Dragstar 650 Classic - Akku tyhjee "itsestään"
Dragstar 650 Classic - Akku tyhjee "itsestään"
Vika vai ominaisuus, jos unohtaa avaimet virtalukkoon ja virrat päälle, niin työpäivän aikana ennättää akku tyhjentyä, vaikkei mitään ole päällä. Poistin liki kaikki omat viritykset, mutta edellen sama juttu. Vain kiekkomittaria en poistanut, se saa sävärinsä puolasta. Kuka syö virrat?
-
- Viestit: 200
- Liittynyt: 16 Loka 2008 14:45
- Yccf:n luottamustoimet: Länsi-Suomen kuvernööri 2020-2021, Hallituksen jäsen 2020-, Puheenjohtaja 2021-
- Moottoripyörä: Yamaha XV1600 Wildstar
- Oikea nimi: Mika Laitonen
Re: Dragstar 650 Classic - Akku tyhjee "itsestään"
Jos virrat päällä on myös ajo valot päällä ja akku tyhjenee muutamassa tunnissa.
Re: Dragstar 650 Classic - Akku tyhjee "itsestään"
Kiitos, valot toki ymmärrän, mutta mitään ei tarvitse olla päällä, paitsi ne virrat. Onhan siellä esimerkiksi kaasarin lämmittimet, ilmeisesti toimivat alle 12 asteessa, mutten tarkemmin tiedä, miten.
- motoukko
- Viestit: 65
- Liittynyt: 27 Helmi 2015 11:27
- Moottoripyörä: Mopoton, toistaiseksi!
- Oikea nimi: Esa Pausio
Re: Dragstar 650 Classic - Akku tyhjee "itsestään"
Mulla ainakin on valot päällä niin kauan kun virtakin on, eli jos tappokatkasiasta tai sivujalasta sammutan.
Yksinäinen susi joka viihtyy erämaassa.
Re: Dragstar 650 Classic - Akku tyhjee "itsestään"
Motown, mitään ei ole päällä, vain virta-avain on väärässä asennossa ja alle 8 tunnin on akku tyhjä. Nooh, ei hätää virittelen talvella "lisävalot", eli pikkuledit indokaattoreiksi "kojetauluun". Yhden vedän kaasuttimen lämmittimiin, yhden hirvipilliin ja kolmannellekin keksin jotain hälytettävää. On ainakin valoshowta seurata akun tyhjenemistä.
-
- Viestit: 200
- Liittynyt: 16 Loka 2008 14:45
- Yccf:n luottamustoimet: Länsi-Suomen kuvernööri 2020-2021, Hallituksen jäsen 2020-, Puheenjohtaja 2021-
- Moottoripyörä: Yamaha XV1600 Wildstar
- Oikea nimi: Mika Laitonen
Re: Dragstar 650 Classic - Akku tyhjee "itsestään"
Onko tämä nyt joku vitsiketju vai mikä. Drakstaarissa on aina valot päällä jos virratkin on päällä jos näin ei ole kannattaa tarkistaa viritykset jolla valot on ohitettu.
-
- Viestit: 215
- Liittynyt: 07 Loka 2008 23:37
- Moottoripyörä: XV 1600 A Wild Star 2004
- Oikea nimi: Martti Herrala
Re: Dragstar 650 Classic - Akku tyhjee "itsestään"
No ei ole. Minunkin XVS 1100 2000 pyörässä valot erillisellä kytkimellä. Eikä ollut myöskään hätävilkkuja.Mika1364 kirjoitti:Onko tämä nyt joku vitsiketju vai mikä. Drakstaarissa on aina valot päällä jos virratkin on päällä jos näin ei ole kannattaa tarkistaa viritykset jolla valot on ohitettu.
Kai vanhemmissa malleissa näin.
Kotkan Mara
0405891856
Re: Dragstar 650 Classic - Akku tyhjee "itsestään"
Mulla 1998, erillinen kytkin, en ole ohituksia ainakaan huomannut.
Re: Dragstar 650 Classic - Akku tyhjee "itsestään"
Virta-avain väärässä asennossa?Meinaatko että kun kääntää avainta vasempaan mutta ei rattilukko asentoon?Mulla ainakin kun avaimen kääntää näin niin avain lähtee pois mutta jää parkit päälleakkipaa kirjoitti:Motown, mitään ei ole päällä, vain virta-avain on väärässä asennossa ja alle 8 tunnin on akku tyhjä. Nooh, ei hätää virittelen talvella "lisävalot", eli pikkuledit indokaattoreiksi "kojetauluun". Yhden vedän kaasuttimen lämmittimiin, yhden hirvipilliin ja kolmannellekin keksin jotain hälytettävää. On ainakin valoshowta seurata akun tyhjenemistä.
Re: Dragstar 650 Classic - Akku tyhjee "itsestään"
Selitän näköjään huonosti, ja kun pyörästä taitaa olla erilaisia versioita, niin kertaan. Normaalisti siis starttaan, laitan valot, ajan, sammutan valot ja käännän virrat pois ja laitan avaimet taskuun. Ei ongelmia. Mutta jos nuo kaksi viimeistä unohtuu, joka näköjään tapahtuu pari-kolme kertaa vuodessa, akku tyhjenee "työpäivän aikana". Virrat on siis päällä-asennossa, mutten keksi, mikä akun kuluttaa. Virtaa tietty "menee joka paikkaan", starttiin, regulaattoriin, käynnistimeen, jne, mutta eikö fysiikan lait sano, että tuon virran pitää muuttua valoksi, liikkeeksi tai lämmöksi, enkä mitään näistä ilmiöistä huomaa tai keksi (paitsi jos se kaasari lämpiää "turhaan"). Pitänee varmaan katella seuraavaksi infrapunalämpömittarilla, josko joku paikka hönkii punaisempana.
Vitsistäkin tämä käy, ainakin se, kun työnsin 250 kiloa parkkihallin toiseen kerrokseen, vielä kaksi kertaa, kun yritin ja sain mopon mäkilähdöllä käyntiin.
Vitsistäkin tämä käy, ainakin se, kun työnsin 250 kiloa parkkihallin toiseen kerrokseen, vielä kaksi kertaa, kun yritin ja sain mopon mäkilähdöllä käyntiin.