Moottorijarrutuksessa paukkuu
-
- Viestit: 6
- Liittynyt: 28 Elo 2017 18:15
- Moottoripyörä: Yamaha XVS 1100 Dragstar Classic
- Oikea nimi: Juhani Välikivi
Moottorijarrutuksessa paukkuu
Terve kaikille!
Kävipä hassusti ja hommasin "vanhoilla päivillä" kustomin , kun jalka ei enää nouse adventuren päälle kuin silloin aikoinaan.
Tämä nykyinen kone on siis Dragstar Classic ja kaikin puolin soiva rakkine, hauskakin ajaa, mutta...
moottorijarrutuksessa pakoputkista lähtee ehkä kohtuuton pauke, hieman meinaa hävettää kun tulitus on kun Raatteen tiellä.
Muuten kaikki toimii normaalisti tasaisessa ajossa ja kiihdyttäessä.
Olen aika tunari noissa moottoriasioissa, enkä välttämättä osaa tehdä itse tuolle mitään, joten kysymykseni onkin:
Onko Kouvolan alueella sellaista MP korjaamoa, joka tietää /osaa / tekee huolella Yammun huoltoja?
Netistä sellaista tietoa löysin, että tälle ongelmalle useimmat epäilevät syyksi liian laihoja seoksia. Tarvittaneen siis kaasuttimien säätöön perehtynyt korjaamo / henkilö.
Äänenvaimentimia (Jammun omat, orginaalit) on joku edellisistä omistajista rassaillut, näyttävät ainakin takaapäin katsottuna sellaisilta. Äänet ovat kohdallaan, eli sisuskalut lienevät äänenvaimentimista poistuneet.
Pienet on siis murheet meikäläisellä, mutta otan ilolla vastaan kaikki hyvät neuvot ja vinkit.
- Jussi -
Kävipä hassusti ja hommasin "vanhoilla päivillä" kustomin , kun jalka ei enää nouse adventuren päälle kuin silloin aikoinaan.
Tämä nykyinen kone on siis Dragstar Classic ja kaikin puolin soiva rakkine, hauskakin ajaa, mutta...
moottorijarrutuksessa pakoputkista lähtee ehkä kohtuuton pauke, hieman meinaa hävettää kun tulitus on kun Raatteen tiellä.
Muuten kaikki toimii normaalisti tasaisessa ajossa ja kiihdyttäessä.
Olen aika tunari noissa moottoriasioissa, enkä välttämättä osaa tehdä itse tuolle mitään, joten kysymykseni onkin:
Onko Kouvolan alueella sellaista MP korjaamoa, joka tietää /osaa / tekee huolella Yammun huoltoja?
Netistä sellaista tietoa löysin, että tälle ongelmalle useimmat epäilevät syyksi liian laihoja seoksia. Tarvittaneen siis kaasuttimien säätöön perehtynyt korjaamo / henkilö.
Äänenvaimentimia (Jammun omat, orginaalit) on joku edellisistä omistajista rassaillut, näyttävät ainakin takaapäin katsottuna sellaisilta. Äänet ovat kohdallaan, eli sisuskalut lienevät äänenvaimentimista poistuneet.
Pienet on siis murheet meikäläisellä, mutta otan ilolla vastaan kaikki hyvät neuvot ja vinkit.
- Jussi -
-
- Viestit: 611
- Liittynyt: 25 Joulu 2009 12:05
- Yccf:n luottamustoimet: Länsi-Suomen Kuvernöörineuvoston varsinainen jäsen 2010-2013. Länsi-Suomen Varakuvernööri 2015-2017. Pr-vastaava 2017-2019. Puheenjohtaja 2017-2019.
- Moottoripyörä: Yamaha XV1900
Re: Moottorijarrutuksessa paukkuu
Pauke loppuu ainakin vaimenee uudella äänenvaimentajalla no muut äänetkään ei ole sitten enää kohdallaan
Mitä änkälle onkin tehty. Jos porattu lisää reikiä niin kokeile tukkia niitä tai lisää villoja pois otettujen tiloille. Olisiko apu paukkeelle, pieneneekö kohdillaan olevat äänet liikaa. Tai sitten sitä kaasaria ammattilaiselle säädättämään :like:
Mitä änkälle onkin tehty. Jos porattu lisää reikiä niin kokeile tukkia niitä tai lisää villoja pois otettujen tiloille. Olisiko apu paukkeelle, pieneneekö kohdillaan olevat äänet liikaa. Tai sitten sitä kaasaria ammattilaiselle säädättämään :like:
Pyörä pyörässä pyörii...
-
- Viestit: 605
- Liittynyt: 17 Loka 2008 22:13
- Moottoripyörä: Yamaha XVS1300 Midnight Star
- Oikea nimi: Vesa Salama
Re: Moottorijarrutuksessa paukkuu
Tervehdys!
Venttiilien säätö?
Vesa
Venttiilien säätö?
Vesa
Kompetenssin on hyvä olla kohdallaa.
Re: Moottorijarrutuksessa paukkuu
Kaasarin säätö, käy laihalla.
-
- Viestit: 6
- Liittynyt: 28 Elo 2017 18:15
- Moottoripyörä: Yamaha XVS 1100 Dragstar Classic
- Oikea nimi: Juhani Välikivi
Re: Moottorijarrutuksessa paukkuu
Kiitos vastauksista.
Tuota laihaa seosta itsekin epäilen. Jotain tällaista olen eri tietolähteistä lukenut.
No, jos tuolla voisi vielä hetken aikaa ajella ja nauttia loppukesän lämpöisistä keleistä ja säädättää kaasarit kausihuollon yhteydessä, kuten varmaan ne venttiilitkin.
Jos ei sillä tokene, niin sitten varmaan hankintalistalle lähtee uudet änärit. Tarkkaan ei pysty tietämään mitä nykyisille on tehty, ainakin takaa katsottuna näkee että päästä on jotain hitsattu takaisin kiinni. Ts. aika hankalaa, suorastaan mahdotonta tehdä noille nykyisille äänen"vahvistimille" mitään.
Sen aikaa käytän sitten vain tehokkaampaa äänenvaimennusta kypärän sisällä ja annan naapureiden nauttia sulosoinnuista
Tuota laihaa seosta itsekin epäilen. Jotain tällaista olen eri tietolähteistä lukenut.
No, jos tuolla voisi vielä hetken aikaa ajella ja nauttia loppukesän lämpöisistä keleistä ja säädättää kaasarit kausihuollon yhteydessä, kuten varmaan ne venttiilitkin.
Jos ei sillä tokene, niin sitten varmaan hankintalistalle lähtee uudet änärit. Tarkkaan ei pysty tietämään mitä nykyisille on tehty, ainakin takaa katsottuna näkee että päästä on jotain hitsattu takaisin kiinni. Ts. aika hankalaa, suorastaan mahdotonta tehdä noille nykyisille äänen"vahvistimille" mitään.
Sen aikaa käytän sitten vain tehokkaampaa äänenvaimennusta kypärän sisällä ja annan naapureiden nauttia sulosoinnuista
Re: Moottorijarrutuksessa paukkuu
Jos vaimentimet on tyhjennetty sisuksista, niin yksi vaihtoehto vois olla sopivien db-killereiden laitto äänien kuriin saamiseksi. Olisi ainakin halvempi vaihtoehto kuin uusi putkisto.
-
- Viestit: 6
- Liittynyt: 28 Elo 2017 18:15
- Moottoripyörä: Yamaha XVS 1100 Dragstar Classic
- Oikea nimi: Juhani Välikivi
Re: Moottorijarrutuksessa paukkuu
Niin, se toki on yksi vaihtoehto ja voisi toteuttaakin.
Mistäpä tuollaista eristettä saisi? Miten se pitäisi sinne "rööriin" tunkea?
Otetaan mielellään vinkkejä vastaan, kuvienkin kera jos tarvii.
Mistäpä tuollaista eristettä saisi? Miten se pitäisi sinne "rööriin" tunkea?
Otetaan mielellään vinkkejä vastaan, kuvienkin kera jos tarvii.
Re: Moottorijarrutuksessa paukkuu
Itse olen db killerit tilannu ihan netistä. Valitsee vain sopivan halkaisijan ja mallin. Ainakin omat db killerit on kiinnitetty putkiin ihan pultilla. Pieni reikä putken seinään mahdollisimman huomaamattomaan paikkaan, killeri putkeen ja pultti kiinni. Vaimennusvillaa saa vaikka motonetistä, mutta jo pelkät killerit pehmentää ääntä paljon. Itse en ole villaa käyttäny.