Dragstar Classic 2002 pyörän mukana tuli uudet Cobran Slip-on putket, jotka ruuvasin paikoilleen.
Omat vaimentimet on mielestäni rumat ja ääni muistuttaa lähinnä lypsykonetta.
Cobrat on kivat, ääni on muhkea, toivottavasti myös poliisit ovat samaa mieltä. En tunne lakia tällä kohdin.
Mutta, kun te kuitenkin tiedätte, voitteko neuvoa?
Onko tarpeen vaihtaa suuttimia kaasareihin vai käykö liian laihalla ja polttaa venttiileitä tms. ikävää?
En ole vaihtanut ilmanputsaria, en ole myöskään käynyt koeajolla.
Kaasarit ovat siis vielä tehtaan jäljiltä.
Jos en kaipaa ainakaan toistaiseksi lisää tehoja niin voinko paukutella menemään huoletta tekemättä mitään muutoksia?
Onko tarpeen vaihtaa suuttimet?
Re: Onko tarpeen vaihtaa suuttimet?
Moi.
Minä laitoin Vance%Hines Slip-on putket . Käytin pyörän penkissä Moto-Mestassa Joensuussa.
Penkityksen perusteella moottori käy hieman liian rikkaalla.(Suutimet ovat alkuperäiset).
Joten tilasin vapaavirtaus ilmansuodattimen.
Minä laitoin Vance%Hines Slip-on putket . Käytin pyörän penkissä Moto-Mestassa Joensuussa.
Penkityksen perusteella moottori käy hieman liian rikkaalla.(Suutimet ovat alkuperäiset).
Joten tilasin vapaavirtaus ilmansuodattimen.
Jos ei tänään niin huomenna...
-
- Viestit: 3
- Liittynyt: 07 Touko 2015 21:02
- Moottoripyörä: Yamaha XVS 1100
- Oikea nimi: Petri Tiihonen
Re: Onko tarpeen vaihtaa suuttimet?
Moi
Putkien äänistä ja dB rajoista.
Pyörässäni Cobran Slashcut Slip-on putket ja mittautin äänet katsastusasemalla.
Koneeen kierrokset noin 3500 ja 103-104 dB
Samoilta kierroksilta kaasu nopeasti pois ja paukahduksilla 107 dB
Mittauksessa otetaan keskiarvo kolmesta mittauksesta ja ei saisi paukahdella. Rajana on 103 dB. Ja tämä koskee omaa pyörääni joka on vm. 99 ja tyyppikilvessä on merkintä maksimi dB:stä muistaakseni 85.
Oma pyöräni on ns. laiton putkien osalta, mutta...katsastusmies ei kehoittanut vaihtamaan putkia
Pyöräni oli viime syksynä säädettävänä ja suuttimet vakiot. Paukahtelua on jonkin verran ja säätövinkit olisivat tervetulleita.
Putkien äänistä ja dB rajoista.
Pyörässäni Cobran Slashcut Slip-on putket ja mittautin äänet katsastusasemalla.
Koneeen kierrokset noin 3500 ja 103-104 dB
Samoilta kierroksilta kaasu nopeasti pois ja paukahduksilla 107 dB
Mittauksessa otetaan keskiarvo kolmesta mittauksesta ja ei saisi paukahdella. Rajana on 103 dB. Ja tämä koskee omaa pyörääni joka on vm. 99 ja tyyppikilvessä on merkintä maksimi dB:stä muistaakseni 85.
Oma pyöräni on ns. laiton putkien osalta, mutta...katsastusmies ei kehoittanut vaihtamaan putkia
Pyöräni oli viime syksynä säädettävänä ja suuttimet vakiot. Paukahtelua on jonkin verran ja säätövinkit olisivat tervetulleita.
- Petri
- Viestit: 647
- Liittynyt: 08 Loka 2008 18:21
- Yccf:n luottamustoimet: Onhan noita tullut tehtyä.
- Moottoripyörä: Wild Star
- Oikea nimi: petri.matalalampi(miumau)gmail.com
Re: Onko tarpeen vaihtaa suuttimet?
Joskus aikoinaan noista dB arvoista oli enemmänkin kohua.
Pari virkamies tuttuani on sanonu että jos et kotikorttelissa/nurkilla huudata mopoasi niin ei niihin puututa tienpäälläkään, naapuri on se ilmoittaja jos mittaus tulee, kyllä muakin vituttaa nuo mopopojat ja kyykyt kun täytyy 100m matkalla vaihtaa kaikki vaihteet läpi, itse ajelen kotialueella lähes tyhjäkäynnillä
Pari virkamies tuttuani on sanonu että jos et kotikorttelissa/nurkilla huudata mopoasi niin ei niihin puututa tienpäälläkään, naapuri on se ilmoittaja jos mittaus tulee, kyllä muakin vituttaa nuo mopopojat ja kyykyt kun täytyy 100m matkalla vaihtaa kaikki vaihteet läpi, itse ajelen kotialueella lähes tyhjäkäynnillä