putkiston tuunausta

Täältä löytyy apua, jos on mp:ssä liian tuhnuiset äänet.
Piitis
Viestit: 78
Liittynyt: 09 Helmi 2012 17:41
Moottoripyörä: XVS650 Dragstar

Re: putkiston tuunausta

Viesti Kirjoittaja Piitis »

Lex kirjoitti:
Piitis kirjoitti:Nyt Jo 8x12 reijät ja sama ongelma... alustavasti kuullostaa todella hyvältä, kun ääni syvenee ja voimistuu.... Tosin nyt kun reilu 150km ajellut, niin alkaa TAAS kaipaamaan lisää jytinää... Seuraava vaihtoehto on joko ensimmäisen viestin kaltainen muokkaus, tai sitten kalliimman puoleinen ratkaisu ja tilaamaan uutta putkistoa. Onko kokemuksia vance & hinesin cruzerz putkista kenelläkään? tai vaihtoehtoisesti Highwayhawkilta löytyisi fat pipesit...
Mulla on '99 DS 650, johon viime kesänä laitoin noi Cruzerit. Täytyy sanoa, että ero on valtava. Se on täysin eri pyörä nyt. Mulla se muutti koko ajelufiiliksen huomattavasti mielekkäämpään suuntaan. En voi kuin suositella noita. Lisäksi laitettiin Dynojetin suutinsarja sekä K&N -ilmansuodatin. Dynossakin kävi kun ei osannut ensimmäisen pajan tyyppi säätää seoksia oikein. Tuo dynotus tuntui vähän liioittelulta, mutta ainakin nyt on kaikki säädöt oikein ja pyörä pelaa täydellisesti. Aika äänekkäät, mutta sitähän haettiin. Mulla on killerit kiinni ja varmaan pysyykin.

Tilasin tuolta --> http://www.customparts4less.com/epages/ ... s/VH-31501

Ne sai viime keväänä hintaan 302,00 euroa, mutta nyt on näköjään hintaa 419,00 euroa. Tuli parissa viikossa ovelle asti ja toimituskin oli ilmainen.

Youtubesta kuuntelin videopätkiä kyseisille putkille ja harmittaa, kun ei kuitenkaan videolla kuullosta samalta, kun luonnossa. Niissähän oli irroitettavat huilut? Kunnon dragpipet olis poikaa, mutta ovat vaan niin tuhottoman kalliita. Perheellisellä, kun ei ole hirveästi ylimääräistä rahaa työntää tommosiin, kun tuntuu noi lastenkin harrastukset syövän kaikki "ylimääräiset" varat. Videoiden perusteella olis noi highway hawkit mieleisemmät, mutta niin kun jo sanoin, niin ei videolta saa luonnollista ääntä kuitenkaan.... Harmi kun asustat tampereella asti. olis voinut tulla kuuntelemaan luonnossa miten hyvin jytisee :D

Tuolta customparts4less sivuilta katselinkin putkia ja suomesta kun kysäsin, niin 440€ olis samat röörit. Vähän siis säästäisi jos tilaisi netistä.

V&H shortshotsit olis kyllä mieleen, mutta kun ei käy kun 03+ pyöriin :evil: :evil: :evil:

taidan kokeilla kuitenkin tuota lopullista alkuperäisputkien muokkausta kunhan kaveri saa tuotua lainaksi sopivan kuppiterän... saahan aina kuitenkin myöhemminkin hankittua tarvikeputket, jos jostain syystä niitä tarvitsee...
- xvs 650 dragstar -99
- samurai 110cc -08 (saunan lämmitys mopo)
- 150cc kiinanihme... toimii vaan vuodesta toiseen ilman mitään vikoja. (mökkilelu / saunanlämmityslaite)
- 110cc kiinan mönkkäri (pojan mökkimönkkäri jolla iskäkin välillä kurvailee)

Lex
Viestit: 32
Liittynyt: 29 Maalis 2012 00:37
Moottoripyörä: Dragstar XVS650 1998

Re: putkiston tuunausta

Viesti Kirjoittaja Lex »

Jep, eipä noi videot mitään mahtavia ole, mutta antavat kyllä osviittaa asiasta. Cruzerit tuottavat kyllä selkeästi matalamman äänen, mutta koneen ollessa pienikuutioinen ei siitä älyttömän matalaa soundia ainakaan noilla saa aikaiseksi. Aika ärhäkkä ääni tosin on, varsinkin kaasuttaessa. Ja kyllä sitä bassoakin siinä on ihan tarpeeksi. Mun korvaani todella hyväsoundiset, tosin en ole muita mainitsemistasi pöntöistä päässyt kuulemaan. Käsittääkseni noi huilut lähtee irti.

Mielellänihän noita olis voinut demota, mutta taitaa välimatka olla pikkuisen liian pitkä. Et sattumoisin ole HMKP:ään osallistumassa? Itse ajattelin ehkä mennä, joten siellähän tuo ainakin onnais.

Shortshotsejakin katselin, mutta ei tosiaan taida sopia tuohon vuosimalliin. Ne taitaa olla vielä äänekkäämmät.

Piitis
Viestit: 78
Liittynyt: 09 Helmi 2012 17:41
Moottoripyörä: XVS650 Dragstar

Re: putkiston tuunausta

Viesti Kirjoittaja Piitis »

Kyllähän tuohon hyvätkin höpinät saa... Itsellä tosiaan nyt avarreltu isolla kädellä putkia. 8kpl 12mm reijät per putki molemmista takalevyistä läpi ja ääni on muuttunut joka kerta parempaan suuntaan. Nyt keväthuollon yhteydessä tarkistettiin vielä säädötkin kaasareista, kun on paremmin virtaavaksi putkisto tehty ja kaikki siltä osin kunnossa. Tuntuu ainakin että vetäisi vähän paremmin, mutta toisaalta se on mitä luultavammin korvien välissä se veto :P

Saa nähdä kerkiääkö tässä missään tapahtumissa pyörähtelemään, kun on sen verran hektistä eloa, että ajokilometrejä ei pyörän selässä liikaa tunnu tulevan, mutta se fiilis minkä saa, kun välillä kerkeää ajamaan on mitä mainioin. Nyt tullut noin 400km tälle keväälle nurkissa pyörittyä. viime kesänä 3000km ja kaikki lähiseudulla ajeltua. Juhannuksena olisi kyllä tänä kesänä tarkoitus lähteä mökille kurvailemaan sukulaismiehen kanssa pyörillä, että pääsee edes pikkaisen reissaamaan.
- xvs 650 dragstar -99
- samurai 110cc -08 (saunan lämmitys mopo)
- 150cc kiinanihme... toimii vaan vuodesta toiseen ilman mitään vikoja. (mökkilelu / saunanlämmityslaite)
- 110cc kiinan mönkkäri (pojan mökkimönkkäri jolla iskäkin välillä kurvailee)

Piitis
Viestit: 78
Liittynyt: 09 Helmi 2012 17:41
Moottoripyörä: XVS650 Dragstar

Re: putkiston tuunausta

Viesti Kirjoittaja Piitis »

Sattui löytymään vielä 13mm poranterä ja pakkohan se extra milli per reikä oli taas laitettava.... enää ei voi reikiä laajentaa. seuraavaksi menee jo putkien päätylevyt halki... olisko vain innostuksesta johtuvaa, vai liekö taas matalempi ääni... ainakin kuullostaisi omaan korvaan hieman matalemmalta jytinältä.
- xvs 650 dragstar -99
- samurai 110cc -08 (saunan lämmitys mopo)
- 150cc kiinanihme... toimii vaan vuodesta toiseen ilman mitään vikoja. (mökkilelu / saunanlämmityslaite)
- 110cc kiinan mönkkäri (pojan mökkimönkkäri jolla iskäkin välillä kurvailee)

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Pakoputkisto”