Ajovarusteet

Täältä löytyy apua, jos on tarvis asentaa lisälaitteita, kuten tuulisuojaa, kaatumarautoja, navigaattoreita, pehmoleluja ym. härpäkkeitä.
Avatar
hile
Viestit: 173
Liittynyt: 23 Syys 2009 23:00
Moottoripyörä: Honda vt 750 c2 ace

Ajovarusteet

Viesti Kirjoittaja hile »

Onkos täällä jossain keskustelua ajovarusteista ja muista varusteista esim teltat,maluupussit jne.

Kummat on esim paremmat nahkaasut vai tekstiilit?Itellä on molemmat mut nahkoja en oo viel testannu kun
ne on vasta hankittu.

Avatar
stigupk
Viestit: 1020
Liittynyt: 08 Loka 2008 17:47

Re: Ajovarusteet

Viesti Kirjoittaja stigupk »

Nahoilla mennään, satoi tai paistoi, jos vaan on yli 10 astetta. :lol:
Goretexit sitten viileimmillä keleillä. :oops:
-independent-

timo55
Viestit: 521
Liittynyt: 09 Loka 2008 21:05

Re: Ajovarusteet

Viesti Kirjoittaja timo55 »

nahat ja koret sekalaisesti ko ei oo vielä nahkatakkia. nahkahousut on melkei aina ,siten kun pakkasta vaihan koret ovat lämpimämmät ja paksummat hanskat, termosukkia ei pidä unohtaa ovat hyvät lämpimät ja hengittävät. niillä mennään toistaiseksi.

762
Viestit: 200
Liittynyt: 07 Loka 2008 23:09
Moottoripyörä: FJR 1300 2008

Re: Ajovarusteet

Viesti Kirjoittaja 762 »

Mun mielestä molempia asuja tarvitaan,pitemmät reissut olen tehnyt nahkoilla,sadekelillä sadehaalarit.

Avatar
Stefan
Viestit: 138
Liittynyt: 08 Loka 2008 18:44
Yccf:n luottamustoimet: Kansainvälisten asioiden hoitaja 2002-2004 (?), Etelän kuvernööri 2002 (?)
Moottoripyörä: Chang Jiang 750 -72, BMW K1200LT -06

Re: Ajovarusteet

Viesti Kirjoittaja Stefan »

Luulisin että goretexit ovat toimivuudeltaan paras ratkaisu. Itse kuitenkin viihdyn nahkassa ja kun nykyajan sadehaalarit, saapas- sekä hanskasuojat menevät niin pieneen tilaan, nekin on aina varmuuden vuoksi mukana. Valitettavasti yleensä käy niin että kun alkaa sataa ajaa aina vähän matkaa siinä toivossa että kohta loppuu, ja sitten kun on liian myöhäistä sitten pysähtyy ja kiroilee miten näin taas pääsi käymään :)
Minulla on isohko teltta koska siitä saa hyvän selkänojan pidemmillä matkoilla. Kateellisena olen katsellut niitä joilla on jonkunlainen erikoisteltta joka avautuu lähes itsestään ja on käyttövalmiina hyvin nopeasti. Siihen pitää vielä tutustua.
A man gotta do what a man gotta do!

Avatar
bugbear
Viestit: 276
Liittynyt: 08 Touko 2009 19:42
Oikea nimi: Mika Tirkkonen

Re: Ajovarusteet

Viesti Kirjoittaja bugbear »

Minä ajelen täysin tyylin vastaisesti goretex takissa jossa on vielä harmaat lieskakuviot hihoissa. En niin välitä miltä näyttää, kunhan mahtuu päälle ja pitää lämpimänä. :)
Ensimmäinen hullun merkki jos luulee itseään viisaaksi.

kepa
Viestit: 54
Liittynyt: 08 Loka 2008 12:43
Yccf:n luottamustoimet: ei luottamustoimia
Moottoripyörä: yamaha drgstar 1100 classic

Re: Ajovarusteet

Viesti Kirjoittaja kepa »

Minulla molemmat, ajelen pääasiassa nahkapuvusssa

Eeva
Viestit: 290
Liittynyt: 08 Loka 2008 07:33
Moottoripyörä: 1100 DS Classic

Re: Ajovarusteet

Viesti Kirjoittaja Eeva »

bugbear kirjoitti:Minä ajelen täysin tyylin vastaisesti goretex takissa jossa on vielä harmaat lieskakuviot hihoissa. En niin välitä miltä näyttää, kunhan mahtuu päälle ja pitää lämpimänä. :)
No minulta nuo lieskat puuttuu, mutta keltainen huomioliivi korjannee lieskojen puutteen, muilta osin ihan samoin kuin bugbear :lol:
Jäsennumero 1482

Avatar
hile
Viestit: 173
Liittynyt: 23 Syys 2009 23:00
Moottoripyörä: Honda vt 750 c2 ace

Re: Ajovarusteet

Viesti Kirjoittaja hile »

Mulla on Tekstiileinä nuo Motonetistä ostetut RMS housut ja SYKO:n takki.Laadusta en sano mitään mut lämpimänä
pysyin syksyllä.Vedenpitävät pitäs olla vaan sitä ei oo testattu.Hanxin nahkatakki oli kalliimpi kuin tuo Motonetin housu/takkiyhdistelmä
yhteensä.Nuo nahkahousut oli aika edulliset kun olivat -40% alennuksessa.

Avatar
Timppi
Viestit: 743
Liittynyt: 04 Heinä 2009 00:00
Yccf:n luottamustoimet: 2009 Länkkärineuvoston jäsen,
2010-2015 Hallituksen jäsen
2010-2012 Messuvastaava
2012-2013 Varapuheenjohtaja
2013-2015 Puheenjohtaja
Moottoripyörä: Harley Davidson V-Rod
Oikea nimi: Timo Virtanen

Re: Ajovarusteet

Viesti Kirjoittaja Timppi »

Viime kesän ajelin Leatherheavenin gamo gorehousuissa. Hienot pöksyt, mutta kyllä ainakin mulla jalat kastuu polviin asti, jos tie on märkä. Tavallinen prätkärotsi oli, ja tulee aina olemaan yläkropan suojana. Ens kesänä meinaan ajella klassisissa nyöritetyissä nahkapöksyissä, jotka jo pystiskäynnillä testattiin ja hyväksi todettiin. Tuntuivat lämpimämmiltä ja tuultapitävämmiltä kuin goret :ugeek:
..... ja vastarannalla huutaa toinen samanlainen ......

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Himmelit”