yahama vai hd pyörä

Netiketin mukaista keskustelua mistä tahansa aiheesta.
Rainer063
Viestit: 2
Liittynyt: 27 Huhti 2012 21:40

yahama vai hd pyörä

Viesti Kirjoittaja Rainer063 »

morjes pyöräilijät, talvi on pitkä ja pimeä, mutta kevät tulee sieltä hetken päästä ja ilo irti.
olin ajetullut vaihtaa jammuni xj 650sen hd pyörään, mutta jammu vei voiton, osia saa kohtuu hintaa
ja pyörästä saa rakennettua aika erikoisia jos haluaa. Nyt xj 650 soft GUSTOM, enkä vaihtaisi sitä pois.

piilofarkku
Viestit: 115
Liittynyt: 13 Helmi 2012 20:18
Moottoripyörä: BMW R1200GSA, Suzuki GS450S vm1986
Oikea nimi: Jani Mäkynen

Re: yahama vai hd pyörä

Viesti Kirjoittaja piilofarkku »

Kyl on mieles pyöriny itelläkin, et kun isoks kasvaa ni hooreen omistan... Mut Jammu pitää olla kans et jollain pääsee liikkeelle?! ;) :mrgreen:
Ei noi ameriikan ihmeet sen ihmeellisimpiä ole, kuin muutkaan. Tosin jotain magiikkaa niissä on ja leimautumista... Viime kesänä kun tultiin kaverin kaa alastaron nitrokisoista, ni oli puhallusratsia.
Draksul riitti puhallus, mut kaveri joutu selvittelee Harrikan papereita hetken aikaan... :twisted:
BMW R1200GSA
BMW R1200GS
Yamaha XVS1100 Custom
Suzuki GS450S

kossu
Viestit: 268
Liittynyt: 11 Helmi 2011 12:51
Moottoripyörä: Mitnaitti 1300 -08

Re: yahama vai hd pyörä

Viesti Kirjoittaja kossu »

Olin tossa syksyllä pikkasen hoodeehen vaihto kuumeessa,onneksi myytiin alta se vaihtoehto pois.... :D :D Entistä ei saannut myytyä niin siihen jäi...nyt voi huokaista kai helpotuksesta :mrgreen: :mrgreen: Ja saattaa olla jos yamaha perhe vielä kasvaa kun jätin tarjouksen XT,stä... :)

-anni-
Viestit: 44
Liittynyt: 04 Marras 2008 14:37
Yccf:n luottamustoimet: Sissybar-lehden taittaja 1/2015-
Moottoripyörä: H-D Pörri-Sportsteri 1200

Re: yahama vai hd pyörä

Viesti Kirjoittaja -anni- »

No, minä vaihdoin.
Haaveena on aina ollut tietyn tyylinen pyörä ja taitoa ei ollut rakentaa pikku viragosta sellasta, eikai sit tarpeeksi intoakaan...

Ja kun se tuli vastaan nettimotosta niin olin myyty ja niin oli kohta pyöräkin :) se oli just sellainen kuin olin haaveillu.
En ole koskaan ajatellu, et isona sit ostan hoodeen, mut nyt se vaan sattu olemaan sellainen. Enkä tunne olevani mikään HD-mimmi, moon motoristi ja ajan mun yccf motokamujen kanssa, ihan niinku ennekin :)
Ostin sitten sen verran uuden, että toivottavasti niitä "huolettomia" kilometrejä on edessä vielä niin kauan, kunnes karttuu taitoa tehdä jotain itse... Tai sit ostetaan taas uusi :)

Mutta hetkeäkään en ole katunut ostosta, se on just hyvä mulle!

-anni-

Avatar
stigupk
Viestit: 1020
Liittynyt: 08 Loka 2008 17:47

Re: yahama vai hd pyörä

Viesti Kirjoittaja stigupk »

Jokainenhan meistä toivottavasti ajelee omanlaisellaan pyörällä, joka sopii hänen tarkoituksiin. Siihen ei pitäisi olla muilla mitään sanomista.
Itselläni on tässä pari kustomia ollut ja olen kyllä sitä mieltä, ettei niiden ajo-ominaisuuksia juurikaan voi kehua. Kyllähän ne maantiellä ihan suhtkoht mukavia ovat, mutta ahtaimmissa paikoissa turhan kömpelöitä (liekö sitten vaan osaamattomuutta ;) )
Itsellä kevääksi ehkä pyörä vaihtuu, eikä tule enää kustomia. Niiden aika on nyt vaan osaltani ohi.

Jokainen ajelkoon millä haluaa ja nauttikoon siitä, mutta silti triket ovat mielestäni ajotaidottomille ja vammautuneille :?
-independent-

Avatar
morkul@
Viestit: 153
Liittynyt: 18 Touko 2011 18:10
Yccf:n luottamustoimet: Hallituksen varajäsen 2015
Lännen kuvernöörineuvoston varajäsen 2015
Moottoripyörä: Honda Magna
Oikea nimi: Kari Laukkanen

Re: yahama vai hd pyörä

Viesti Kirjoittaja morkul@ »

Jokainen kai ajaa sillä millä haluaa? Yks tykkää hd:stä toinen jammusta kolmas ja neljäs jostain muusta...kaikissa pyörissä on kuitenkin lähestulkoon sama ominaisuus: 2 pyörää ja moottori! Merkistä siis viis, jos itellä on kivaa! Ugh! Honda on puhunut! 8-)
V***tus on opintojen äiti!

Piitis
Viestit: 78
Liittynyt: 09 Helmi 2012 17:41
Moottoripyörä: XVS650 Dragstar

Re: yahama vai hd pyörä

Viesti Kirjoittaja Piitis »

Juuri tästä huolettomuus tekijästä päädyin jammuun, vaikka HD:ssä on se jokin maaginen juttu mitä en osaa selittää. Itselläni tuo aika ajelulle on jokseenkin vähissä, niin on se kiva lähteä ajelemaan niin että ei tarvitse aina jotain ropata. Kaverilla kävi niin että katseli ja harkitsi pitkään XVS1100 mutta päätyi kuitenkin HD:n omistajaksi ja sanoikin että kehtaa silti ajella samassa letkassa jammuun kanssa, vaikka onkin HD-mies ;D

Itse kuolasin kyllä 650dragstaria jo 10vuotta, eli siitä asti kun kyseinen kaunotar ensikerran silmään osui. Enkä ole päätöstä katunut, vaikka välillä tulee selattua niitä HD myynti ilmoituksiakin. Seuraava pyörä tulee olemaan myös jokin jammuun customi. Tällähetkellä lähinnä mielessä warrior tai isompi xvs vaikka tuokin hyvin jaksaa tällaista 100kg ukkoa viedä.
- xvs 650 dragstar -99
- samurai 110cc -08 (saunan lämmitys mopo)
- 150cc kiinanihme... toimii vaan vuodesta toiseen ilman mitään vikoja. (mökkilelu / saunanlämmityslaite)
- 110cc kiinan mönkkäri (pojan mökkimönkkäri jolla iskäkin välillä kurvailee)

Avatar
1527
Viestit: 382
Liittynyt: 10 Loka 2008 21:44
Moottoripyörä: yamaha xv 1100

Re: yahama vai hd pyörä

Viesti Kirjoittaja 1527 »

Niin kyllähän asia on niin notta, minkäalaasia viiliksiä haluaa mopoolusta. HD mopottimien liiallisen " arvostuksen " seurauksena on että hinnoissa ja saatavuudessa on ylikorastusta.
Itte kävin KUALAAMAS Viktoria. Myyjän ilimoottaman välirahan jäläkehen suuni kuivas välittömästi.

Toiset ostavat valamihin mopottimen, ajamista varten.
Toiset vain ruuvaa ja rakentaa ja ajavat vähemmän.
Yks tykkää emännästä ja toinen tyttärestä.
M Y S L I

Avatar
virago750
Viestit: 166
Liittynyt: 09 Loka 2008 09:37
Moottoripyörä: xv750 Virago

Re: yahama vai hd pyörä

Viesti Kirjoittaja virago750 »

LK kirjoitti:
niin on se kiva lähteä ajelemaan niin että ei tarvitse aina jotain ropata
Kyllä se on ns urbaani legenda että HooDeet olis aina rikki. Jos ilkeästi sanoisin niin voisin sanoa että kateellisten panettelua mutta enpä taida sanoa ;)
Tiukassa on tosiaan käsitys, että HD on epäluotettava pyörä. Käsitys kaiketi syntynyt siitä, että ajossa on vielä vuosikymmeniä vanhoja HD:ta ja niissä on saattanut laitettavaa ollakin. HD:n omistajissa saattaa olla myös enemmän ropauksesta kiinnostuneita, Jammut enemmän vakiomopoja tai "osta ja asenna"- osilla somistettuja. Itse arvostan ropaajia ja sen puolen taitajia, itsellä ei tuota taitoa hirveästi ole.

piilofarkku
Viestit: 115
Liittynyt: 13 Helmi 2012 20:18
Moottoripyörä: BMW R1200GSA, Suzuki GS450S vm1986
Oikea nimi: Jani Mäkynen

Re: yahama vai hd pyörä

Viesti Kirjoittaja piilofarkku »

Kateelliset haukkuvat tippakannuksi, puolivalmisteeksi, ties mitä... Mut totuus on et mikä vaan hajoo joskus kun vanhaks ehtii, jopa RollsRoyce!!! :D
Hatunnosto kavereille jotka pienehköllä harrastebudjetilla pitävät Rautapäitäkin vielä liikenteessä! 8-)
BMW R1200GSA
BMW R1200GS
Yamaha XVS1100 Custom
Suzuki GS450S

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Sana on (lähes) vapaa”