Puusilmien aika

Netiketin mukaista keskustelua mistä tahansa aiheesta.
2612
Viestit: 331
Liittynyt: 03 Helmi 2011 13:02
Moottoripyörä: Intruder M800,Honda VT750C2,AN 400 Burgman

Re: Puusilmien aika

Viesti Kirjoittaja 2612 »

http://www.mpmaailma.fi/uutinen/huomaa- ... ari-suomea
Taitaa liittyä tämäkin puusilmiin
AV
Se kuume iski toukokuussa 1965, eikä helpota vieläkään, @vili

jmmv
Viestit: 97
Liittynyt: 24 Kesä 2012 22:59
Moottoripyörä: Yamaha Dragstar 650 -97

Re: Puusilmien aika

Viesti Kirjoittaja jmmv »

Nyt taas hieman erilainen tapaus...

http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1 ... 48509.html

En ala syyttämään ketään mutta...vikaa on sysissä ja sepissä. Itse olen jo mopoa ostaessa miettinyt riskiä että jos rysähtää todennäköisesti huonosti käy ainakin minulle on syy sitten kolariin kenen tahansa. Tienpäällä kuitenkin monenlaista liikkujaa ;)

Avatar
Piitta
Viestit: 18
Liittynyt: 12 Huhti 2013 08:26
Moottoripyörä: Virago 250

Re: Puusilmien aika

Viesti Kirjoittaja Piitta »

Eilen ulkoilutin Virreä kaupunkiajo-harjoittelun merkeissä, ja kyllä sitä on kova hinku autoilijoilla päästä kolmion takaa ensimmäisenä liikenteeseen. :? Mulla oli valkoinen kypärä ja keltaiset huomioliivit, mutta ilmeisesti me pienellä motolla ajelijat ollaan jotain B-luokan tielläliikkujia, kun ihan surutta päästetään nenän edestä vastaantulevien kaistalle. No, kyllähän minä sen melkein tiesin, että ne (kaksi eri tapausta puolen tunnin sisällä) sieltä tulee ja asianmukaiset raajojen osat oli jo valmiiksi jarruilla. Kolmiolla ei ilmeisesti tietyille autoilijoille ole mitään merkitystä ajojärjestykseen. Mies toimii mun ajo-opena, ja kyllä sitä ensimmäistä oppia; "siitä lähetään, että sä väistät ja sun pitää varautua väistämään _aina_", on tarvittu melkein joka ajokerralla :evil:

Mutulla kyllä tuntuu, että ei tässä mistään silmän materiaalista ole kyse, vaan asenteesta (vai viittaako tuo materiaali myös asenteeseen?). Nyt kun on puhuttu tuosta ajokortti-opetuksen uudistuksesta, niin kaikkien noiden kolmiontakaa-kiilaajien pitäis mennä ja ajaa pari kertaa kaupungissa jonkinlaisella mopolla, niin tulis vähän ihmishengen löysyydelle perspektiiviä.

Piitis
Viestit: 78
Liittynyt: 09 Helmi 2012 17:41
Moottoripyörä: XVS650 Dragstar

Re: Puusilmien aika

Viesti Kirjoittaja Piitis »

Piitta kirjoitti:Eilen ulkoilutin Virreä kaupunkiajo-harjoittelun merkeissä, ja kyllä sitä on kova hinku autoilijoilla päästä kolmion takaa ensimmäisenä liikenteeseen. :? Mulla oli valkoinen kypärä ja keltaiset huomioliivit, mutta ilmeisesti me pienellä motolla ajelijat ollaan jotain B-luokan tielläliikkujia, kun ihan surutta päästetään nenän edestä vastaantulevien kaistalle. No, kyllähän minä sen melkein tiesin, että ne (kaksi eri tapausta puolen tunnin sisällä) sieltä tulee ja asianmukaiset raajojen osat oli jo valmiiksi jarruilla. Kolmiolla ei ilmeisesti tietyille autoilijoille ole mitään merkitystä ajojärjestykseen. Mies toimii mun ajo-opena, ja kyllä sitä ensimmäistä oppia; "siitä lähetään, että sä väistät ja sun pitää varautua väistämään _aina_", on tarvittu melkein joka ajokerralla :evil:

Mutulla kyllä tuntuu, että ei tässä mistään silmän materiaalista ole kyse, vaan asenteesta (vai viittaako tuo materiaali myös asenteeseen?). Nyt kun on puhuttu tuosta ajokortti-opetuksen uudistuksesta, niin kaikkien noiden kolmiontakaa-kiilaajien pitäis mennä ja ajaa pari kertaa kaupungissa jonkinlaisella mopolla, niin tulis vähän ihmishengen löysyydelle perspektiiviä.
väärä varustus.... ISO pyörä kovaäänisillä putkilla, mustat vaatteet, avopotta ja nahkaliivit... ei tule ketään eteen :D
- xvs 650 dragstar -99
- samurai 110cc -08 (saunan lämmitys mopo)
- 150cc kiinanihme... toimii vaan vuodesta toiseen ilman mitään vikoja. (mökkilelu / saunanlämmityslaite)
- 110cc kiinan mönkkäri (pojan mökkimönkkäri jolla iskäkin välillä kurvailee)

Avatar
Piitta
Viestit: 18
Liittynyt: 12 Huhti 2013 08:26
Moottoripyörä: Virago 250

Re: Puusilmien aika

Viesti Kirjoittaja Piitta »

^Noin täytyy ilmeisesti toimia, kromia vielä himmeleihin maan p*rkuleesti, ni alkaa tulla sitä rispektiä :twisted: .

No, opettelen tässä eka ajamaan ja alan sitte vasta kerätä isompia pyöriä. :P

Mies sanoo, että pelkästään mun valkonen potta näkyy risteyksessäkin kauas, eikä huomioliivejä tarviis enää ollenkaan siihen tarkotukseen. Ja kyllä mä ainakin näen kotilon puikoissa ne täysmustatkin motoristit kauas. Sitä löytää mitä etsii...

Avatar
J.J.
Viestit: 1211
Liittynyt: 09 Touko 2011 16:59
Yccf:n luottamustoimet: Yccf.n järkkäri, Hallituksen varajäsen 2013, Hallituksen jäsen 2014-15, Pr-vastaava 2014-17, Puheenjohtaja 2015-17, EAK-kouluttaja 2019-
Moottoripyörä: XVS 1300A -07
Oikea nimi: Janne Jylhä

Re: Puusilmien aika

Viesti Kirjoittaja J.J. »

Ei kannata tuudittautua "turvallisuuden tunteeseen" kun käyttää heijastinliiviä tai valkosta kypärää.... :shock:
Tuossa muutama hyvä kommentti ja huomio asiasta

Avatar
Piitta
Viestit: 18
Liittynyt: 12 Huhti 2013 08:26
Moottoripyörä: Virago 250

Re: Puusilmien aika

Viesti Kirjoittaja Piitta »

^Ei tietenkään. Mulla on mottona juuri tuo, että mihinkään ei voi luottaa. Jospa sen avulla pysyis kauemmin kasassa. :|

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Sana on (lähes) vapaa”