Xv 750

Yllä oleviin kategorioihin sopimaton kustomointiin, säätöön ja korjaukseen liittyvä keskustelu, kuten tallin varustus, huolto-ohjeet, työkalut, nostimet, omaviritelmät ym. huoltovempeleet.
Harrastaja
Viestit: 1
Liittynyt: 01 Touko 2016 12:02

Xv 750

Viesti Kirjoittaja Harrastaja »

Elikkäs. Xv ei kolmeen vuoteen paljoa liikkunut, ehkä 300m kaikkiaan ja nyt edeltävän talven aikana käytettiin kaasarit puhdistuksessa. Mutta nyt kiihtyvyys loppuu 90km/h kohdalla ja bensaa tuntuu menevän melko reilusti. Mistäs tällaiseen vikaan syytä aletaan hakemaan.

Avatar
Tom Elantra
Viestit: 54
Liittynyt: 14 Touko 2015 02:10
Moottoripyörä: Honda VT750 Shadow

Re: Xv 750

Viesti Kirjoittaja Tom Elantra »

Mulla kans vastaava tilanne. Olen pohtinut, olisko ilmanputsarit unohtunut käydä läpi, koska jossain vanhassa autossani likainen ilmansuodatin aiheutti tämänsuuntaista oiretta. Olin vain ajatellut, että vika olisi siinä, että pyörä on jo museoikäinen, ja että 700-kuutioisena versiona puhti nyt vain loppuisi vähän kesken, mutta kyllä se taitaa olla jotain mätää tuolla kaasarin puolella (vieläkin), vaikka omanikin on tänäkeväänä ollut puhdistuksessa ja synkronoitu.
Katastrofitapaus.

vesalama
Viestit: 605
Liittynyt: 17 Loka 2008 22:13
Moottoripyörä: Yamaha XVS1300 Midnight Star
Oikea nimi: Vesa Salama

Re: Xv 750

Viesti Kirjoittaja vesalama »

Tervehdys!

Mitä muuta huoltoa on tehty? Tulpat vaihdettu, kaasarit synkattu, venttiilit säädetty? Kaasarin kumikurkut?

Noista lähtisin etsiin, varsinkin jos röppöttää niin tulpat vaihtoon, niin ja toi ilmanputsarihan tuli tuossa jo.

Vesa
Kompetenssin on hyvä olla kohdallaa.

Avatar
Tom Elantra
Viestit: 54
Liittynyt: 14 Touko 2015 02:10
Moottoripyörä: Honda VT750 Shadow

Re: Xv 750

Viesti Kirjoittaja Tom Elantra »

vesalama kirjoitti:Tervehdys!

Mitä muuta huoltoa on tehty? Tulpat vaihdettu, kaasarit synkattu, venttiilit säädetty? Kaasarin kumikurkut?

Noista lähtisin etsiin, varsinkin jos röppöttää niin tulpat vaihtoon, niin ja toi ilmanputsarihan tuli tuossa jo.

Vesa
Kaikki noi omassa pyörässäni. Kaasutin käynyt pesussa ja neulaventtiilit uusittu. Todennäköisesti siellä on vielä jäänyt kakkaa johonkin kanavaan tukkeeksi, ja sitä on kompensoitu sitten suurentamalla polttoaineen syöttöä, koska takasylinteri on pitkän aikaa suorastaan kylmä. Homma pyörii enimmäkseen etusylinterin varassa. --> Vaikea lähtemään käyntiin kylmemmällä ja jos edellisestä ajokerrasta on vähän pidempi aika (esim. jo viikko). Närästää kuin pientä oravaa se, että remontin teki "ammattilaiset", mutta tässä tuntee ittensä todella vedätetyksi. Hakiessani keväällä pyörän huollosta, käskivät pitää bensahanaa PRI-asennossa, mutta olen silti pitänyt siinä perus. Eli tämäkin kielii siitä, että sinne olisi tehty tuollainen pakkosyöttö-kotkaus, jotta saatiin pyörä pois silmistä. Kyllästyivät siihen vähän, kun lähinnä saivat kaasarin vain tulvimaan ja lopulta bensat lattialle. Nyt ei ole ollut tuota tulvimista, mutta tyhjäkäynti on korkea ja varsinkin puolikylmänä tuppaa paukuttamaan. Ilmeisesti jotain kökköä olisi kuitenkin sulanut tässä ajellessani, koska nyt vastaa aavistuksen paremmin kaasuun kuin alussa. Mulle toki riittää ne n. 80km/h vauhdit, mutta ei tarttis olla noin janoinen ja käydä aivan noin korkealla ja varsinkaan puolikylmänä nykimällä - ts. saisi takapyttykin tehdä työnsä paremmin.

No, mut toi pyörä tuntuu muutenkin hajoavan joka paikasta. Sen siitä saa, kun huolletaan huonosti ja seisotetaan liian pitkään.

Eli topicin aloittajallekin: tod. näk. paskaa/jumitukkoa vieläkin siellä kaasarin kanavissa. Taikasana nimittäin on tuo n. 3v seisominen.
Katastrofitapaus.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Muu korjaamokeskustelu”