Legendan synty

Netiketin mukaista keskustelua mistä tahansa aiheesta.
Avatar
Kideon
Viestit: 263
Liittynyt: 09 Loka 2008 00:03
Moottoripyörä: Bmw R 1200 RT

Legendan synty

Viesti Kirjoittaja Kideon »

Erään legendan synty
________________________________________
Paljonhan sitä kerrotaan tarinoita siitä, miten Harley Davidson moottoripyörät ovat saaneet alkunsa, mutta harva tietää asian todellisen taustan.
Mutta nyt asiaan tuo selvyyden Wappusanomien gonzojournalisti Josip Hutikoff, joka suoritti tukimuksia erilaisissa arkistoissa, kapakoissa ja salaperäisissä paikoissa.
Seuraava juttu on koottu Hutikoffin jälkeenjääneistä papereista jotka löydettiin miehen kantakapakan vessassta, kaksi viikkoa hänen salaperäisen katoamisensa jälkeen.

Kylillä tosin huhutaan että Hutikoff olisi järkyttynyt tutkimustuloksestaan niin paljon että on ruvennut raivoraittiiksi ja muuttanut Armeniaan.
Hutikoffin tutkimusten mukaan maailman ensimmäinen moottoripyörä valmistettiin Tsekkoslovakiassa, ja sen rakensivat kuuluisat moottoripyöräinsinöörit Janosek ja Wanderer. Moottori oli kaksisylinterinen, kaksitahtinen ja erittäjäin luotettava ja nopsakulkuinen. Tällä loistokkaalla ajoneuvolla herrat insinöörit ajelivat pitkin poikin Eurooppaa kunnes saapuivat vanhaan Baijerin kuningaskuntaan. Siellä he kävivät pitkän ja kostean neuvottelun kolmen herrasmiehen kanssa jotka olivat erittäin kiinnostuneita tsekkien voimapyörästä ja halusivat rakentaa itselleen samanlaisen rautaratsun.
Kyseiset herrat ja insinöörit suunnittelivat kaksi vuorokautta uutta pyörää baijerilaisoluen ja kirschwasserin avulla ja saivat aikaan laitteen jolle piti antaa nimi baijerilaisherrojen nimien alkukirjanten mukaan jotka olivat B, M ja W.

Mutta kuinka ollakaan, Janosek ja Wandererer päättivät kesken suunnittelun suunnistaa takaisin kotiin juomaan kunnon tsekkiolutta ja herrat B, M ja W saivat tehdä ajokkinsa aivan keskenään. Mutta he olivat hukanneet juovuspäissään alkuperäiset piirustukset, ja heille tuli suuri erimielisyys siitä miten päin sylinterit oikein sijoitetaan.
Pitkän neuvottelun jälkeen he tulivat siihen tulokseen, että kaksi sylinteriä tuli sijoittaa siten, että ne sojottivat sivulle päin, toinen oikealle ja toinen vasemmalle, jolloin ne samalla lämmittäisivät jalkoja ja vian ilmaantuessa korjaus olisi helppoa.

Testiajo suuntautui Alpeille lähelle Italian rajaa, ja kaikki meni hyvin kunnes pyörä luiskahti jäätiköllä ensin oikealle ja sitten vasemmalle kyljelleen ja molemmat sylinterit vääntyvät sojottamaan hassusti ylöspäin sivulle.
Tätä ihmetteli suuresti kuuluisa italialainen moottori-insinööri Mopo Jussi, joka päätti heti oitis rakentaa itselleen samanlaisen kulkupelin arvellen sen sopivan hyvin rannoilla ja alppiteillä kurvailuun. Heti kun hän sai oman ajokkinsa valmiiksi, hän lähti ajelemaan Ranskaan päin ja päätyi lopulta Bretagneen josta meni laivalla Englantiin. Brittein saarilla alkoi heti oitis hurja moottoripyöräinnostus, joka jatkuu vieläkin. Mm. herrat British, Shit ja Assembly sekä Vincent, Ariel ja Norton päättivät rakentaa omat mallinsa.
Moottorien pärinä ja pauke kuuluivat aina suuren veden toiselle puolelle, josta suuret päälliköt lähettivät mahtavat poppamiehet Harleyn ja Davidsonin ottamaan selvää mistä moinen meteli ja savumerkit tulivat. Meteli oli niin suuri että se pelotti suurta Manitoutakin.
Taikaukot H ja D saapuivat suurella sotakanootilla brittein saarille ja alkoivat ottaa selvää mitä oikein oli tekeillä. Aikansa asioita tutkittuaan, ja monen wiskipullon jälkeen H ja D tulivat siihen tulokseen, että suuret valkoiset inssipoppamiehet ovat keksineet pyörillä liikkuvan hevosen jonka nimi oli moottoripyörä


Melottuaan läpi hirveiden myrskyjen ja käytyään tapaamassa kuuluisia Irlantilaisia tietäjiä he saapuivat takaisin Amerikkaan, missä nopsajalkaiset mustangit kiidättivät hedät Milwaukeehen, jossa suuret päälliköt pitivät powwowta. Kerrottuaan ihmeellisestä konevoimalla kulkevasta mustangista päälliköille he saivat mahtikäskyn rakentaa samanlaisen rautamustangin joka pärisee ja paukkuu ja kulkee itsestään.
Aikansa töitä tehtyään poppamiehet Harley ja Davidson saivat valmiiksi laitteen joka jollain tavalla muistutti moottoripyörää. Iänikuinen sylinterijuttu ratkaistiin tällä kertaa sijoittamalla sylinterit V-muotoon koska suuret päälliköt halusivat lämmitellä pallejaan takasylinterin lämmössä.
Samoin Manitoun mahtikäskyllä määrättiin ettei Harleyn ja Davidsonin valmistamaan rautamustangiin saanut muovia laittaa, eikä mallia saa uusia kuin 25 vuoden välein ja silloinkin vain suuren Manitoun luvalla.

Edellä oleva lainattu jostain Googlen syövereistä....
:D
Jos mie pyörähän, niin mie lähen kothiin. ©

Palaa sivulle “Sana on (lähes) vapaa”