tarina yamaha-kauppiaasta

Netiketin mukaista keskustelua mistä tahansa aiheesta.
Avatar
wildliberty
Viestit: 86
Liittynyt: 12 Tammi 2009 18:20
Moottoripyörä: wildstar vm.2003

tarina yamaha-kauppiaasta

Viesti Kirjoittaja wildliberty »

:ugeek: Tilastot kertovat moottoripyörämyynnin vähentyneen 31% viime vuonna.Eli pudotus on ollut huimaa ja kauppiaat ovat joutuneet tappelemaan oman olemassaolonsa puolesta kynsin hampain.Vai ovatko?Tarinani kertoo ystävästäni,joka joskus nuoruudessaan oli ollut innokas moottoripyöräilijä.Siihen aikaan moottoripyörällä hoidettiin niin kauppa-asiat kuin riiureissutkin lähes kesät talvet.Niinpä ystävänikin onnistui hankkimaan itselleen oman elämänsulostuttajansa ja perhe tuli perustettua ja pyöräily vaihtui kiireiseksi työelämäksi.Sittemmin jo reiluna viiskymppisenä kun lapsetkin oli jo aikuisiässä alkoi kiinnostus moottoripyöräilyä kohtaan jälleen kohota ja niinpä ystäväni hankki vaimon vastusteluista huolimatta ajokikseen virago 535.Nyt olisi aikaa , kun oma yritys oli saatu pyörimään ja poikakin oli mukana firmassa,ajella vieläpä kun oli hankkiutunut osaaikaeläkkeellekin.Kului muutamia vuosia ajellessa viragolla ja sitten kun hieman kaadoin bensaa jo valmiiksi kuiviin sytykkeisiin,niin innostus isommasta pyörästä sai ystäväni mielessä vallan.Aikansa tiirailtuaan käytettyjä myynnissäolevia dragstareja ystäväni huomasi yamahalta tulleen uuden 950ccm mallin johon syttyi innostus.Aikansa pähkäiltyään hän sai eräänä syksyisenä päivänä kimmokkeen astua paikallisen yamaha-diilerin uudenuutukaiseen liikkeeseen.Vastassa liikkeessä oli nuori pojankloppi,jolta ystävänitiedusteli uudesta pyörämallista.Ystäväni ,joka tapansa mukaan oli pukeutunut työvaatteisiin ja pipoon,sai vain yhdentekevän kommentin kääntyä johtajan puoleen.Ystäväni siirtyi klopin osoittamaan suuntaan kohti suurta päällikköä.Suurella päälliköllä oli kuitenkin kiire hoitaa joitain muita kiireisempiä asioita,mutta ehti kuitenkin kysymään,että mitä olis asiana.Ystäväni esitti,että olis kiinnostunut uudesta pyörämallista ihan ostotarkoituksessa ja haluaisi joitain lisätietoja.Suuri päällikkö oli kuitenkin liian kiireinen juuri sillä hetkellä juttulemaan pipopäisen ja työvaatteisen ystäväni kanssa,mutta kysyi kuitenkin nimeä ja puhelinnumeroa,että voi ottaa yhteyttä paremmalla aikaa.Ystäväni antoi tiedot ja poistui liikkeestä,jonne jäivät suuri päällikkö ja hänen asioista tietämätön myyjänsä ihan kahdestaan hoitelemaan kiireisiä asioitaan.Varmaan ne kiireet ovat kovia kun tähän päivään mennessä ei yhteydenottoa ole tullut vai oliko väärin mennä liikkeeseen työkamppeissa ostamaan uutta moottoripyörää käteisellä ja ilman vaihtopyörää?Ja Tapsa Rautavaaran sanoin:"Tämä tarina on tosi". :oops:

Satu
Viestit: 131
Liittynyt: 12 Touko 2009 19:34
Moottoripyörä: 535 Virago "James"

Re: tarina yamaha-kauppiaasta

Viesti Kirjoittaja Satu »

Tälläistä "syrjintää" saa havaita muuallakin. Vaatteet ja sukupuoli vaikuttavat palvelualttiuteen heikentävästi liian usein. Etsin jotakin ajokampetta liikkestä jossa oli mopottimia ja ryökköjä isännän ollessa mukana. Miesmyyjä hyökäsi isännän luo ja ei miuhun luonut katsettaan ennekuin isäntä sanoi että minä oon palvelua vailla vaikka samanaikaiseti roikun vaatetelineessä. Maatalouskaupoissa tähän törmään myös, asenne on sellainen että sä oot nainen ja ethän sä voi tietää mitään esim. kasvinsuojeluaineista tai muista vastaavista. Hermostuttaa välillä :evil: .
Sisulla etanakin arkkiin pääsi

Jute
Viestit: 194
Liittynyt: 08 Loka 2008 09:47
Yccf:n luottamustoimet: Länsi-Suomen kuvernööri 2007-2009
Moottoripyörä: XV 1600 Wildstar -00
Oikea nimi: Juha Pihkanen

Re: tarina yamaha-kauppiaasta

Viesti Kirjoittaja Jute »

Vastaavia tapauksia löytyy varmaankin jokaiselta, itse olin aikeissa vaihtaa taksini uuteen ja painelin työvaatteissa Tamperelaiseen pösö-kauppaan. Aikani kierrellessä ja renkaita potkiessa tulin siihen tulokseen, ettei myyjiä kiinnostanut autojen myyminen :roll: , koska vaatteistani ainakin näki, että taksin puikoissa ollaan. Lopuksi lähdin liikkeestä pihalle, kenenkään kysymättä minulta mitään, enkä sen jälkeen ole pösöön päin autokaupoissa vilkaissutkaan, voi olla jopa hyväkin asia... :lol:

Tampereen yamaha-centeristä olisi parikin juttua kerrottavana, mutta antaa olla, huollan pyörän itse niin pitälle kuin mahdollista, ja onhan meillä "rantatien huolto", jossa Vesa kyllä auttaa tarvittaessa. Ja hommat tulee tehtyä, on meinaan niin monta työnjohtajaa vieressä seuraamassa... :D

Avatar
tyrwää
Viestit: 388
Liittynyt: 08 Loka 2008 09:05
Moottoripyörä: Yamaha Virago 750 vm.96. mopoilua v. 1968
Oikea nimi: jokke mäkinen

Re: tarina yamaha-kauppiaasta

Viesti Kirjoittaja tyrwää »

ei mulla o mitään "pahhaa" sanottavaa, kun en o asioinu muualla ku mp rehaxilla vammalasa, ja se seppo kauppias on ni ahne tekkeen kauppaa, ettei pihasta tahro pois päästä. eli palvelu pellaa :mrgreen:
ja tää meiän levorannan autoliike.. sehä vasta innokas o vaihtaan ja myymään pirssejä ;) ja jos siä saat huanon palvelun ni tu sannoon mulle. mää tunnen sen päälikö hyvi. jo 50-l leikittiin samalla hiakkalooralla, autoilla :mrgreen:
tää ny meni mainoksen pualelle, muttei mulla o provikkapiikkiä kummasaka.
ni ja täälä landella o totuttu paskasiin haalarimiehii ja naisii, joten joka kupe o potentiaalinen ostaja :) tietää kokemuksesta mä :mrgreen:
messuilla tavataa :D aa, pee, see, ree...
annoin pikkurillin, mutta piru vei koko miehen

Avatar
wildliberty
Viestit: 86
Liittynyt: 12 Tammi 2009 18:20
Moottoripyörä: wildstar vm.2003

Re: tarina yamaha-kauppiaasta

Viesti Kirjoittaja wildliberty »

:ugeek: Monet ovat kyselleet asian tiimoilta kaikenlaista ja ihan selvennyksen vuoksi kerron,että jutussa olevat asiat ovat todellakin faktaa ja tapahtunut viime syyspuolella Kokkolassa paikallisessa yamaha-liikkeessä.Huonoista huoltokokemuksista sen verran,että tämä samainen liike tiedustellessani määräaikaishuoltoa willelle ilmoitti ettei tee niin isoja hommia vaan ainoastaan olis öljyt vaihtanut.Liike suositteli pietarsaaresta huoltoa tunnetusta liikkeestä.Sainkin ajan,mutta kokemukset osoittautuivat pettymykseksi.Toivottavasti maahantuoja ottais näistä asioista vaarin ja tsekkailis kenelle antaa myynti-ja huoltosopimuksia.

Avatar
Zer0 the Her0
Viestit: 885
Liittynyt: 25 Loka 2008 15:28
Yccf:n luottamustoimet: Itä-Suomen kuvernööri 2009-2011
Idän tiedottaja 2011-
EAK-tiimin jäsen 2014-
Moottoripyörä: Kawasaki VN 1700 Classic Tourer -10

Re: tarina yamaha-kauppiaasta

Viesti Kirjoittaja Zer0 the Her0 »

wildliberty kirjoitti:Toivottavasti maahantuoja ottais näistä asioista vaarin ja tsekkailis kenelle antaa myynti-ja huoltosopimuksia.
Niin, jos ihmiset ymmärtäisivät niistä antaa asiallista palautetta maahantuojan suuntaan. Onneksi omalla kohdallani ei ole ollut moisia ongelmia, vaan homma on pelannut paikallisten liikkeiden kanssa oikein mainiosti. Tosin erään eteläsuomalaisen mp-messukaupungin myrskyävän nimen omaavan liikkeen palvelualttiudesta (tai pikemminkin sen puutteesta) voisin käydä länkyttämään, mutta olkoon. Tosin enpä aio siellä enää koskaan asioidakaan....
"Olen tunteellinen kuin raskaana oleva nainen." Vastarakastunut alamäkihyppääjä Toni Nieminen (Me Naiset 4/2014)

1397
Viestit: 41
Liittynyt: 13 Loka 2008 13:42
Yccf:n luottamustoimet: Sissybar-lehden toimitussihteeri 2010-2011
Moottoripyörä: Virago 535

Re: tarina yamaha-kauppiaasta

Viesti Kirjoittaja 1397 »

Käytettyjen autojen kaupassa kiinnostuin omin päin yhdestä Mercedeksestä vähän enemmänkin ja olin todella auton ostoaikeissa liikkeellä. Kaksi miesmyyjää näyttivät juttelevan kauempana keskenään ja vain vilkaisivat minuun päin, kun Mersun ympärillä pyörin moneen otteeseen. Sisälläkin välillä istuin ihan rauhassa tutkimassa. Huomasin sitten, että paikalle saapunut miesasiakas sai välitöntä palvelua toiselta myyjältä. Koitin itse lähestyä vapaana ollutta myyjää, mutta tämä lähtikin "karkuun". Niin sitten luovutin, että jos ei kaupanteko kiinnosta, niin pitäkää Mersunne ja muutkin. Etsin autoni sellaisesta paikasta, missä minua palvellaan. Lopulta ostin tuliterän autoni naismyyjältä kadun toisella puolella olevasta liikkeestä.

- anne -

Avatar
Kideon
Viestit: 263
Liittynyt: 09 Loka 2008 00:03
Moottoripyörä: Bmw R 1200 RT

Re: tarina yamaha-kauppiaasta

Viesti Kirjoittaja Kideon »

Pakko avautua... kun tuli puhetta tuosta "myrsky" myymälästä... etelä suomes..
:twisted:
Pakko todeta saman suuntaista... roikuin siel tangoissa ja yritin löytää ajohousuja.. tai kysellä joltain mutta poijilla oli "joku" oma juttu menossa "takahuonees"
:o
Yx myyjä tiskillä ja sekin jauhoi puhelimes joku kanssa mielipiteitä jostain kyykyn tehoista.... sain häneltä kysästyä (puheluiden välissä) onko ko housuja... "tuolla tangossa" viittasi kädellä jonnekkin epä määräiseen suuntaan..!!! ja jatkoi juttuaan luuriin!!

No en kauaa vanhentunut siellä ja marrsin ulos... Ajovehkeet sit hain Allrightin myymälästä vantaalta...
Hyvä niin....

Edellistä Fordia ostaessa myyjältä kyselin kaikenlaista ja hänestä tuntu vaikealta selitellä ja etsiä tietoa.... lähti etsimään jotain esitteitä... siinä istuksin ja huomasin että ko. myyjä ryystää kahvia jonku asiakkaan kanssa kahvilas... perkele...
No marssin hänen pömpelistä ulos ja törmäsin toiseen myyjään (naiseen) aikamme juteltuame ja kyseltyäni häneltä samat kyssärit pyysin tarjouksen... (myöhemmin ostin sen auton) Saatuani tarjouksen edellinen karvanaama tuli ihmettelemään että miksi tämä toinen myyjä tekee kauppaa kanssani, kun olin hänen asiakas!!! Akoi vittuilemaan tälle naismyyjälle, no siinävaiheessa mulla pimahti ja sanoin suorat sanat "palvelusta ja asiantuntemuksesta yms" tälle mies myyjälle.... ja toivotin tervemenoa takas sinne kahvilaan... Tuntui aika raskaasti vituttavan tätä vanhaa herraa... :D
Joten lisää naisia auto yms myyntiin...

-K-
Jos mie pyörähän, niin mie lähen kothiin. ©

vesalama
Viestit: 605
Liittynyt: 17 Loka 2008 22:13
Moottoripyörä: Yamaha XVS1300 Midnight Star
Oikea nimi: Vesa Salama

Re: tarina yamaha-kauppiaasta

Viesti Kirjoittaja vesalama »

Hyvä Kideon, niile niinsanotuille "palveleville" myyjille pitää sanoo suoraan mitä mieltä on palvelusta, ja jos ei parane tai vetää herneen nenään, niin sit johtajan juttusille tai toiseen liikkeeseen.

Anne, kait kurvasit sen mersua "myyneen" liikkeen pihalle ja kävit kuittaan myyjille, että oppisivat.
Kompetenssin on hyvä olla kohdallaa.

Avatar
Petri
Viestit: 644
Liittynyt: 08 Loka 2008 18:21
Yccf:n luottamustoimet: Onhan noita tullut tehtyä.
Moottoripyörä: Wild Star
Oikea nimi: petri.matalalampi(miumau)gmail.com

Re: tarina yamaha-kauppiaasta

Viesti Kirjoittaja Petri »

Tällainen tapaus Tampereen Vehosta.
Emäntä oli sielä ostamassa uutta C3 sitikkaa, kierteli aikansa hallissa ympäri ja potki sitikan rengaita, yksikään miesmyyjä ei vaivautunut tulemaan myymään joten hän poistui paikalta ja kertoi mulle kuinka oli käynyt.
Minä juttelin tapauksesta meidän raskaankaluston myyjälle joka oli juuri ollut kyseisessä Vehossa raskaankaluston myyjänä ja oli tullut meille muutama kuukausi sitten, hänpä sitten soitti kyseiselle sitikkamyyjälle ja kertoi kuinka sielä palvellaan asiakkaita (tunsi kyseisen myyjän hyvänä kaverina) lopputulos oli että seuraavana lauantaina oli varattu aika kyseiselle myyjälle ja auto koeajoon valmiina, palvelu oli hyvää ja kaupat tuli, tosin myyjällä meni pasmat sekaisin kun alkoi esitteleen erillaisia maksusysteemejä välirahasta, emäntä siihen totes että kirjoita lasku niin hän käy maksamassa sen manantaina :mrgreen: 10 500€ :lol:

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Sana on (lähes) vapaa”