750 Viragon laturin vastusmittaus

Käynnistys, bensansyöttö, vilkut, valot, akku...
Täältä löytyy apua, jos mp on ihan pimee tai hyytyy kesken ajon.
KKo
Viestit: 306
Liittynyt: 13 Syys 2009 10:37
Yccf:n luottamustoimet: Länsi-Suomen kuvernöörineuvoston jäsen 2013-2014
Moottoripyörä: Triumph Trophy SE 2013

750 Viragon laturin vastusmittaus

Viesti Kirjoittaja KKo »

Hei,

onko joku muukin mitannut 750 Viragon laturin käämejä? Jos mittaa käämien navoista (jännitteensäätäjälle päin tulevan piuhan liittimistä), niin siinähän on noin puolikas ohmi. Mutta entäs, kun käämin navan ja mopon rungonkin välistä löytyy tuo samainen puolikas ohmi; eihän oo oikein?

Oireena on, ettei akku lataannu ajossa, ennemminkin purkautuu vähitellen.

Latausjännite täyteen ladatun akun navoissa on 2000rpm:llä 12,5v ajovalojen kanssa; n. 13v ilman valoja. Oikea jännitearvohan olisi 14-15v. Diodimittauksen mukaan jännitteensäätäjä vaikuttaa ehjältä.

Että onkohan vika laturin puolella? tai piuhat jostakin maissa? :idea:
KKo

"Sen se tekköö."

Palaa sivulle “Sähkölaitteet, sytytysjärjestelmä ja bensansyöttö”