Virago 535 hyytyy

Käynnistys, bensansyöttö, vilkut, valot, akku...
Täältä löytyy apua, jos mp on ihan pimee tai hyytyy kesken ajon.
Psychobella

Virago 535 hyytyy

Viesti Kirjoittaja Psychobella »

Moro,

hankin tässä vasta itselle Viragon (vm 1995). Alussa toimi kuin unelma, ja nyt sitten tänään kun pistin pyörän käyntiin, paukkui pakoputki jotenkin ihmeellisesti. No, paukkuminen loppui ja lähinpäs sitte liikkeelle. En päässy pitkällekään kun pyörä hyytyi tien poskeen. Ei ota kaasua jostain syystä.. käynnissä pysyy kyllä hyvin, sähköt toimii, mutta kun liikkeelle lähtee, menee tosi laiskaksi, vaikka kuinka vääntää kaasukahvasta.. Akku on uusi. Bensaa tankki täynnä. mikähän lie.. oisko joku viisaampi? :(

Psychobella

Re: Virago 535 hyytyy

Viesti Kirjoittaja Psychobella »

Niin ja lisäys vielä edelliseen, tämä tapahtui vesisateen aikana. Ei koskaan kuivalla kelillä ole näin käynyt. Pitäiskö minun tietää jotain sellaista, mitä muut jo viragosta vesisateella tietää? :D

virago750
Moottoripyörä: xv750 Virago

Viesti Kirjoittaja virago750 »

Mulla tollanen hyytyminen 750:ssä. Käytin pyörää pihassa, toimi ok. Sit sammutin ja ajokamat päälle ja liikkeelle. Heti huomas, että ei ole kaikki kotona, ei ottanu kierroksia ja käyntiääni epämääräinen. Toinen pytty ei ollut ihan täysillä mukana, joten kun en koneen sielunelämästä tiedä sen emnempää, otin tulpat irti ja putsasin ne. Lähinnä toiveena oli, että ei tartteis alkaa sen enempää laitetta purkamaan. Näyttivät tulpat kyllä silmämääräisesti olevan suht ok. Joka tapauksessa tulpille putsinkia ja kas, kone kävi moitteettomasti. En tiedä, oliko vika tulpissa, mutta minun tapauksessani tuon fixauksen jälkeen laite pelitti. Kokeile tuota, ainakin helppo tapa aloittaa vian etsintä :D

Ai joo, sulla oli vesikeliin liittyvä ongelma, sitten ei tuo tulppajuttu ehkä ole ainakaan ongelmana.

Viesti Kirjoittaja Ville »

Itelekki käyny aikoinhaan samoin virren kanssa vesisatheela, pari päivää lämpimässä tallissa auttaa asihaan. Virren uus omistaja soitteli minule ja kysy ko pyörä ei enhään lähteny käynthiin pesun jälkhiin. Kysyin sitte miten hän pesi, oli kuulema heittäny sangollisen vettä moottoritilhaan.. :lol: sama ohje autto häntäki, pari päivää kuivattelua.
Veikkaisin kosteutta sähköpuolela.. Eihän se ajaessa vaikuta, mutta jos pyörä seisoo pitkhään vesisatheessa ja sitte lähtee/yrittää lähteä liikheele. Talli tai katos on virren paras säilytyspaikka.
Viina tappaa hithaasti, mutta kellä pirula on kiire.

vesalama
Moottoripyörä: Yamaha XVS1300 Midnight Star
Oikea nimi: Vesa Salama

Viesti Kirjoittaja vesalama »

Jos tuo vesisateesa esiintyy, niin mieleen tulis että tulpanjohdot, -hatut, ja/tai ite tulpat on viallisia. Puolat voipi saada vettä pintaan jos suoja puuttuu. Tulpanhatusa ei tarvii isoo säröö olla kun kosteus vaivaa.

Ite lähtisin tulpista liikkeelle. Jos puola ja tulpanjohdot on sellasta yhtenäistä mallia, niin vois laittaa kutistesukkaa tulpanjohdon koko matkalle extrasuojaks, niin tulis se tulpanjohto teoria testattua ilman puolien vaihtoo.
Jos sitte haluut tietää oliko jossain näisä vika, niin tee yksi aisa kerrallaa, muuten tietää vain että joku näistä autto,jos autto, siis jos näisä vika.

Kyllä sen koneen pitäs sateesa toimia, ei se ole mikään ominaisuus ettei toimi sateella, jossain sähköpuolella vikaa, niinku Ville totes.
Mulla itellä ei 535:n kans ollu mitään ongelmia sateesa eikä pesujen jälkeen.

Mulle tuli nyt tommoset mieleen.
Kompetenssin on hyvä olla kohdallaan.

Anselmo
Oikea nimi: Anssi Tuomikoski

Viesti Kirjoittaja Anselmo »

Löytyikö tähän ratkaisua. Mulla on vähän saman tyyppinen ongelma. Eli kaupungissa kyllä toimii hyvin, mutta jos ajan maantiellä niin sitten kohta jo hyytyy ja pitää tiputtaa kaasu ihan tyhjäkäynnille hetkeksi että taas mennään. Ei kuljekkaan oikein, että 110 jälkeen kyllä hyytyminen tulee välittömästi. Tuntuu, että 80 tasaisella nopeudella ehkä menisi ilman hyytymistä... en ole uskaltanut kovin kaukana käydä vielä testaamassa kun ei ole vielä luottoa.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Sähkölaitteet, sytytysjärjestelmä ja bensansyöttö”