Se kusi öljyt asfaltille! :'( (XV700)
Lähetetty: 06 Touko 2016 19:13
Sainpahan pyörän vapuksi ajoon. Kesän ekat n. 500km takana, kun iltalenkillä pyörä päätti ruveta hyytymään kuin olis bensa loppu kesken ajon. Nyki, paukautti pari kertaa putkessa, kunnes simahti lopunkin. PRI asennolla ja ryypyllä hetken paikoillaan seisottamalla, sekä kaasukahvasta startatessa vääntämällä sain käynnistymään, joten ajattelin, että oli vain paskaa mennyt kaasariin, vaikka tankki oli muka kuinka naftalla ja muttereilla putsattu ruosteista ja huuhdeltu pari viikkoa sitten.
Pitkälti sitä ajamisen riemua ei kuitenkaan riittänyt, vaan rupes nykiin uudestaan (pa-hana ON-asennossa) kunnes hyyty lopunkin ja lopputuloksena hetken starttiyrittelyjen jälkeen n. 3 kilsan lykkiminen lähimmälle mieleen tulleelle kylmäasemalle.
Tankkasin, olikin aika vähis menovesi, mutta ei loppu. Yritin startata, vähän yritti, mutta kone rääkäisi siihen malliin, että säikyksissä lopetin ja tulin vilkaisseeksi alle, ja löysin tuoreen, kohtuukokoisen öljylätäkön. Peruuttelin lykkimällä pyörän pois tankilta, öljyläikkävana seurasi. Lykin pyörän sivuun ottaakseni tuumaustauon, enää vain satunnaisia läikkiä. Nopean tilannearvion jälkeen lykiin pyörän viereiselle ilmaisparkille ja kävelin yösydännä loppumatkan kotia. Tänään kävin sitten paremmassa valaistuksessa tutkimassa vähän, mistä vuoto mahtaisi tulla ja paikallistin sen tässä keskustelussa olleen [img="http://yccf.fi/foorumi/download/file.php?id=1044"]kuvan[/img] alueelle, vaapaan anturin yläpuolella oleviin kuusiokoloilla kiinni olevaan kanteen, eli ilmeisesti siihen kohtaan, jossa kytkinvaijeri menee sisään vaihdelaatikkoon.
Mitä tehdä? Työkalut ovat tietenkin 400km:n päässä siellä missä teen kaikki muutkin huoltoni ja tietotaito prätkistä luokkaa aloittelija.
Että se siitä Ruotsin ralliin osallistumisesta vissiin sitten?
Ketuttaa... Ei ketään ois Helsingin seudulla, joka vois opastaa näitä motoristijuttuja ihan kädestä pitäen, että alkais selviämään vähitellen tuon romun kanssa, ennenkun lykkään sen mereen.
Edit: Pyörä siis Virago XV700.
Pitkälti sitä ajamisen riemua ei kuitenkaan riittänyt, vaan rupes nykiin uudestaan (pa-hana ON-asennossa) kunnes hyyty lopunkin ja lopputuloksena hetken starttiyrittelyjen jälkeen n. 3 kilsan lykkiminen lähimmälle mieleen tulleelle kylmäasemalle.
Tankkasin, olikin aika vähis menovesi, mutta ei loppu. Yritin startata, vähän yritti, mutta kone rääkäisi siihen malliin, että säikyksissä lopetin ja tulin vilkaisseeksi alle, ja löysin tuoreen, kohtuukokoisen öljylätäkön. Peruuttelin lykkimällä pyörän pois tankilta, öljyläikkävana seurasi. Lykin pyörän sivuun ottaakseni tuumaustauon, enää vain satunnaisia läikkiä. Nopean tilannearvion jälkeen lykiin pyörän viereiselle ilmaisparkille ja kävelin yösydännä loppumatkan kotia. Tänään kävin sitten paremmassa valaistuksessa tutkimassa vähän, mistä vuoto mahtaisi tulla ja paikallistin sen tässä keskustelussa olleen [img="http://yccf.fi/foorumi/download/file.php?id=1044"]kuvan[/img] alueelle, vaapaan anturin yläpuolella oleviin kuusiokoloilla kiinni olevaan kanteen, eli ilmeisesti siihen kohtaan, jossa kytkinvaijeri menee sisään vaihdelaatikkoon.
Mitä tehdä? Työkalut ovat tietenkin 400km:n päässä siellä missä teen kaikki muutkin huoltoni ja tietotaito prätkistä luokkaa aloittelija.
Että se siitä Ruotsin ralliin osallistumisesta vissiin sitten?
Ketuttaa... Ei ketään ois Helsingin seudulla, joka vois opastaa näitä motoristijuttuja ihan kädestä pitäen, että alkais selviämään vähitellen tuon romun kanssa, ennenkun lykkään sen mereen.
Edit: Pyörä siis Virago XV700.