XVS1100 tulppien vaihto
XVS1100 tulppien vaihto
Moro,
Vaikuttaa siltä, että toinen sylinteri ei pelitä ihan kuin pitäs. Kylmänä käy yhdellä tai ainakaan toinen pytty ei ole ihan täysillä mukana. En ole pyörään vielä tulppia itse vaihtanut eikä ole hajuakaan milloin ne on vaihdettu.
Ajattelin ensimmäisenä kokeilla josko vika poistus tulppien vaihdolla. Kysymys kuuluukin onko tulppien vaihto iso töinen projekti? Pitääkö tankki irroittaa? Sen verran kiireistä tuo elämä, että jos työ on hiemankaan aikaa vievää niin taidan viedä suosiolla jollekin huoltoliikkeelle tulpan vaihtoon.
-Jate
Vaikuttaa siltä, että toinen sylinteri ei pelitä ihan kuin pitäs. Kylmänä käy yhdellä tai ainakaan toinen pytty ei ole ihan täysillä mukana. En ole pyörään vielä tulppia itse vaihtanut eikä ole hajuakaan milloin ne on vaihdettu.
Ajattelin ensimmäisenä kokeilla josko vika poistus tulppien vaihdolla. Kysymys kuuluukin onko tulppien vaihto iso töinen projekti? Pitääkö tankki irroittaa? Sen verran kiireistä tuo elämä, että jos työ on hiemankaan aikaa vievää niin taidan viedä suosiolla jollekin huoltoliikkeelle tulpan vaihtoon.
-Jate
Re: XVS1100 tulppien vaihto
Ei tosiaankaan ole iso työ. Ne kromiset koristeet pitää irroittaa sylinterien päältä. Mulla on jonkinlaiset "kaatumaraudat", joita piti vähän irroittaa, että pääsi etummaiseen sylinteriin käsiksi. Tankkia ei tarvinnut irroittaa. Hommaan menee noin 10 minuuttia. Ilman kaatumarautoja olisi selvinnyt puolella siitä. Sanoisin, että pääset paljon vähemmällä vaivalla kun vaihdat itse. Liikkeeseen vieminen vie enemmän aikaa.
Itse laitoin iridium-tulpat. Ainakin edellisessä pyörässä (XV535) ne kesti pari vuotta kun tavallisia tulppia meni parit kesässä. Pyörä meni siis vaihtoon niillä Iridiumeilla, joten en tiedä lopullista kestoa. Pyörä myös käynnistyi selvästi paremmin kylmänä iridiumeilla. Draksuun laitoin siis Iridiumit oikeastaan heti pyörän hankittuani, joten siitä ei ole vertailupohjaa.
Itse laitoin iridium-tulpat. Ainakin edellisessä pyörässä (XV535) ne kesti pari vuotta kun tavallisia tulppia meni parit kesässä. Pyörä meni siis vaihtoon niillä Iridiumeilla, joten en tiedä lopullista kestoa. Pyörä myös käynnistyi selvästi paremmin kylmänä iridiumeilla. Draksuun laitoin siis Iridiumit oikeastaan heti pyörän hankittuani, joten siitä ei ole vertailupohjaa.
Re: XVS1100 tulppien vaihto
Ei ollu tulpat tosiaan mitenkään hankala vaihtaa. Pistin tulppaa heti koko rahan edestä ja ajattelin kokeilla Iridiumeja...
Mutta mutta... vika ei poistunut tuolla... edelleen tuntuu, että toinen sylinteri ei sytytä oikein. Vanhat tulpat oli ihan ok kuntoiset mutta toisen tulpan kierreosan yläpuolella oli kylki öljyinen (onkohan tulppa ollut löysällä)?
Mistähän seuraavaksi vikaa osaisi hakea. Pyörä käy tosiaan oudolla äänellä, kaasua painaessa ja löysätessä putket paukahtelee (tai ainakin toinen putki) todella paljon eli polttaa bensaa putkessa. Toki nuo suorat putket on ennenkin paukuttanu mutta ei noin pahasti. Lisäksi ajaessa pyörä tärisyttää inhottavasti (alkaa ihoa kutiseen).
Eli veikkaan, että sytytyspuolella on edelleen vikaa... vieläkö tuohon olis jollakin vinkkiä mistä vikaa itse etsis vai vienkö suoraan suosiolla huoltoon?
Mutta mutta... vika ei poistunut tuolla... edelleen tuntuu, että toinen sylinteri ei sytytä oikein. Vanhat tulpat oli ihan ok kuntoiset mutta toisen tulpan kierreosan yläpuolella oli kylki öljyinen (onkohan tulppa ollut löysällä)?
Mistähän seuraavaksi vikaa osaisi hakea. Pyörä käy tosiaan oudolla äänellä, kaasua painaessa ja löysätessä putket paukahtelee (tai ainakin toinen putki) todella paljon eli polttaa bensaa putkessa. Toki nuo suorat putket on ennenkin paukuttanu mutta ei noin pahasti. Lisäksi ajaessa pyörä tärisyttää inhottavasti (alkaa ihoa kutiseen).
Eli veikkaan, että sytytyspuolella on edelleen vikaa... vieläkö tuohon olis jollakin vinkkiä mistä vikaa itse etsis vai vienkö suoraan suosiolla huoltoon?
Re: XVS1100 tulppien vaihto
Veikkaisin puolaa seka tulpanjohtoja. Minun virressa ainakin uudet puolat johtoineen auttoi.
Re: XVS1100 tulppien vaihto
moikka jate minulla oli vastaavaa käynti häirötä omassa xvs 1100 .kuulemma tämä nyky ajan bensa tekee tuota häiriötä kun sakkautuu kaasuttimiin,soitappa tt-motorsporttiin teemu tuppuraiselle kempeleseen .040-5197726 ja tilaa aika huoltoon niin se pesee ja puhdistaa,säätää sinun pyörän saat teho mittauksen ennen ja jälkeen huomaat eron .minä teetin tuommoisen homman niin pyörään tuli lisää voimaa (on hyvä säädättää venttiilit ja kaasuttimet palanssiin terveisin loru muhokselta
Re: XVS1100 tulppien vaihto
Kiitoksia loru vinkistä. Pyörä menee ensi viikolla TT-Motorsporttiin tutkittavaksi... eiköhän tuo kuntoon saada...
Re: XVS1100 tulppien vaihto
Pyörä on säädetty ja kulku parempi... mutta edelleen ääni on outo ja "jälkipoltto" selvästi normaalia suurempi ja pyörä tärisyttää edelleen normaalia enemmän.
Oliskohan mahdollista, että pakoventtiilin säätö on pielessä? Sehän varmasti voi aiheuttaa bensan pääsyn putkeen jossa se sitten syttyy ja paukahtelee normaalia enemmän. Voisko se aiheuttaa jopa tärinää?
Venttiilin säätö mahtaa vaatia tankin irroittamisen jne. joten ei tieten ole mikään pikkujuttu...
Oliskohan mahdollista, että pakoventtiilin säätö on pielessä? Sehän varmasti voi aiheuttaa bensan pääsyn putkeen jossa se sitten syttyy ja paukahtelee normaalia enemmän. Voisko se aiheuttaa jopa tärinää?
Venttiilin säätö mahtaa vaatia tankin irroittamisen jne. joten ei tieten ole mikään pikkujuttu...
Re: XVS1100 tulppien vaihto
Jättikö ne huollossa venttiilit säätämättä?Ensinnä pitäis tarkistaa ne venttiilivälykset ja sitten vasta koskea kaasuttimen säätöihin.Jate kirjoitti:Pyörä on säädetty ja kulku parempi... mutta edelleen ääni on outo ja "jälkipoltto" selvästi normaalia suurempi ja pyörä tärisyttää edelleen normaalia enemmän.
Oliskohan mahdollista, että pakoventtiilin säätö on pielessä? Sehän varmasti voi aiheuttaa bensan pääsyn putkeen jossa se sitten syttyy ja paukahtelee normaalia enemmän. Voisko se aiheuttaa jopa tärinää?
Venttiilin säätö mahtaa vaatia tankin irroittamisen jne. joten ei tieten ole mikään pikkujuttu...
Re: XVS1100 tulppien vaihto
Jaa-a... kyllä tosiaan luulis, että venttiilit on säädetty samalla... nyt kyllä loppuu jo mielikuvitus mistä tärinä ja outo ääni johtuu... ei kait se auta ku jatkaa ajamista...Ipu kirjoitti:Jättikö ne huollossa venttiilit säätämättä?Ensinnä pitäis tarkistaa ne venttiilivälykset ja sitten vasta koskea kaasuttimen säätöihin.Jate kirjoitti:Pyörä on säädetty ja kulku parempi... mutta edelleen ääni on outo ja "jälkipoltto" selvästi normaalia suurempi ja pyörä tärisyttää edelleen normaalia enemmän.
Oliskohan mahdollista, että pakoventtiilin säätö on pielessä? Sehän varmasti voi aiheuttaa bensan pääsyn putkeen jossa se sitten syttyy ja paukahtelee normaalia enemmän. Voisko se aiheuttaa jopa tärinää?
Venttiilin säätö mahtaa vaatia tankin irroittamisen jne. joten ei tieten ole mikään pikkujuttu...