Startti?

Vaihteet, kytkin, venttiilinsäätö, kardaanit, remmit, ketjut...
Täältä löytyy apua, jos venttiilit nakuttaa, tai korkkasit öljyä vaihtaessasi ruuveista kierteet, tai jos kardaani tärisee tai remmi vinkuu.
QQ+2
Viestit: 3
Liittynyt: 14 Kesä 2009 12:48
Moottoripyörä: Yamaha DragStar 1100A classic -05

Startti?

Viesti Kirjoittaja QQ+2 »

Pyörääni DS 1100A on tullut ylimääräinen ääni, joka liittyy pyörän käynnistämiseen/sammuttamiseen. Startatessa startti lyö välillä erittäin voimakkaasti; kuuluu voimakas KLAK ääni, kuin metallipaloja löisi vastakkain. Taas lämpimänä sammuttaessa kuuluu sama ääni ajoittain ja vielä voimakkaampana kuin startatessa; tulee tunne, että jotakin on hajoamassa. Pyörällä ajettu reilu 20tkm ja äskettäin huollettu. Onko tämä ominaisuus, vai onko jotain rikkoutumassa??

Avatar
kari60
Viestit: 200
Liittynyt: 02 Joulu 2008 16:18
Moottoripyörä: YAMAHA DRAGSTAR 1100 -99

Re: Startti?

Viesti Kirjoittaja kari60 »

Minun pyöräni tekee joskus samaa "kolahdusta".Sittden kun joskus pidän hiukan kaasua päällä niin tuntuu kuin mäntä tulisi pihalle kannen kautta.
En tiedä mistä johtuu mutta kertokaa ne joilla on kokemusta ja tietoa asiasta.
Dragstar 1100 pyörä.

jauhve-6
Viestit: 5
Liittynyt: 04 Kesä 2009 09:38

Re: Startti?

Viesti Kirjoittaja jauhve-6 »

startin vapaakytkin saattaa vedellä viimosiaan.oma bulldogi piti samaa pauketta ja sitten se levis.myös startti otti siipeensä pikkasen,lukitukset murtu ja kiristyspultit väänty.

QQ+2
Viestit: 3
Liittynyt: 14 Kesä 2009 12:48
Moottoripyörä: Yamaha DragStar 1100A classic -05

Re: Startti?

Viesti Kirjoittaja QQ+2 »

Vaikuttaa siltä, että ajaminen pyörällä vain pahentaa tilannetta. Onko kyseessä startin ulkopuolinen osa? Jääkö startti tavallaan päälle, jos tämä kytkin ei toimi?

eero
Viestit: 5
Liittynyt: 14 Heinä 2009 16:27
Moottoripyörä: Drag Star 1100 Custom

Re: Startti?

Viesti Kirjoittaja eero »

Minulla myös samantapainen ominaisuus DS1100:ssa(v. 2001 malli), sammuttaessa kolahtaa ehkä joka toisella kerralla. Startatessa ajoittain eka startilla vain kolahtaa mutta ei lähde pyörittämään, toisella startilla sitten lähtee hyvin käyntiin. Akku on uusittu, siitä ei ollut apua.
Nyt olen ajanut n. 1000km, ominaisuus pysynyt samana (ominaisuus oli jo pyörää ostaessa).
Onkohan kokemuksia asiasta?

jauhve-6
Viestit: 5
Liittynyt: 04 Kesä 2009 09:38

Re: Startti?

Viesti Kirjoittaja jauhve-6 »

jos tuo vapaakytkin hajoaa,niin ratas suttaa vaan tyhjää kampiakselilla.ei siis jaksa pyörittää konetta.itse startti toimii normaalisti.vapaakytkin on siinä vasemman kopan sisällä,laturin roottorin takana.osat maksaa n.750e suomes,jenkeistä reilu 400.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Moottori ja voimansiirto”