Niin se on nyt sitten totta...........
-
- Viestit: 308
- Liittynyt: 08 Heinä 2010 15:42
- Yccf:n luottamustoimet: Länsi-Suomen kuvernöörineuvoston jäsen 2010-2012
Länsi-Suomen kuvernöörineuvoston varajäsen 2012-2013
Hallituksen jäsen 2012
Länsi-Suomen varakuvernööri 2013-2014
Länsi-Suomen kuvernöörineuvoston varajäsen 2017-18 - Moottoripyörä: 1100 DS Classic
- Oikea nimi: Kari Suominen
Re: Niin se on nyt sitten totta...........
No niinhän se on, että vaikeeta tulee olemaan mittaukset tuolla tien päällä, jossei niitä kierroksii nää mistään! Ja ei muuten tuolla Humppilassakaan mulla oo matkassa muuta ku se mökämittari, mutta näkeepähän ny silläkin jotain (eli ei yhtään mitään virallista, ellei sit pyörässä oo sitä rundimittarii)
Kari
Kari
Interdum duris interpone gaudia curis
(Riemuitse joskus ankarien huolien välillä)
(Riemuitse joskus ankarien huolien välillä)
Re: Niin se on nyt sitten totta...........
Niin, enpä hoksannut, ettei sitä varvikelloa kaikissa malleissa olekaan...totta!! mistäpäs näkeeZami68 kirjoitti:No juurikin näinhän se menee, mutta edelleen...mistä mittaaja näkee sen kierrosluvun?
Ei ainakaan mun willestä yhtään mistään....korvakuulolta ei onnistu kierrosluvun asetus 3000rpm joka mulla tyyppikilvessä.Eli mittarin vaatii tähänkin ensin.
(mulla valitettavasti näkee ja varmasti ylittyy...nimim.putkien vaihto tilattu )
Re: Niin se on nyt sitten totta...........
Taisi jossain olla maininta, että mittaus tehdään puolessa välissä moottorin kierrosaluetta. Jos nuo kilvessä ilmoitetut kierrokset on puolet koneen maksimikierroksista, niin nehän löytyy käyttämällä kaasupohjassa ja palauttamalla se puoleen väliin, josta mittaus..JVi kirjoitti:Niin, enpä hoksannut, ettei sitä varvikelloa kaikissa malleissa olekaan...totta!! mistäpäs näkee
- JussiN.
- Viestit: 1359
- Liittynyt: 16 Maalis 2009 14:32
- Yccf:n luottamustoimet: Länsi-Suomen kuvernöörineuvoston jäsen 2010 - 2013 Länsi-Suomen varakuvernööri 2011 - 2013 YCCC 0026 FINLänsi-Suomen kuvernööri 2015-2017 Sissybar päätoimittaja 2022 -
- Moottoripyörä: Royal Star XVZ vm -96
- Oikea nimi: Nummelin, Juha Nummelin
Re: Niin se on nyt sitten totta...........
Kierroksina ei käytetä puolia koneen maksimikierroksista vaan maksimitehon kierroksista. Ainakin jos meidän on luottamista maanantaiseen radio ohjelmaan.Tuukka kirjoitti:Taisi jossain olla maininta, että mittaus tehdään puolessa välissä moottorin kierrosaluetta. Jos nuo kilvessä ilmoitetut kierrokset on puolet koneen maksimikierroksista, niin nehän löytyy käyttämällä kaasupohjassa ja palauttamalla se puoleen väliin, josta mittaus..JVi kirjoitti:Niin, enpä hoksannut, ettei sitä varvikelloa kaikissa malleissa olekaan...totta!! mistäpäs näkee
Terveisin
JussiN.
Lännen varakuvernööri 2022 -
Sissybar päätoimittaja 2022 -
Sissybar päätoimittaja 2022 -
Re: Niin se on nyt sitten totta...........
Eikös tuo kuuluminen ole turvallisuustekijä, että motoristit huomioitaisiin paremmin liikenteessä? Toki tiedän että ärsyttää monia varsinkin öiseen aikaan, ainakin vanhempieni naapurissa kun asuu entinen motoristi jota ottaa nykyään kaikkien mopojen ja moottoripyörien äänet päähän (ei enää omaa pyörää) ja jaksaa valittaa jokaiselle parkkipaikalle eksyneelle moottoripyöräilijälle, jotta pitäisi työntää ne pyörät 100m päähän ennen käynnistämistä, kun häntä häiritsee niiden aiheuttama meteli. (tämä samainen mies on kyllä aina valittanut ihan kaikesta ja saanut usein kaikkien naapureiden vihat niskaansa)
Entisen asuntoni naapuriparkkipaikalla kävi usein viikonloppuisin yöllä ukko huudattamassa möhköä kännispäissään. tämähän on jo selkeää häirintää, jollaista en hyväksy itse alkuunkaan.
Toivottavasti tässä nyt pysytään virkavallankin puolesta siinä, että puututaan vain todella törkeisiin tapauksiin, eikä häiritä kunnollisia harrastajia. Muhkeat äänet kuuluvat custom pyöriin. ei siitä mihinkään pääse...
Entisen asuntoni naapuriparkkipaikalla kävi usein viikonloppuisin yöllä ukko huudattamassa möhköä kännispäissään. tämähän on jo selkeää häirintää, jollaista en hyväksy itse alkuunkaan.
Toivottavasti tässä nyt pysytään virkavallankin puolesta siinä, että puututaan vain todella törkeisiin tapauksiin, eikä häiritä kunnollisia harrastajia. Muhkeat äänet kuuluvat custom pyöriin. ei siitä mihinkään pääse...
- xvs 650 dragstar -99
- samurai 110cc -08 (saunan lämmitys mopo)
- 150cc kiinanihme... toimii vaan vuodesta toiseen ilman mitään vikoja. (mökkilelu / saunanlämmityslaite)
- 110cc kiinan mönkkäri (pojan mökkimönkkäri jolla iskäkin välillä kurvailee)
- samurai 110cc -08 (saunan lämmitys mopo)
- 150cc kiinanihme... toimii vaan vuodesta toiseen ilman mitään vikoja. (mökkilelu / saunanlämmityslaite)
- 110cc kiinan mönkkäri (pojan mökkimönkkäri jolla iskäkin välillä kurvailee)
- Rampo
- Viestit: 166
- Liittynyt: 04 Heinä 2009 00:39
- Moottoripyörä: Yamaha XV1600A Wild Star -01 ja Yamaha XV535 Virago DeLuxe -00
Re: Niin se on nyt sitten totta...........
Kuuntelin tuota Ouzon antamaa linkkiä radion Moottoripyöräillasta http://areena-beta.yle.fi/ng/areena/radio/1499174
ja kohdasta 24:08 alkaen on puheena juuri nämä meluasiat, joista Kotkan Marakin tuossa on maininnut:
(ei siis rekisteröinnin mukaan) ja vasta 17.06.2003 jälkeen käyttöönotetuille dB-raja menee runkotarran mukaan ja lisäksi pitää olla
putkille se e-hyväksyntä.
No tämähän meinaa sitä, että mun Wille menee 'reilusti' arvojen sisään, kun Jämsän Karin 'epävirallisessa mittauksessa' Humppilassa
(kiitokset vielä Karille) runkotarran (91 db/3000 rpm) mukaisesti mitattuna tuli 101 dB ja Trafin ohjeiden mukaan mittaus pitäisi
tehdä puolilla huipputehon kierrosluvusta, joka Willellä on n. 62.6 hp (46.7 kW) @ 4,000 rpm eli siis pitää mitata 2000 rpm :llä ja
oletettavasti nuo lukemat ovat silloin vielä jonkun verran pienemmät.
ja kohdasta 24:08 alkaen on puheena juuri nämä meluasiat, joista Kotkan Marakin tuossa on maininnut:
Siinä Trafin edustaja selvästi sanoo, että dB-rajat vanhemmille pyörille on nuo Maran mainitsemat luvut käyttöönottoajan mukaanKotkan Mara kirjoitti:Ennen 1.1.1992 rekisteröity 106 dB
1.1.1992 -- 17.06.2003 103 dB
17.06.2003 jälkeen rekisteröidyt katalysaattori ja e merkityt putket ??? dB ( en muista )
Näin ilmoitti eilennä ratiossa viranomainen.
Mara
(ei siis rekisteröinnin mukaan) ja vasta 17.06.2003 jälkeen käyttöönotetuille dB-raja menee runkotarran mukaan ja lisäksi pitää olla
putkille se e-hyväksyntä.
No tämähän meinaa sitä, että mun Wille menee 'reilusti' arvojen sisään, kun Jämsän Karin 'epävirallisessa mittauksessa' Humppilassa
(kiitokset vielä Karille) runkotarran (91 db/3000 rpm) mukaisesti mitattuna tuli 101 dB ja Trafin ohjeiden mukaan mittaus pitäisi
tehdä puolilla huipputehon kierrosluvusta, joka Willellä on n. 62.6 hp (46.7 kW) @ 4,000 rpm eli siis pitää mitata 2000 rpm :llä ja
oletettavasti nuo lukemat ovat silloin vielä jonkun verran pienemmät.
"Mies menee ja mies tulee ja mies vastaa itse kulkemisistansa" -Koskela
Re: Niin se on nyt sitten totta...........
No mutta!
Eikö se ole hyvä asia että saahaan tuota melu saastetta pois.. mieko luulen että samanlaista noilla mopoilla on ajjaa vaikka niissä oliski hiljasempi ääni..
Ei tarvis tunkkee niitä tuppoja korhviin ainakhaan sen tähen että tärykalvot hajjoo ko väänttä tupista..
/Kid...
Eikö se ole hyvä asia että saahaan tuota melu saastetta pois.. mieko luulen että samanlaista noilla mopoilla on ajjaa vaikka niissä oliski hiljasempi ääni..
Ei tarvis tunkkee niitä tuppoja korhviin ainakhaan sen tähen että tärykalvot hajjoo ko väänttä tupista..
/Kid...
Jos mie pyörähän, niin mie lähen kothiin. ©
Re: Niin se on nyt sitten totta...........
MIKSI vaihtaa mokaputket ja ajaa itse tampaxit korvissa?????Kideon kirjoitti:No mutta!
Eikö se ole hyvä asia että saahaan tuota melu saastetta pois.. mieko luulen että samanlaista noilla mopoilla on ajjaa vaikka niissä oliski hiljasempi ääni..
Ei tarvis tunkkee niitä tuppoja korhviin ainakhaan sen tähen että tärykalvot hajjoo ko väänttä tupista..
/Kid...
Omassa pyorassa itse vaimennetut mokaputket, 100db. Olivat 500E halvemmat kuin orgit.
neville
- ouzo
- Viestit: 145
- Liittynyt: 19 Joulu 2008 22:19
- Moottoripyörä: Yamaha - XVZ 1300 Royal Star Venture -99
Re: Niin se on nyt sitten totta...........
Tää nyt on sama juttu kun se kamala E95 bensa.Kauhee haloo tyhjästä.Ei näistä meiän singereistä lähe mitään karmeita papatuksia niin että niitä joku rupee mittaamaan.Ne mökäputket on kuitenkin niin pienellä osalla motoristeja et voisin lyödä vetoja et yksikään YCCF jäsen ei tule saamaan sakkoa/konttorilla käyntiä koko kautena ko.asiasta.Ja jos sattuu ajaa partion ohi sellasilla änkkäreillä joista lähtee pään irti repivä meteli niin kyllä ne jo olis sen muutenki ratsannu.Ainakin mielen kiinnosta... Eihän noita öidemme uljaita vartioita muutenkaan näy missään kun määrärahoja niiltä ottavat pois koko ajan niin....en olis huolissani.
Re: Niin se on nyt sitten totta...........
Kieltämättä vähän kyllä pieni pelko on persiissä kun tuolla ajelee. Kai se on ohimenevää.
Itsellä -00 dragstar eli putkien ei tarvi olla e-hyväksytyt mutta nuo desibelit.. Eli 103 saa olla ja kytät antaa vielä "hyvää" 5db eli 108 ei saa ylittyä. Paha mennä sanomaan ylittyykö. V&h:t on kiinni ja eukolle juuri sanoin että jos putket lähtee lähtee myös pyörä ja tilalle tulee r1200gs. Sen jälkeen ajellaankin vain metsissä muilta piilossa.
Ug! Olen avautunut..
Itsellä -00 dragstar eli putkien ei tarvi olla e-hyväksytyt mutta nuo desibelit.. Eli 103 saa olla ja kytät antaa vielä "hyvää" 5db eli 108 ei saa ylittyä. Paha mennä sanomaan ylittyykö. V&h:t on kiinni ja eukolle juuri sanoin että jos putket lähtee lähtee myös pyörä ja tilalle tulee r1200gs. Sen jälkeen ajellaankin vain metsissä muilta piilossa.
Ug! Olen avautunut..