Uusi jäsen kirjoittelee

Netiketin mukaista keskustelua mistä tahansa aiheesta.
Avatar
MAsi
Viestit: 109
Liittynyt: 22 Loka 2013 23:38
Moottoripyörä: Wild Star 1600
Oikea nimi: Markku Asikainen

Re: Uusi jäsen kirjoittelee

Viesti Kirjoittaja MAsi »

No joo, onhan tää Wille, aika traktori muihin Jammuihin verrattuna, mut onhan sillä kiva lötköttää. Mulla on melkein suora stonga ja melkoset sämpylät kahvoina (ottaa aluks peukalohankaan, mut jo tottunut siihen). Ajoasento on kun, Marlon Brandolla, enempi eteen nojaava. Kaikkeen tottuu, tänä kesänäkin on ajettu n.10:n tunnin legejä, välillä 250-900km, kun koukkasin Hollannin kokoontumiseen, Montenegron kautta. Meno on kun dieselillä ajais ilman turboa, silti mukavaa jytkettä.
ps. eihän ajokausi viellä ohi ole, tulin just Puumalasta kala ja sieni reissulta, n.650km.
Eikun hyvää ajokautta ruskassa. ;) :)

vapaaduunari
Viestit: 39
Liittynyt: 14 Touko 2017 17:54
Moottoripyörä: XV 1100 Virago 1993, Solifer Export 1962
Oikea nimi: Jyrki Nosa

Re: Uusi jäsen kirjoittelee

Viesti Kirjoittaja vapaaduunari »

Kiitos taas vastauksista!
Tuo jarruletkujen päivitys on tarkoitus tehdä talven aikana.
Ja olishan tuota ajokautta tosiaan vielä... Vaan kun ei ole kerinnyt hommata säänkestäviä varusteita vasta kun ajotakin.
Yrittäjänä vielä tahtoo olla aikakin vähissä. Kesällä, hyvillä ilmoilla, sen ajan ottaa taas väkisin;)
Nyt vielä tuli tilanne että tuo Virre meinataan ostaa melkein väkisin!
Tykkään pyörästä kyllä eli ei ole pakkomyynnissä. Ajatuksissa vaan elää ehkä matkapyörä, jopa Adventurepyörä.
Tai isompi Custom. Nämä customit kyllä miellyttää silmää eniten. Niistä Suzuki Intruder 1800. Anteeksi tuo tällä foorumilla...

vapaaduunari
Viestit: 39
Liittynyt: 14 Touko 2017 17:54
Moottoripyörä: XV 1100 Virago 1993, Solifer Export 1962
Oikea nimi: Jyrki Nosa

Re: Uusi jäsen kirjoittelee

Viesti Kirjoittaja vapaaduunari »

Näinkö se porukka hiljeni kun menin mainitsemaan tuon Intikan? ;)
Tuossa just "kylmätestiä" stongan kans tehneenä, odottelen uutta ajokautta. Nyt vaan tuo kelkkailukauteen valmistautuminen ottaa vallan kun pitäs hommata uus (turboahdettu) kulkine.

Avatar
MAsi
Viestit: 109
Liittynyt: 22 Loka 2013 23:38
Moottoripyörä: Wild Star 1600
Oikea nimi: Markku Asikainen

Re: Uusi jäsen kirjoittelee

Viesti Kirjoittaja MAsi »

Älähän hätäile, onhan kerholaisilla ollu jopa, kyykkypyöriä (HD). Mun näkemyksen mukaan voit, ylpeästi esiintyä vaikka Solifer kuskina. Tärkeintä on kannattaa, kerhon aatetta ja yhteishenkeä. Mopovalinnassa suosittelen kuitenkin Customia, sen rennomman fiiliksen tähden. Toki itse olen ajellut, astinlaudat hiekkaa kyntäen ja savi-sorapolkuja et hikinorot on valunnut vuolaasti selkärankaa pitkin, kalsareita kostuttaa. Pyörän kuutiosta viellä, ajotyyli on mun mielestä, tärkeämpi valintakriteeri mopon valintaan kun kuutiot. Mulle esim. sopii Willen hyvä vääntö, melkein vauhdista ja pykälästä riippumatta. (On ollu myös kierrosvinguttajia). Jos panit fillarin seisoo, vihjeeksi, älä jätä E-bensaa kaasariin, kuivattaa stefat, (parempi pienkone bensaa).
Hyviä hankikelejä ja ens ajokaudella tapaamisiin. :) :)

vapaaduunari
Viestit: 39
Liittynyt: 14 Touko 2017 17:54
Moottoripyörä: XV 1100 Virago 1993, Solifer Export 1962
Oikea nimi: Jyrki Nosa

Re: Uusi jäsen kirjoittelee

Viesti Kirjoittaja vapaaduunari »

Säilytysbensat on tuttuja ammatin puolesta, olen käyttänyt normibensan seassa Forten Moto Power I&II:ta. Ja tuossa mainitussa Soliferissa käytän vain valmista pienmoottoribensaa.
Pyörässä tykkään kanssa väännöstä jota Virressä toki on jo mukavasti. Ja tuo rento fiilinki... Jos sitä vain pysyis vielä tuossa nykysytkyttimessä :lol:

vapaaduunari
Viestit: 39
Liittynyt: 14 Touko 2017 17:54
Moottoripyörä: XV 1100 Virago 1993, Solifer Export 1962
Oikea nimi: Jyrki Nosa

Re: Uusi jäsen kirjoittelee

Viesti Kirjoittaja vapaaduunari »

Terve taas!
Viime viesteissä mainittu lumiurheiluväline tuli haettua, ei kuitenkaan turbolla. :?
Maininnan arvoisena pidän sitä että ajoasento siinä tuntuu hyvin kotoisalta. Syystä että on kovin lähellä oman Viragon asentoa.
Siinä ne yhtäläisyydet sitten olikin. Tai no, äijätunne kyllä syntyy molemmissa :lol:

Avatar
MAsi
Viestit: 109
Liittynyt: 22 Loka 2013 23:38
Moottoripyörä: Wild Star 1600
Oikea nimi: Markku Asikainen

Re: Uusi jäsen kirjoittelee

Viesti Kirjoittaja MAsi »

Moi, täähän alkaa näyttää kahdenkeskiseltä keskustelulta, mut toi lisäaine oli mulle uutta, OK. Täällä etelämpenä, ois ollu muutamia ajopäiväkelejä, mut mun Wille on tunkin päällä, kun kromaan runkoa (lavuaarin kromattu poistoputki halki ja jonkinverran sovitusta ja eikun liimalla runkoputkeen kiinni). Kajarit saa myös uudet "umpiot" ym. muuta rosterista väännettyä, sekä odottelen Riekkoniemeltä uutta Metzen valkosivu takakiakkoa. Pitäis viellä baanalle päästä. Hyvä kun on pärinää, jollain laitteella ;)
Käytiin äsken, katsomassa uusi Tuntematon ja oli muuten sikahyvä. On tullu nähtyä ne edellisetkin. :D

vapaaduunari
Viestit: 39
Liittynyt: 14 Touko 2017 17:54
Moottoripyörä: XV 1100 Virago 1993, Solifer Export 1962
Oikea nimi: Jyrki Nosa

Re: Uusi jäsen kirjoittelee

Viesti Kirjoittaja vapaaduunari »

Terkut lumen keskeltä! Kelkkailtu on pari reissua mutta on jo heitetty pailakka kyljelleen ja kuski hankeen... Ei henkilövahinkoja ja kuuluu touhuun. Mutta pyörän parantelu myös käynnissä eli uusi stonga ja raiserit hommattu. Samoin CTEK-ylläpitolaturi jolla latailen akkua noin kuukausittain. Teräspunosjarruletkut tulee myös ennen kevättä. Ehkä tankin ja etulokarin maalaus. Nyt kiiltävä musta, jos metallihohtoa tilalle tai jopa helmiäistä... :roll:
Kyllä mieli palais Virren ohjaksiin!

vapaaduunari
Viestit: 39
Liittynyt: 14 Touko 2017 17:54
Moottoripyörä: XV 1100 Virago 1993, Solifer Export 1962
Oikea nimi: Jyrki Nosa

Re: Uusi jäsen kirjoittelee

Viesti Kirjoittaja vapaaduunari »

Nyt sitte on raiserit, stonga lämpökahvoilla ja ne jarruletkut paikallaan. Pientä sähköjen siistimistä + muuta putsailua myös tehty. Ja pakkohan se oli konetta pyöräyttää...
Kyllä se raaka bensan haju yhdistettynä suorien putkien soundiin pienessä tallissa taisi aiheuttaa spontaanin siemennesteen purkauksen :) :D Toki pienen mutta laatu korvaa määrän.

viljo62
Viestit: 130
Liittynyt: 04 Maalis 2014 19:17
Moottoripyörä: Wild star 1600
Oikea nimi: ville (harri) myllynen

Re: Uusi jäsen kirjoittelee

Viesti Kirjoittaja viljo62 »

No niin, Oiva valinta tua 1100, ite ajoin moisella sen 9v ja 50t km ja olin tosi tyytyväinen siihen, no nälkä kasvoi ja vaihdoin 1600 wildstariin, ero on huima ainakin pyörän massivisen painontakia, (lähes) 100kg painavampi ko wirre ja huomattavasti laiskempi, mutta mukavan vakaa matkalla ja mutkissa, ei voi heitellä ninko wirree hih hih; Tuo Vesan mainitsema jarruletku vaihdos kandee kyllä huomioida, omassa wirressä muutos oli todella selvä jarrutehoon nähden.Ja sitten se aiemmin mainittu EAK -joutsa, kandee poiketa. jos kuvittelit osaavasi ajaa ni käy kuitenkin ninko mullekin eli en tienny näemmä mitään, Joskin jostain käsittämättömästä syystä 2 kerran jälkeen siirrettiin tarkkikselle. eli oppi ei ojaan vie! tv Tarkkiksen mörkö.
Ei väkivalta mitään ratkaise mutta lopettaahan se vittuilun.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Sana on (lähes) vapaa”