Minkä tähären tuloo kolari MOPOOLLES

Netiketin mukaista keskustelua mistä tahansa aiheesta.
Avatar
1527
Viestit: 382
Liittynyt: 10 Loka 2008 21:44
Moottoripyörä: yamaha xv 1100

Minkä tähären tuloo kolari MOPOOLLES

Viesti Kirjoittaja 1527 »

Niin minkätähären tuloo kolari. Siihen ei oo pelekästään yhtäsyytä. Tavanmukaanen sanontahan kuuluu, jotta sen monen tekiän yhteen
sattumat, jotka ovat vaikuttaneet, siihen miksi kolari tapahtuu.

Vaikuttavia tekiöötä kolariin ovat mm:

1. Liiansuuri tilannenopeus 2. Liian vähäänen ajokokemus 3. Liian suuritehoonen ja painava mopotin 4.Romillit ja väsymys 5. Liian pieni turvaväli, erellä menevään. 6.Yleenen piittaamattomuus, varsinkin muita tiällä kulukijoota kohtahan. 7. Ylinopeus
8 Liikennesääntöjä ei nourateta 9. Asennevamma niin, että minä oon meiltä ja muut on meirän rannista.

Heinäverellä 67 vuatias mies ajoo mopottimella päin puuta. Seurauksena oli kualema.Kypärää ei kuskilla ollu. Poliisi tutkii maharollisia viinahöyryjä.

MYSLI

Avatar
bugbear
Viestit: 276
Liittynyt: 08 Touko 2009 19:42
Oikea nimi: Mika Tirkkonen

Re: Minkä tähären tuloo kolari MOPOOLLES

Viesti Kirjoittaja bugbear »

1527 kirjoitti: Vaikuttavia tekiöötä kolariin ovat mm:

1. Liiansuuri tilannenopeus 2. Liian vähäänen ajokokemus 3. Liian suuritehoonen ja painava mopotin 4.Romillit ja väsymys 5. Liian pieni turvaväli, erellä menevään. 6.Yleenen piittaamattomuus, varsinkin muita tiällä kulukijoota kohtahan. 7. Ylinopeus
8 Liikennesääntöjä ei nourateta 9. Asennevamma niin, että minä oon meiltä ja muut on meirän rannista.

Heinäverellä 67 vuatias mies ajoo mopottimella päin puuta. Seurauksena oli kualema.Kypärää ei kuskilla ollu. Poliisi tutkii maharollisia viinahöyryjä.

MYSLI
Tuohon listaan vielä voisi lisätä sairaskohtaus. Niitäkin tienpäällä voi sattua ja on sattunutkin.
Ensimmäinen hullun merkki jos luulee itseään viisaaksi.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Sana on (lähes) vapaa”