Drag Starin käyntiongelma
-
Drag Starin käyntiongelma
Terve,
650 Drag Star on ollut säilössä lämpimässä tallissa 2011 lokakuun alusta tähän kevääseen. No, tänään menin hakemaan pyörää ajoon mutta sepä ei suostunutkaan käymään muuten kuin rikastin täysin päälle vedettynä. Jos rikastinta päästi vähänkin pienemmälle, kone sammui heti. Jos yritti rikastimen vähentämisen yhteydessä antaa koneelle kierroksia se sammui saman tien. Normaalistihan rikastusta voi vähentää ja antaa kierroksia hyvinkin nopeasti kun moottori on ensin käynnistynyt. Käyttelin sitä jonkin aikaa pitäen samalla rikastinvedintä täysin auki ja ajattelin, että kun kone lämpeää niin käyntihäiriöt poistuisivat, mutta ei. Pyörän tankki on tankattu täyteen 98 bensaa ennen talliin vientiä ja bensan sekaan on laitettu ohjeen mukainen määrä lisäainetta, jonka pitäisi pitää bensa kunnossa. Olisiko tuo 2 talven säilytys ollut sittenkin liikaa bensan lisäaineen toimintakyvylle? Tuntuisi äkkiseltään siltä, että joku kaasuttimen suuttimista olisi tukossa. Jos näin on niin mistä niihin pääsee käsiksi? Vai olisiko jokin muu syy käyntihäiriöön? En ole itse tehnyt pyörälle aikaisemmin mitään muuta huoltoa kuin vuosittaiset suodattimen- ja öljynvaihdot moottoriin ja perään. Mp-huollot ovat hoitaneet määräaikaishuollot. Hyppy sormineen tuonne kaasuttimen syövereihin tuntuu aika hurjalta, joten hyvät neuvot olisivat nyt enemmän kuin tarpeen. Kiitos.
650 Drag Star on ollut säilössä lämpimässä tallissa 2011 lokakuun alusta tähän kevääseen. No, tänään menin hakemaan pyörää ajoon mutta sepä ei suostunutkaan käymään muuten kuin rikastin täysin päälle vedettynä. Jos rikastinta päästi vähänkin pienemmälle, kone sammui heti. Jos yritti rikastimen vähentämisen yhteydessä antaa koneelle kierroksia se sammui saman tien. Normaalistihan rikastusta voi vähentää ja antaa kierroksia hyvinkin nopeasti kun moottori on ensin käynnistynyt. Käyttelin sitä jonkin aikaa pitäen samalla rikastinvedintä täysin auki ja ajattelin, että kun kone lämpeää niin käyntihäiriöt poistuisivat, mutta ei. Pyörän tankki on tankattu täyteen 98 bensaa ennen talliin vientiä ja bensan sekaan on laitettu ohjeen mukainen määrä lisäainetta, jonka pitäisi pitää bensa kunnossa. Olisiko tuo 2 talven säilytys ollut sittenkin liikaa bensan lisäaineen toimintakyvylle? Tuntuisi äkkiseltään siltä, että joku kaasuttimen suuttimista olisi tukossa. Jos näin on niin mistä niihin pääsee käsiksi? Vai olisiko jokin muu syy käyntihäiriöön? En ole itse tehnyt pyörälle aikaisemmin mitään muuta huoltoa kuin vuosittaiset suodattimen- ja öljynvaihdot moottoriin ja perään. Mp-huollot ovat hoitaneet määräaikaishuollot. Hyppy sormineen tuonne kaasuttimen syövereihin tuntuu aika hurjalta, joten hyvät neuvot olisivat nyt enemmän kuin tarpeen. Kiitos.
Re: Drag Starin käyntiongelma
Kantsis varmaan kokeilla ensin uusilla bensoilla.
Missäpäin asut?? Itse asun melko pohjoisessa ja samantyylisiä oireita ollut kun käynyt nyt ajelemassa. Ryyppy pitää olla pitempään päällä ennen ajoonlähtöä ja alussa ehkä hieman tehonpuutetta.
Itse epäilen ilmanlämpötilaa ainakin oman vehkeen ongelmaksi kun ulkolämpötila +-0-10 astetta vielä. Vaikuttaa tuo ilman kylmyys myös seoksiin...
Tottakai bensat voi vaihtaa ja varmaan kannattaakin kokeilla helpoimmat jutut ensin
Itse epäilen ilmanlämpötilaa ainakin oman vehkeen ongelmaksi kun ulkolämpötila +-0-10 astetta vielä. Vaikuttaa tuo ilman kylmyys myös seoksiin...
Tottakai bensat voi vaihtaa ja varmaan kannattaakin kokeilla helpoimmat jutut ensin
Tulpat kannattaa kanssa katsoa / tarvittaessa vaihtaa.
-
Kiitti neuvoista. Tyhjensin tankin varatankkia myöten ja hain tilalle uutta 98 bensaa. Moottori käynnistyi hyvin, mutta kävi tyhjäkäyntiä rikastin täysin päällä. Kun sille yritti antaa kaasua samalla hiukan rikastusta vähentäen, moottori sammui. Aikani sen kanssa häärättyäni sain moottorin ottamaan muutaman kerran reippaasti kierroksia rikastin edelleen täysin päällä. Kokeilin myös silloin ajaa sillä, mutta moottorissa ei ollut voimaa ja se sammui heti. Moottori kyllä käy tyhjäkäyntiä rikastin täysillä. Pyörälle on tehty toissakesänä 30000 km:n huolto ja sillä on nyt ajettu 32550 km, joten jos siihen on silloin tulpat vaihdettu niin eiköhän niiden pitäisi olla kunnossa? Onko sitten seuraavaksi käytävä käsiksi kaasuttimeen? Mitä tulee tuohon kylmyyteen niin eilen täällä Vantaalla oli lämpötila +18. Olen joskus kevätaamuisin töihin lähtiessäni joutunut pyyhkimään satulalta huurteet pois ja pyörä on niissäkin lämpötiloissa käynnistynyt mukisematta.
-
Ihan sama vika kuin minun Wild Starissa. Sekin on seisonut 2v. Minä vaihdoin tulpat ja laitoin Forten puhdistus aineen mutta käynti ei palautunut. Ei käy yhtään ilman ryyppyä.
Kaipa se on kaasari purettava.
Kaipa se on kaasari purettava.
-
- Yccf:n luottamustoimet: Länsi-Suomen kuvernööri 2020-2021, Hallituksen jäsen 2020-, Puheenjohtaja 2021-
- Moottoripyörä: Yamaha XV1600 Wildstar
- Oikea nimi: Mika Laitonen
Itsellä oli Drag Starin kanssa jokunen vuosi sitten samanlainen ongelma. Vein pyörän liikkeeseen puhdistivat kaasarit ja sen jälkeen toiminut moitteetta, maksoi muistaakseni hiukan yli 100€ joten ei kannata alkaa itse purkamaan jos ei ole ennen tehnyt.
Vastoin omakohtaista kokemusta olen kuullut etta pensan sailytysaine saattaa kaakaloitya kaasariin, joten mahdollisesti joudut tekemaan tays putsauksen. Itse kerran kaytanyt sailytysainetta, muutaman talven ilman, kummassakaan tapauksessa ei kaynnistys ongelmia ole ollut.
neville
neville
- J.J.
- Yccf:n luottamustoimet: Yccf.n järkkäri, Hallituksen varajäsen 2013, Hallituksen jäsen 2014-15, Pr-vastaava 2014-17, Puheenjohtaja 2015-17, EAK-kouluttaja 2019-
- Moottoripyörä: XVS 1300A -07
- Oikea nimi: Janne Jylhä
Youtubessa on videoo kun jenkki putsaa... xvs650 kaasarit <<<<avaa uuteen välilehteen
-
Kysäisin tänään Vantaan Jammu Centeristä ja JL-Bikestä putsaustyön hintaa. Arvioivat siihen kuluvan aikaa n. 3-4 tuntia ja hinnaksi tulisi noin 200-250 €. Kalliiksi tulee, ellei sitten löydy vielä jotain muuta paikkaa, joka tekisi työn halvemmalla.