DS 1100 -04 uinahdus isolla kaasulla mennessä

Käynnistys, bensansyöttö, vilkut, valot, akku...
Täältä löytyy apua, jos mp on ihan pimee tai hyytyy kesken ajon.
kane67
Viestit: 126
Liittynyt: 02 Tammi 2014 20:42

DS 1100 -04 uinahdus isolla kaasulla mennessä

Viesti Kirjoittaja kane67 »

Tällainen piirre on ollut että kun isolla kaasulla kiihdyttää niin käy semmoinen sekunnin uinahdus ja sitten kirmaa iloisesti.
PMS säätö ei vaikuta, Iridiumit ei vaikuta. Vitosella jos kiihdyttää pienemmästä vauhdista niin oiretta ei ilmene.
Tai muullakaan vaihteella rauhallisemmin kiihdyttäen vastaaville kierroksille.
Sinänsä ei haittaa, muulla kierrosaluella sievemmällä kahvalla (jota varmaan 95% ajosta) kulkee todella hyvin eikä mitään nyppäystä tms.
Vakioputket.
Bensapintoja en ole vielä kattonut, ei oikein vaikuta puutteelta koska uinahduksen perään vetää pirteästi kakomatta.
Ehkä luisti/neula suunnalla jotain, eikait syttöpoksi/tps? Tosin ehkä ilmenee abaut tietyllä kierrosalueella.
Onkos kellään samantapaista ilmennyt?

Edit: no jaa, piti käydä kurkkaamassa rungosta malli niin 5KSN siellä on eli kirjan mukaan 04/05 eurooppamalli. Erikoista että Yammucenterissä valmistenumeron perusteella sanoi 2003 olevan. Käyttöönotto 3/04 otteessa (ei suomipyörä)

T.kane
Viimeksi muokannut kane67, 12 Elo 2014 22:07. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

custom100
Viestit: 107
Liittynyt: 13 Elo 2013 08:20

Re: DS 1100 -04 uinahdus isolla kaasulla mennessä

Viesti Kirjoittaja custom100 »

kytkin levyt..luistaako..... 8-)

kane67
Viestit: 126
Liittynyt: 02 Tammi 2014 20:42

Re: DS 1100 -04 uinahdus isolla kaasulla mennessä

Viesti Kirjoittaja kane67 »

Ei oikein siltä tunnu. Tuossa uinahduksessa ikäänkuin nuukahtaa nopeasti moottori/veto ja sitten lähtee. Ja ehkä mielestäni saa toistumaan vaihteelta toiselle rivakassa kiihdytyksessä eli jotenkin tietyn kaasun/kierrosten kohdalla. Jos luistaisi niin kierrokset nousisi?

custom100
Viestit: 107
Liittynyt: 13 Elo 2013 08:20

Re: DS 1100 -04 uinahdus isolla kaasulla mennessä

Viesti Kirjoittaja custom100 »

se kytkin juttu on pelkkä oletus, jos se viive ei olekkaan vika vaan ominaisuus... 8-)

kane67
Viestit: 126
Liittynyt: 02 Tammi 2014 20:42

Re: DS 1100 -04 uinahdus isolla kaasulla mennessä

Viesti Kirjoittaja kane67 »

Juu totta!
Tuossa huomasin että takapytyn kaasarin bensapinta oli aika reilusti alle, säädin sen reilummaksi.
Piirre ei poistunut, pitää tänään testailla josko itseasiassa voisi vaikuttaa että on himpun turhan rikkaalla tuo tyhjäkäyntipiiri.
Sen myös huomasin että ilmaimukaulassa on bensaa kun purkasin muovipömpelin päältä pois. Mistähän syystä sitä sille puolen eksyy...

kane67
Viestit: 126
Liittynyt: 02 Tammi 2014 20:42

Re: DS 1100 -04 uinahdus isolla kaasulla mennessä

Viesti Kirjoittaja kane67 »

Taas hetken ihmetelty ja kokeiltu. Oiretta voisi kuvailla että kakoo muutaman kerran puolikaasun kieppeillä jonka perään jatkaa kiihtymistä kyllä hyvin. Jos isommalla vaihteella lähtee vedättämään (4:lla 80kmh=>) niin kakomista ei tunnu.
Eli pienemmällä vaihteella (kierrokset korkeammalla) reippaassa menossa puolikaasun korvilla ilmenee.
Bensan saantia funtsailin, kokeilin pms 2 auki (ollut 3 kierrosta) ilman vaikutusta. Nostin neulat pykälällä 3=> 4 loveen.
Tässä vakiona siis 5 pykäläiset neulat. Ei tuokaan vaikuttanut. Bensaletkut vapaat, ei puristuksissa tms.
On kyllä vekkuli oire ;) ,normiajoa tuo ei siis häiritse lainkaan.

Avatar
Pantze
Viestit: 43
Liittynyt: 27 Huhti 2010 17:00
Moottoripyörä: Dragstar 1100 Classic

Re: DS 1100 -04 uinahdus isolla kaasulla mennessä

Viesti Kirjoittaja Pantze »

Sama oire minullakin draksussa (vm-05).
En ollut aiemmin tehnyt kovin rajuja kiihdytyksiä, mutta viime syksynä tuli tilanne että piti kiihdyttää pieneen rakoon hieman kovemmin, jolloin tuollainen uinahdus ilmeni. Oire vastaa samaa kuin bensa loppuisi, muttei lopukaan.
Nyt olen kokeillut oireeen uusiutumista tarkoituksella, ja kyllä draksu tuon nuojauksen tekee joka kerta kun tekee rajumman kiihdytyksen, ja antaa 2in1-Cobran päästä vielä pienen tussauksen perään, eli viittaa selkeaästi bensan saannin äkilliseen heikkenemiseen...
En ole tekniikan puolelta alkanut asiaa enempää tutkimaan, vaan päätellyt että on ominaisuus... harvoin on liikenteessä oikeasti tarvetta tehdä rajuja kiihdytyksiä :twisted:
Ei selvä mies Sisuja syö...

neville

Re: DS 1100 -04 uinahdus isolla kaasulla mennessä

Viesti Kirjoittaja neville »

Miten mahtaa olla kiihdytpumppu, kalvo kovettunut tai jottain paskoa tiehyeissa. Tyhma arvaus, mutta parempi kuin ei mittaa.

neville

kane67
Viestit: 126
Liittynyt: 02 Tammi 2014 20:42

Re: DS 1100 -04 uinahdus isolla kaasulla mennessä

Viesti Kirjoittaja kane67 »

No nyt se pelaa taas "normaalisti" 8-)
Vieläkö tietäs mikä auttoi, käytin taas kerran kaasarit pöydällä ja käytin kaikki irti, paineilmalla kaikkea mahdollista.
Siinä ajatus neulan siirrosta ja kokeilin 2 loveen. Ei vedä hyvin kun neula alempana. Pms säätö ei vaikuta.
Sitten siirsin neloseen ja pms 3,5 auki. Oire siirtyi pintakaasuun jossa röpötteli jos pikkaisen antoi vetoa.
Välissä kun synkkasin niin välillä röpötteli ja kävi huonosti, eikun nicoretteä huuleen kun tuntuu että mikä prkl nyt muuttui :mrgreen:
Eikun neulat orkkis 3. loveen, pms 3,5 auki. Nyt vetää hienosti aiemman puolikaasukakomisen sijaan!!
Täyskaasulla kun antaa mennä niin tosiaan saattaa kerran uinahtaa juuri kuten Pantze kuvailit. Se on mielestäni ihan normi piirre käytetylle vehkeelle, ja tosiaan kun tuommoisia wot kiihdytyksiä ei ennen ole kokeillu :lol:

Vois tietty ajaa jonkun puhdistusliemen kaasareille, onko jotain hyvää merkkiä/kokemusta suositella?

kane67
Viestit: 126
Liittynyt: 02 Tammi 2014 20:42

Re: DS 1100 -04 uinahdus isolla kaasulla mennessä

Viesti Kirjoittaja kane67 »

Tähän päivitystä...

Tuo uinahdus (bensan vähyyttä?) taisi nyt jäädä historiaan, jostain ameriikan saitilta aikoinaan lueskelin että ovat ottaneet o-renkaat pois pääsuuttimen ympäriltä (tiivistää suutinputken kammion pohjaan, 04 mallissa on jo nuo solenoidit kammion koteloissa joiden tarkoitus lie sulkea bensan pääsy virrattomana).
Toinen o-rengas olikin rispaantunut.

juttua wikissä
NOTE: After lots of trial and error, we have found that simply removing the "O" ring from main jet holder is sufficient to allow ample fuel to flow into the pocket of the '06-up fuel bowls. It is really not necessary to grind or otherwise alter or change the jet holders or the fuel bowls. -Sick Mick

No, nyt vetää selkeästi paremmin ja 3/4 => täyskaasulla menee paljon terhakkaammin.
Empä tiedä miksi, muuten kaikki orkkista ja seosruuvit kirjan mukaan 3 1/2 kierrosta auki.

kane

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Sähkölaitteet, sytytysjärjestelmä ja bensansyöttö”