XV 535 ei käynnisty
XV 535 ei käynnisty
Moi,
talven jälkeen 535 ei käynnisty. Sytytystulppa/tulpat pitäisi ilmeisesti vaihtaa, mihin liittyy noviisikysymys:
onko 535:ssa useampi kuin 1 sytytystulppa? Eli yhden löysin, mutta jostain mulle on tullut käsitys, että niitä olisi kaksi.
Niin ja jos keksitte muita syitä, miksi mopoa ei saa liikkeelle, niin ehdotukset tarkistuskohdiksi otetaan mielellään vastaan.
talven jälkeen 535 ei käynnisty. Sytytystulppa/tulpat pitäisi ilmeisesti vaihtaa, mihin liittyy noviisikysymys:
onko 535:ssa useampi kuin 1 sytytystulppa? Eli yhden löysin, mutta jostain mulle on tullut käsitys, että niitä olisi kaksi.
Niin ja jos keksitte muita syitä, miksi mopoa ei saa liikkeelle, niin ehdotukset tarkistuskohdiksi otetaan mielellään vastaan.
Re: XV 535 ei käynnisty
Moi!
Ei kännistyny mullakaan, eikä oo käynnistyny ennenkään talven jälkeen
Mut...akku lataukseen ni johan läx
Ja muista startatesa, ÄLÄ anna kaasua!!!!!
Ja tänään ekat kilsatki ajeltu
-kassu-
Ei kännistyny mullakaan, eikä oo käynnistyny ennenkään talven jälkeen
Mut...akku lataukseen ni johan läx
Ja muista startatesa, ÄLÄ anna kaasua!!!!!
Ja tänään ekat kilsatki ajeltu
-kassu-
Turvallisuus on tunne, joka sinulla on, ennen kuin olet tajunnut tilanteen.
- Timppi
- Viestit: 743
- Liittynyt: 04 Heinä 2009 00:00
- Yccf:n luottamustoimet: 2009 Länkkärineuvoston jäsen,
2010-2015 Hallituksen jäsen
2010-2012 Messuvastaava
2012-2013 Varapuheenjohtaja
2013-2015 Puheenjohtaja - Moottoripyörä: Harley Davidson V-Rod
- Oikea nimi: Timo Virtanen
Re: XV 535 ei käynnisty
Ellun Virre lähti heti käyntiin, vaikkei oo käytetty yhtään talvella. Kaksihan niitä tulppia on, eli molemmille sylintereille oma. Toinen on moottorin toisella puolella sen samanlaisen kromisuojan alla, mutta toisessa sylinterissä. Ne kannattaa vaihtaa. Nykynen pensa on myös semmosta, että "vanhenee" muutamassa kuukaudessa, eikä sen jälkeen enää syty ihan niin hyvin. Tuo akkuhan kannattaa ladata, jos ei startatessa pyöri kunnolla. Tulppien kastuminen on varmasti yleisin syy kevään käynnistys ongelmiin: Jos sylinteriin joutuu liikaa pensaa liiallisen kaaasun käytön takia startatessa, niin tulpat pitää kuivata ja putsata kunnolla. Ainoa keino on ruuvata tulppa irti ja ronkkia sieltä kärkien ja eristeen tienoilta kaikki mömmö pois ja kuivata koko (tulpan) alapää ohutta tikkua ja rättiä sekä, jos mahdollista, paineilmaa käyttäen.
..... ja vastarannalla huutaa toinen samanlainen ......
Re: XV 535 ei käynnisty
moi, noille tulpille voi myös antaa lämpöä jos siula on jokin lämpöpuhallin mikä kuumentaa niitä yli kädenlämpöiseksi tai uuni nikäytä sitä la kierrä nopee paikoillee jakokeile heti mulla autto.
Re: XV 535 ei käynnistyi
Kiitos tiedoista,
akku oli vielä eilen ihan täysi, eli siitä olen sentään ymmärtänyt pitää huolta.
Nyt sitten pitää se toinen tulppa etsiä - pitäisikö sen siis olla samassa paikassa mutta toisella puolella pyörää?
Kaasua annoin, joten yritän ilman uudestaan. Mutta kyllä tulppa no 1 näytti siltä, että olisi jo aika vaihtaa.
Tulpista vielä sen verran, että katselin niitä ja niiden hintoja eilen netistä, niin halvemmat maksavat vähän alle 5 € ja kalliimmat yli 20€.
Onko noilla oikeasti joku olennainen laatuero, vai ovatko halvemmat käytännössä yhtä hyviä?
akku oli vielä eilen ihan täysi, eli siitä olen sentään ymmärtänyt pitää huolta.
Nyt sitten pitää se toinen tulppa etsiä - pitäisikö sen siis olla samassa paikassa mutta toisella puolella pyörää?
Kaasua annoin, joten yritän ilman uudestaan. Mutta kyllä tulppa no 1 näytti siltä, että olisi jo aika vaihtaa.
Tulpista vielä sen verran, että katselin niitä ja niiden hintoja eilen netistä, niin halvemmat maksavat vähän alle 5 € ja kalliimmat yli 20€.
Onko noilla oikeasti joku olennainen laatuero, vai ovatko halvemmat käytännössä yhtä hyviä?
-
- Viestit: 114
- Liittynyt: 06 Heinä 2009 18:48
- Moottoripyörä: Yamaha XT1200Z Super Tenere 2014
Re: XV 535 ei käynnisty
Terve !
Emännän 535: ssa viimekeväänä kanssa samoja oireita.
Kasteli helposti tulpat ja jos sattukin lähteen käyntiin , niin kävi aluksi vain toisella pytyllä.
Vaihdoin ND:n iridium tulpat ja käyntiin lähtö parani totaalisesti. Samoin käynti oli myös tasasempaa ( ei räkinyt ).
Tuo iridium tulppa ei ole niin arka kastumaan ja ei ole niin ronkeli seoksesta kuin normitulppa.
Ehottomasti kannattaa kokeilla! Onko se merkki sitten NGK vai ND on makuasia.
t.Marko
Emännän 535: ssa viimekeväänä kanssa samoja oireita.
Kasteli helposti tulpat ja jos sattukin lähteen käyntiin , niin kävi aluksi vain toisella pytyllä.
Vaihdoin ND:n iridium tulpat ja käyntiin lähtö parani totaalisesti. Samoin käynti oli myös tasasempaa ( ei räkinyt ).
Tuo iridium tulppa ei ole niin arka kastumaan ja ei ole niin ronkeli seoksesta kuin normitulppa.
Ehottomasti kannattaa kokeilla! Onko se merkki sitten NGK vai ND on makuasia.
t.Marko
Re: XV 535 ei käynnisty
Kuvan Moottoripalvelussa sanoi myyjä minulle että iridiumtulpasta ei ole merkittävää hyötyä
tällaisissa moottoreissa ?! Tiedä sitten . Ostin tavalliset kun kaikki sai yhen iridiumtulpan hinnalla.
Uusi tulppa antaa helpommin kipinän oli sitten mitä laatua vain.
tällaisissa moottoreissa ?! Tiedä sitten . Ostin tavalliset kun kaikki sai yhen iridiumtulpan hinnalla.
Uusi tulppa antaa helpommin kipinän oli sitten mitä laatua vain.
Tämon vielä lekendaarisempaa !
Re: XV 535 ei käynnisty
tulpat: ne motonetin 3,20 € tulpat on oikein hyvät. niitä tarviit 2 kpl, siis 1/sylinteri - V2!, (miten muuten ajattelit sen kipinän sinne toiseen pyttyyn ulettuvan? )masu kirjoitti:Kiitos tiedoista,
akku oli vielä eilen ihan täysi, eli siitä olen sentään ymmärtänyt pitää huolta.
Nyt sitten pitää se toinen tulppa etsiä - pitäisikö sen siis olla samassa paikassa mutta toisella puolella pyörää?
Kaasua annoin, joten yritän ilman uudestaan. Mutta kyllä tulppa no 1 näytti siltä, että olisi jo aika vaihtaa.
Tulpista vielä sen verran, että katselin niitä ja niiden hintoja eilen netistä, niin halvemmat maksavat vähän alle 5 € ja kalliimmat yli 20€.
Onko noilla oikeasti joku olennainen laatuero, vai ovatko halvemmat käytännössä yhtä hyviä?
tulpat on sen kromihelan alla, takasylinterissä kaasukäden puolella, ja etusylinterissä kytkinkäden puolella. varo ettet riko kierteitä! etusylinterin tulpan vääntää helposti vinoon ja väärille kierteille kun se krominen 'ilmanputsarin koppa' on tiellä - irrota sekin tieltä pois (kiinnitys vain 2 ruuvia).
tulpat kestää sen 9 tkm, sitten kannattaa vaihtaa, ettei rupee meno tökkiin. tulpat kuluu käytössä niin että alkavat kovassa puristuksessa (isolla vaihteella vedättäessä) 'valskaamaan' läpi eikä tule enää kunnon kipinää; voivat silti olla aivan siistin näköiset. tulpat on 'kulutustavaraa'...
tästä bensan kestosta riittää tarinaa... ei vaikuta omien kokemusteni mukaan yhtään mitään käynnistymiseen...Timppi kirjoitti:.... Nykynen pensa on myös semmosta, että "vanhenee" muutamassa kuukaudessa, eikä sen jälkeen enää syty ihan niin hyvin. .......
oma 535 lähti laakista käyntiin pitkäperjantaina; oli seisonut tallissa puoli vuotta tavalliset 95-bensat tankissa - ryyppy päälle ja hetken starttaus, kaasuun ei kosketa, siinä se. ja sitten 270 km ajoo aurinkoisessa kevätsäässä...
kevätpärinöitä, Ludwig
Re: XV 535 ei käynnisty
Kiitos kaikille ohjeista.
Tietenkään en ole vähään aikaan mitään kirjoittanut, koska Virago starttas. Kylmää vielä vähän oli, mutta kohtahan sekin ongelma on muutamaksi kuukaudeksi ohi.
Tietenkään en ole vähään aikaan mitään kirjoittanut, koska Virago starttas. Kylmää vielä vähän oli, mutta kohtahan sekin ongelma on muutamaksi kuukaudeksi ohi.