Yamaha Dragstar 650 "Bobber"

Tässä foorumissa voit esitellä omaa moottoripyörääsi kuvin ja sanoin.
Bob
Viestit: 6
Liittynyt: 28 Kesä 2013 23:14

Yamaha Dragstar 650 "Bobber"

Viesti Kirjoittaja Bob »

Hei vaan,

Pitkään bobbereita kuolanneena päätin vihdoin sellaisen itsellenikin hommata. Merkki oli aluksi hakusessa ...vaan ei ole enää. Sehän on tietenkin Yamaha (aka jammu) XVS 650 -98.

Pyörä oli ostettaessa, uudenkarheita renkaita lukuunottamatta, originaali (muutamilla lisävarusteilla). Onneksi edellinen omistaja oli tosiaan ostanut valmiiksi valkosivurenkaat, niin ei itse tarvinnut niitä itse hommata. Muutamia kauneusvirheitä paikkailin (esim. taipunut ylempi äänenvaimennin) ja irroitin kaiken ylimääräisen. Tilasin pyörään jenkkilästä satulan, takalokasuojan sekä sivukilpitelineen (+valo). Lisäksi etuvaloon lippa ja minivilkut. Orkkis putkiin porasin hieman hengitysaukkoja, äänien ja virtauksien parantamiseksi (uusi viriputkisto on harkinnassa). Yleistä siistimistä ja lopputulos näkyy alla.

Vielä olisi tarkoitus ainakin ylimaalauttaa tankki ja takalokasuoja sekä pinstripata ne. Peilit tietenkin ja ehkä myös tanko ...tosin orkkis tangon kun nosti ylös tuli myös siitä melko hieno/hyvä. Kaikkea pientä viilailua tiedossa ja tiedostamatta :D

Ennen:
Kuva

Jälkeen:
Kuva
Kuva

jmmv
Viestit: 97
Liittynyt: 24 Kesä 2012 22:59
Moottoripyörä: Yamaha Dragstar 650 -97

Re: Yamaha Dragstar 650 "Bobber"

Viesti Kirjoittaja jmmv »

On siis TODELLA hieno mopo. Ainoa mikä äkkiselttän pisti silmään tekisin takaloksun päähän pienen kärjen :D Mutta on tosi hieno peli ja nostan hattua :D

Itse vetäisin vaan takakloksun perästä levenevän saman sinisen raidan loksun etupuolelle asti ja loksun alapuolet tankin valkoisella...mun mieleen ;) koska väri sopii pyörään.

Avatar
Upi
Viestit: 191
Liittynyt: 30 Elo 2009 09:04
Moottoripyörä: Yamaha Roadstar 1600

Re: Yamaha Dragstar 650 "Bobber"

Viesti Kirjoittaja Upi »

Putket vaihtoon, ei sovi nuo orikinaalit

Tuollaset istuu jo paljon paremmin, mut kuka tykkää mistäkin...
Kuva
2277

jmmv
Viestit: 97
Liittynyt: 24 Kesä 2012 22:59
Moottoripyörä: Yamaha Dragstar 650 -97

Re: Yamaha Dragstar 650 "Bobber"

Viesti Kirjoittaja jmmv »

Mopo ei varmaan vielä valmis mutta tuo Thermo noissa suorissa putkissa ihan OK näkönen. Menee tosin koneen säätämiseksi sen jälkeen mutta äänet eri maailmasta kuin orkkiksilla tai modatuilla...
Kukin tyylillään ja silleen ;) Hieno mopo vaikka ei ole tehty mitään täysin radikaaleja muutoksia.

Bob
Viestit: 6
Liittynyt: 28 Kesä 2013 23:14

Re: Yamaha Dragstar 650 "Bobber"

Viesti Kirjoittaja Bob »

Ei hätää jätkät, kyllä putket on vaihtolistalla (voittajaehdokas alla). Itse en vielä ole tuohon putkien thermofräppäykseen lämmennyt, vaikka se vähän bobber meininkiin kuuluukin. näyttäisi yksi pultti olevan niin työmaa, että ajattelin säästellä projektia talvelle. Saa sitten maalauksen yhteydessä kunnon make overin.

Väritys on vaihdellut päivittäin, mutta tällähetkellä vaalean sininen tankki/etuvalo ja musta lokari tuntuisi hyvältä. Yksivärisiä helppouden/hinnan takia. Tankkiin mittarin alle musta/hopeat pinstripet ja lokariin takaosaan. Tankin poskiin jonkinsortin henk koht logo/teksti tarra :? . Alunperin suunnittelin myös vanteiden pulverimaalautusta mustiksi, sekä osan koneen kromeista. Saa nyt nähä, kun tytöt taitaa arvostaa kiiltoa (ja takapenkkiä). Kaikkea ei voi saada ;)

Vance & Hines Shortshots:
Kuva

väritysajatus:
Kuva

Lex
Viestit: 32
Liittynyt: 29 Maalis 2012 00:37
Moottoripyörä: Dragstar XVS650 1998

Re: Yamaha Dragstar 650 "Bobber"

Viesti Kirjoittaja Lex »

Todella tyylikästä jälkeä!

Korjatkaa jos olen väärässä mutta käsittääkseni nuo Short Shotsit ei asennu tuon vuosimallin Drag Stariin. Ilmeisesti sopivat vuoden 2004 malliin ja sitä uudempiin. Itsellä on V&H Cruzerit ja hyvät kyllä on. Mulla on juurikin samanvärinen vuoden 1998 Drag Star (taitaa kyl olla ylivuotinen '99) ja siihen ei ainakaan Short Shotsit käy.

Bob
Viestit: 6
Liittynyt: 28 Kesä 2013 23:14

Re: Yamaha Dragstar 650 "Bobber"

Viesti Kirjoittaja Bob »

Pitääki vähä tutkia tota putkijuttua.

Uudet peilit kehissä. Yamaha merkit satulan alla olevista suojakuorista nyljetty pois. Kaikkea pientä (kromiset nippusiteet tangon johtoja kaitsemassa jne).

Lauriina
Viestit: 8
Liittynyt: 03 Syys 2012 17:05

Re: Yamaha Dragstar 650 "Bobber"

Viesti Kirjoittaja Lauriina »

Hyvällä maulla muokattu Dragge-bobberi. Sanoisin, että tuo musta lokari + valkosininen tankki on ihan hieno yhdistelmä noinkin, ei mitään väriräpellyksiä lokariin. :P Meinasitko stongan pitää noin matalana? Ei sillä, ettei näyttäisi hyvältä, kysyn vain. :---D
Old School - The best way to do things.

Bob
Viestit: 6
Liittynyt: 28 Kesä 2013 23:14

Re: Yamaha Dragstar 650 "Bobber"

Viesti Kirjoittaja Bob »

Eihän maalia voi orkkiksena pitää :shock: . Mustaan takaloksuun snadi pinstripe "logo" tankin sinisellä ni yhdistää paketin (siis sillä mahd tankin uudella vaaleansinisellä).

Alkuperäisenä visiona oli kylläkin mahdollisimman matala tanko ...tyyliin alaspäin käännetty krossi. Enää en ihan varma olekkaan tangosta, joten annan orkkiksen olla rauhassa ja ajatuksen marinoitua.

pinstripet jotain tähän tyyliin (ehkä vähän hillitymmät kuviot kylläkin).

eteen:
Kuva

taakse:
Kuva

macce76
Viestit: 24
Liittynyt: 23 Touko 2013 11:41

Re: Yamaha Dragstar 650 "Bobber"

Viesti Kirjoittaja macce76 »

On kyllä oikein hyvä. Teetkö straipit itse?


Mä oon kade noista valkosivuista. :)

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Oman pyörän esittely/rakentelu”