Moi
Voi olla myös että kohokammion neulaventtiilit vuotaa eli pumppu painaa liikaa bensaa kohokammioon,
mulla oli joskus näin...Paraneeko käynti jos pistät hanan kiinni ettei pumppu painaisi sinne kaasariin liikaa
bensaa. Uudet neulaventtiilit saa viikossa LOUIS:lta ja niillä pääsee jo jatkamaan kesän ajoja, ite vaihdoin
myöhemmin alkuperäiset tilalle. Tämä oli yksi arvaus muiden joukossa...
Hannu
Ykköspytty pätkii
- Stefan
- Viestit: 138
- Liittynyt: 08 Loka 2008 18:44
- Yccf:n luottamustoimet: Kansainvälisten asioiden hoitaja 2002-2004 (?), Etelän kuvernööri 2002 (?)
- Moottoripyörä: Chang Jiang 750 -72, BMW K1200LT -06
Re: Ykköspytty pätkii
En tunne näin uusia Yamaha-koneita, mutta mikäli siellä on normaalit kaasarit lähtisin tutkiskelemaan niitä. Minusta oireet viittaavat tukkeutuneeseen tyhjäkäyntipiiriin. Jos pienellä kaasulla ei tule bensaa tyhjäkäyntipiirin kautta annat kaasua jotta kone pysyisi käynnissä. Silloin alkaa tulla yhä enemmän neulaventtiilin kautta ja sitä säätöä ei ole tarpeeksi tarkka matalilla kierroksilla.
Tyhjäkäyntipiiri vaikuttaa vielä yli 3000 kierrosalueelle. Kun ajat jo toista sataa tyhjäkäyntipiirin vaikutus kokonaisuuteen on niin häviävän pieni ettei vikaa enää huomaa. Suurin osa seoksesta tulee siis neulaventtiilin kautta.
Tyhjäkäyntipiiri on paljon muuta kuin pelkkä suutin, mutta aloita sieltä. Mikäli suutin on auki pitää sitten löytää kaikki kanavat ja varmistaa että ne ovat auki. Vanhan Viragon kaasarista löysin 4 reikää joista pääsi johonkin kanavaan. Useasti joudutaan käyttämään ultraäänipesuria, mutta sellainen saa esim. Biltemalta melko pienellä rahalla.
Tyhjäkäynnin säätöruuvin ympäristössä saattaa myös olla rikkoutunut kumitiiviste joka aiheuttaa vuotoja, tai jopa on mennyt osana johonkin kanavaan.
Tyhjäkäyntipiiri vaikuttaa vielä yli 3000 kierrosalueelle. Kun ajat jo toista sataa tyhjäkäyntipiirin vaikutus kokonaisuuteen on niin häviävän pieni ettei vikaa enää huomaa. Suurin osa seoksesta tulee siis neulaventtiilin kautta.
Tyhjäkäyntipiiri on paljon muuta kuin pelkkä suutin, mutta aloita sieltä. Mikäli suutin on auki pitää sitten löytää kaikki kanavat ja varmistaa että ne ovat auki. Vanhan Viragon kaasarista löysin 4 reikää joista pääsi johonkin kanavaan. Useasti joudutaan käyttämään ultraäänipesuria, mutta sellainen saa esim. Biltemalta melko pienellä rahalla.
Tyhjäkäynnin säätöruuvin ympäristössä saattaa myös olla rikkoutunut kumitiiviste joka aiheuttaa vuotoja, tai jopa on mennyt osana johonkin kanavaan.
A man gotta do what a man gotta do!
Re: Ykköspytty pätkii
Mulla pätki taannoin 1100 Customin kakkospytty. Tulppien, puolien ja tulpanjohtojen vaihtaminen ei auttanut. Käynnistyi kyllä pidemmän seisomisen jälkeen, mutta kohta jatkui käyntihäikkä, suuremmilla kierroksilla kävi suht hyvin. Kaikkien sytytykseen liittyvien liittimien putsauskaan ei auttanut. Avasin ja puhdistin mm. tappokytkimen. (Sen kasaaminen olikin sitten vähän työläämpi juttu, en suosittele sen avaamista.) Vika löytyi lopulta kakkospytyn kaasarin uimurikammion neulaventtiilistä. Se ei sulkenut bensan tuloa, jolloin pienillä kierroksilla tulvi ja suurilla pelitti johtuen siitä, että bensa paloi sitä mukaa kun tuli kaasariin. Uusi neulaventtiili Kone-Keskolta 11500 euron kilohintaan, elikkäs 7 gramman osa maksoi 80 euroo. Neulan vaihtamisen myötä hävisivät käynti- ja käynnistymisongelmat kokonaan ja tyystin, jess!
v u h v u h
- Stefan
- Viestit: 138
- Liittynyt: 08 Loka 2008 18:44
- Yccf:n luottamustoimet: Kansainvälisten asioiden hoitaja 2002-2004 (?), Etelän kuvernööri 2002 (?)
- Moottoripyörä: Chang Jiang 750 -72, BMW K1200LT -06
Re: Ykköspytty pätkii
Minullakin oli uimurikammion venttiili juntturassa vanhalla Viragolla. Mutta se oli helppo todeta koska aina kun laittoi sytytyksen päälle ilmestyi bensaa lattialle, ja bensapumppu ei meinannut pysähtyä. En tiedä onko vastaava pumppu ko pyörässä.
A man gotta do what a man gotta do!
-
- Viestit: 8
- Liittynyt: 25 Touko 2012 07:20
- Moottoripyörä: Drag Star 1100 Classic 2005
Re: Ykköspytty pätkii
Tänään purin pyörää, otin puolat irti. Ykköspytyn puolan herätevirtajohto oli hapettunut, hioin sen puhtaaksi ja samoin kakkospytynkin. Mitään ei tapahtunut (siis muutosta) pätkii yhä edelleen. Ei käynnisty ilman kaasua. Pitää varmaan seuraavaksi purkaa nuo kaasarit ja tutkia neulaventtiilit. Kun laitan tyhjäkäynnillä seisontatuelle, kaasarista tulee bensaa tiputtamalla....todennäköisesti se neulaventtiili tai koho on jumissa. Huomenna yritän uudelleen...