäiseksi pyöräksi 40v naiselle?
Tää on niin makuasia, et ei oikein voi sanoa, et mikä on kellekin paras pyörä harjotteluun... Mulla oli 535 Virago, mikä tuntu alussa ihan isolta pyörältä (ku en ollu ees mopoa ajanu koskaan )... Nyt on Honda Shadow, joka ei paljoakaan oo tuota Viragoo isompi, mut tykkään paljon enempi, enkä yhtään isompaa oo sittemmin kaipaillu
Mä en ihan allekirjoita tuotakaan, ku sanotaan, et painopiste on alhaalla ja siksi ois helpompi käsitellä. Kun painopiste on ylempänä pyörä taittuu mutkissa paremmin ja on ketterämpi, paikallaan kaataminen tietenkin voi olla herkempää mut siinä ei juuri koskaan satu ketään....
650 draksulla en oo ajanu (1100 kyllä), mut jos siinä kerran on tehoja vähemmän ku 535:ssä, ni en tykkäis
Hankkii vaan sellasen pyörän ku haluaa, kai niillä kaikilla ajamaan oppii, jos vaan tahtoa on!!
Mä en ihan allekirjoita tuotakaan, ku sanotaan, et painopiste on alhaalla ja siksi ois helpompi käsitellä. Kun painopiste on ylempänä pyörä taittuu mutkissa paremmin ja on ketterämpi, paikallaan kaataminen tietenkin voi olla herkempää mut siinä ei juuri koskaan satu ketään....
650 draksulla en oo ajanu (1100 kyllä), mut jos siinä kerran on tehoja vähemmän ku 535:ssä, ni en tykkäis
Hankkii vaan sellasen pyörän ku haluaa, kai niillä kaikilla ajamaan oppii, jos vaan tahtoa on!!
Kaikki on kaunista, kun vaan silmä tottuu
Re: Mikä ensimmäiseksi pyöräksi 40v naiselle?
Itseäni mitenkään kehumatta, tiedän minäkin tuosta mp:llä ajamisesta jotakin. Ihmettelen näitä kehuja Dragstar 650:n puolesta, on mielestäni huonoin Yamaha kustomi ajo-ominaisuuksiltaan, makuasia tietenkin.
Itse ehdottaisin ensi pyöräksi Viragoa, joko 535 tai 750, jos on Yamaha oltava. Itse kukin tietenkin kehuu omaa pyöräänsä, mutta kyllä Viragot on paljon ketterämpiä ja helpompia hallita kuin esim. Dragstar.
Kannattaa kokeilla eri vaihtoehtoja, eikä sen tarvitse tietenkään olla Yamaha. Kaikki 2000-luvun japsipyörät ovat yhtä varmatoimisia, joten sopiva vaihtoehto varmaan löytyy sinullekkin.
Itse ehdottaisin ensi pyöräksi Viragoa, joko 535 tai 750, jos on Yamaha oltava. Itse kukin tietenkin kehuu omaa pyöräänsä, mutta kyllä Viragot on paljon ketterämpiä ja helpompia hallita kuin esim. Dragstar.
Kannattaa kokeilla eri vaihtoehtoja, eikä sen tarvitse tietenkään olla Yamaha. Kaikki 2000-luvun japsipyörät ovat yhtä varmatoimisia, joten sopiva vaihtoehto varmaan löytyy sinullekkin.
-independent-
- Petri
- Viestit: 644
- Liittynyt: 08 Loka 2008 18:21
- Yccf:n luottamustoimet: Onhan noita tullut tehtyä.
- Moottoripyörä: Wild Star
- Oikea nimi: petri.matalalampi(miumau)gmail.com
Re: Mikä ensimmäiseksi pyöräksi 40v naiselle?
Minä kun olen keskustellut naispuolisten kanssa niin olen saanut palautetta että Dragstar on helpompi käsitellä kuin Virago, johtuskohan se ohjauskulman asennosta tai ohjaustangon leveydestä ja ranteitten asennnosta, tiedähäntä?stigupk kirjoitti:Itseäni mitenkään kehumatta, tiedän minäkin tuosta mp:llä ajamisesta jotakin. Ihmettelen näitä kehuja Dragstar 650:n puolesta, on mielestäni huonoin Yamaha kustomi ajo-ominaisuuksiltaan, makuasia tietenkin.
- Juice
- Viestit: 811
- Liittynyt: 24 Heinä 2010 01:54
- Yccf:n luottamustoimet: Rivimies
- Moottoripyörä: XVS 1300A
- Oikea nimi: Juha Leppälä
Re: Mikä ensimmäiseksi pyöräksi 40v naiselle?
No onhan se viragon orkkistanko ihan mahdoton noin mukavuuden kannalta. Suorempaa tankoo viragoon niin johan meno maistuu, kokemusta on...Petri kirjoitti:Minä kun olen keskustellut naispuolisten kanssa niin olen saanut palautetta että Dragstar on helpompi käsitellä kuin Virago, johtuskohan se ohjauskulman asennosta tai ohjaustangon leveydestä ja ranteitten asennnosta, tiedähäntä?stigupk kirjoitti:Itseäni mitenkään kehumatta, tiedän minäkin tuosta mp:llä ajamisesta jotakin. Ihmettelen näitä kehuja Dragstar 650:n puolesta, on mielestäni huonoin Yamaha kustomi ajo-ominaisuuksiltaan, makuasia tietenkin.
sanat: Juice
- Zer0 the Her0
- Viestit: 885
- Liittynyt: 25 Loka 2008 15:28
- Yccf:n luottamustoimet: Itä-Suomen kuvernööri 2009-2011
Idän tiedottaja 2011-
EAK-tiimin jäsen 2014- - Moottoripyörä: Kawasaki VN 1700 Classic Tourer -10
Re: Mikä ensimmäiseksi pyöräksi 40v naiselle?
Juuri näin. Tosin talvella tuota kokeilua ei voi tehdä kuin tunnustelemalla, kuinka mopotin istuu alle ja miltä ajoasento tuntuu kevyesti keinutellen. Ja jos merkin ei tarvitse olla Yamaha, niin voisin suositella Kawasakin VN 900-malleja. Vaimolla on VN 900-custom, hän on hieman sinua (viestiketjun aloittajaa siis) lyhyempi, mutta kyseinen pyörä istuu hyvin alle, on ketterä käsitellä ja muutenkin sangen kelpo peli. Kevyt se ei ole, sillä paino on muistaakseni liki sama kuin Dragstar 1100:ssa. VN 800 olisi edullisempi vaihtoehto, mutta tekniikka siinä on vanhempaa, eikä ketjuveto tee ajelusta ainakaan yhtään huolettomampaa.stigupk kirjoitti:Kannattaa kokeilla eri vaihtoehtoja, eikä sen tarvitse tietenkään olla Yamaha. Kaikki 2000-luvun japsipyörät ovat yhtä varmatoimisia, joten sopiva vaihtoehto varmaan löytyy sinullekkin.
"Olen tunteellinen kuin raskaana oleva nainen." Vastarakastunut alamäkihyppääjä Toni Nieminen (Me Naiset 4/2014)
Re: Mikä ensimmäiseksi pyöräksi 40v naiselle?
Kuuloasi en epäile yhtään, mutta kun sieltä naisten suusta tulee muutenkin niin paljon turhaaPetri kirjoitti:
Minä kun olen keskustellut naispuolisten kanssa niin olen saanut palautetta että Dragstar on helpompi käsitellä kuin Virago, johtuskohan se ohjauskulman asennosta tai ohjaustangon leveydestä ja ranteitten asennnosta, tiedähäntä?
Mennäkseni asiaan, olen huomannut sekä naisten että miesten pyörän rakentelun useimmiten liittyvän enemmän ulkonäköön kuin ajettavuuteen/turvallisuuteen. Kromi ja kova ääni ei lisää turvallisuutta, päinvastoin.
Pelkästään tankoa siirtämällä vähän eri asentoon ja kahvojen siirtämisellä on suuri merkitys, eikä vaadi rahallista panostusta.
Tangon vaihto ja/tai raisereiden laitto muuttaakin jo ajoasennon oleellisesti, eikä iso investointi vielä sekään.
-independent-
Re: Mikä ensimmäiseksi pyöräksi 40v naiselle?
Siinähän sulle Stigu on hyvä opetuksen ja ohjauksen paikka EAK-kurssin yhteydessä kun tarkastat ja opastat kuskeja tuossa ajoergonomia asiassa.
Omassa pyörässäni nuo asiat ovat kunnossa, kiitos siitä kuuluu Veskulle. Ei puudu kädet eikä peffa pidemmälläkään matkalla. Ja pyörän käsittely on , jos ei nyt niin helppoa, niin ainakin huomattavasti helpompaa kun mittasuhteet on säädetty itselleni sopiviksi.
Tällaista turhaa tuli tämän akan tuutista...tällä kertaa
Omassa pyörässäni nuo asiat ovat kunnossa, kiitos siitä kuuluu Veskulle. Ei puudu kädet eikä peffa pidemmälläkään matkalla. Ja pyörän käsittely on , jos ei nyt niin helppoa, niin ainakin huomattavasti helpompaa kun mittasuhteet on säädetty itselleni sopiviksi.
Tällaista turhaa tuli tämän akan tuutista...tällä kertaa
Järki on sydämen ajokoira