Allekirjoittaneella mennyt viime viikkojen vapaa-ajat reilu pari kuukautta sitten hankkimani mopon parissa ( Yamaha DragStar 650 '98 ) eli muutoksia mieleisekseni sekä useita parannuksia.
Entinen ensi pyöräni jäi syksyllä myydessäni samaan kaupunkiin eli Joensuuhun.
Tälläisellä siis tuli aloiteltua motoristin ajelut loppukesällä 2009 eli tässä kuvassa Ex-Suzuki Intruder VS700 '86.
http://img90.imageshack.us/img90/2095/vs700.jpg
Mutta sitten nyky pyörääni, useampi kymmenen tuntia mennyt nyt askarrellessa, sen verran kasaan sain eilen illalla että piti käydä näyttämässä Dragulle tuntemattomia ja uusia Joensuun teitä parin kymmenen kilsan verran ettei hän heti säikähdä täysin tuntemattomia reittejä vaan vie tämä 'tyttö' vastaisuudessakin Hiikeriä turvallisesti eteenpäin.
Tässä jotain rakentelu kuvia viime viikoilta.
Matala Drifter-tyylinen tanko sai poistua alta pois ja uusi tanko tilalle että tulee moposta enemmän Bobber rakentelu suuntauksen mukainen, yläkiinnikkeet piti käydä duunissa tasohiomassa kapeammiksi (-5mm molemmista paloista), työstökoneessa oli tarkkuutta 1/1000mm.
Tästä nyt Ex-Show rätkästä löytyi noiden 4 pitkän ledi-tangon lisäksi 6 muutakin Super-Lediä, mm. takalokasuojan sisäpuolelta, mittariston sisältä jne., valojen ohjaus-boxi jne. kokivat heti toimenpiteen > pois-pois-pois! Uudet peilit (100e ) myös löysivät paikkansa..
Ylimääräistä piuhaa poistettu ~10 metriä. Päätin tehdä myös koko peräpäähän uudet sähköt niin toisessa kuvassa on nippu valmistumassa kun vähän jo kutistesukkaakin jo laitettu.
Uusia takavaloja varten piti modifioida rekisterikilven kiinnikkeitä, no, kyllä se siitä vähitellen kasaantuu.
Etuvilkuille myös laittelin uutta piuhaa sekä nekin vaihtuivat kromattuihin kuten takavilkutkin muutama päivä aiemmin. Aiemmin oli jotkut mustat ja muoviset korvikkeet.
Mutta eilen illalla sain sähköt valmiiksi, TA-DAA.
Piuhat on penkin alla niin hienosti piilossa ettei niitä edes näy (alla oleva 2 kuva). Kaikki oleelliset piuhojen liitokset tein kuumaliima-Apicoilla, työ kaveri sanoi että kun niillä laittaa niin ei pääse kosteus koskaan hapettamaan liitoksia. Uudet piuhat ovat 1mm paksuisia, kun alkuperäiset olivat 0.50 tai 0.75mm paksuiset.
..Ja kun lopulta sähköt kasassa niin irtoaa jo allekirjoittaneelta irvistyskin. Vaikkakin ei kai nämä koskaan tule valmiiksi, aina on/olisi jotain paranneltavaa.
Edellisen kuvan 3:ssa kuvassa nykyy "krominen" loota, sopivasti kävi (kun teen lopulliset kiinnikkeet) tuohon, sisällä siis kaikki takavalojen liitokset.
Pyörän maalaukset on tehnyt Kuopiolainen firma: http://WWW.DMK.FI
Ko. sivuilta valittaessa Albumit > Muuta, löytyy ylärivin 2:sta keskimmäisestä kuvasta moponi maalaukset, jonkinlainen Promo-maalaus siis, tai ainakin onnistunut maalaus.
Tollainen väliaika video tuli tehtyä ennen muutoksia (kun oli uusi mopo alla)...
http://www.youtube.com/watch?v=7NCXBmVsWH0
Edit.
Illan ajoista pari kuvaa:
Suomessa Kustomoitu Dragstar 650 '98
Re: Suomessa Kustomoitu Dragstar 650 '98
Komia pyörä
- tyrwää
- Viestit: 388
- Liittynyt: 08 Loka 2008 09:05
- Moottoripyörä: Yamaha Virago 750 vm.96. mopoilua v. 1968
- Oikea nimi: jokke mäkinen
Re: Suomessa Kustomoitu Dragstar 650 '98
onnittelut. upea pyörä
annoin pikkurillin, mutta piru vei koko miehen
Re: Suomessa Kustomoitu Dragstar 650 '98
Taisi olla kuluvan vuoden helmikuuta, kun tämä samainen pyörä oli jo myynnissä ja silloin oli itsellä pyörän vaihto suunnitteilla (ja vaihtuikin kyllä), niin tuli tätäkin yksilöä mietittyä ja kuolattua useampaankin kertaan. Oli itse asissa ainoa omasta mielestä oikeasti hieno Dragstar, joka silloin oli myynnissä. Kiinnostus vaan sitten lopahti, kun itsellä alkoi hakukriteerit keskittyä edellistä pyörää (535 Virago) selkeästi tykimpään pyörään...
Mutta tosiaan, he*vetin hieno tuo on, siitä ei pääse vieläkään mihinkään!
Ja parannettavaakin on näköjään löytynyt ja ainahan se on mukava näpräillä pyörää oman näköisekseen...
Mutta tosiaan, he*vetin hieno tuo on, siitä ei pääse vieläkään mihinkään!
Ja parannettavaakin on näköjään löytynyt ja ainahan se on mukava näpräillä pyörää oman näköisekseen...